Vi på Sportscam.se är oficiella återförsäljare av POV.1 samt Vio´s övriga sortiment!
Hur/var vill du fästa din lins? Vi har olika alternativ...
Fick du inte med ett fäste när du köpte din POV.1?
Mvh: Jocke
www.sportscam.se
POV.1 har ju visst stativgänga.Det närmaste vi har är denna modell.
På POV.1 har man ingen stativgänga vilket medför att man måste greppa runt själva linsen...
POV.1 har ju visst stativgänga.
Inte på själva linsen dock. Stativgängan sitter på metallplattan (den fyrkantiga) där man sedan fäster kamerahållaren och kameran/linsen.
Edit: På undersidan av detta metallfäste:
![]()
Japp, trevlig liten sak.Wiseguy: Har du en POV.1 själv?
Japp, trevlig liten sak.![]()
Du kan med andra ord rekumendera en sådan om man är sugen på en kamra för montering på hojen.
Hur lång inspelnings tid blir där på en sådan
Kan definitivt rekomendera en.Du kan med andra ord rekumendera en sådan om man är sugen på en kamra för montering på hojen.
Hur lång inspelnings tid blir där på en sådan
Kan definitivt rekomendera en.
Inte för att jag hunnit testa alla saker med den än men hittills fyller den förhoppningarna väl.
Ett 2 Gb sd kort rymmer ungefär 1 tim 25 min i högsta upplösning.
+Enkel att använda. 1 kamera, 1 inspelningsenhet och 1 sladd mellan dom två. Inga kabelhärvor till olika saker.
+Tar LR6 batterier. Tar batterierna slut är det bara hiva i nya LR6/AA batterier. Inga specialbatterier som måste laddas i några timmar.
+Trådlös fjärrkontroll. Fäst den på styret eller handen och styr enheten därifrån.
+Bra bild. Den skakade knappt någonting trots att jag fäste den på styret på min Tuono (V-twin=vibrationer)
+Man kan ställa in nivån på mikrofonen, 1-10. Eller använda extern mic.
+Vattentät, börjar det regna är det ingen panik med att snabbt plocka ned allt i plastpåsar.
-Fjärrkontrollen har bara envägskommunikation. Du ser inte ifall den började spela in eller inte. Jag brukar trycka ned knappen lite längre bara. Det har funkat utan problem hittills.
-Bara 2 Gb sd kort. Det finns ju sd kort ända upp till 16 gb men enheten tar bara 2 Gb, synd. Men å andra sidan kan man ju filma i nästan 1 1/2 timme på 2 Gb.
Det märks att hela enheten är designad av personer som använder hjälmkameror och vet vad folk vill ha.
Ta bara en sådan liten sak som lcd-displayen på huvudenheten. I vanliga fall brukar displayer bli repiga efter ett tag (tänk på din mobildisplay). Men här så har dom skickat med en extra plastfilm som man fäster på displayen för att skydda den mot repor. Hur bra är inte en sådan sak.
![]()
Tycker det är synd att enheten bara klarar 2 gb lite dåligt tycker jag faktiskt men man kan iten få allt här i världen ju
Kanske inte alls är svårt att byta till nästa minneskort
dom kostar väl bara 100-200 kr.
det har du ifs rätt i man kan ju ha med sig ett eller två extra kort dom är inte så dyra sant
Kommer troligtvis en uppdatering på just detta framöver...
Själv använder jag TAG-funktionen och spelar bara in det som är värt att spara!![]()
Kan även berätta att alla POV.1 som vi sålt from 1 maj har den nya wide-linsen som standard, den ger 110 grader diagonalt.
Priset har även droppat till 7295:-![]()
vett du säkert att dom kommer uppdatera enheten på denna punkten ? jag funderar på att köpa en nu men om dom kommer att föja den från 2 gb så får jag vänta ju
men 7295 kr är gansak dyrt faktiskt www.hjelmkamera.dk har den för 5250 dk
De tar 5368 dkr med frakt vilket blir 6771 skr... Inget ont om dem men jag tycker inte att det känns trygt att handla med kreditkort på en hemsida som registrerades för ett 1/2 år sedan!
Det enda jag kan lova att du får svensk garanti samt snabb service vid eventuella problem!
Hos Sportscam.se har vi även ett special erbjudande där man får köpa till 4st uppladningsbara batterier (2500mah), batteriladdare som du kan använda hemma, i datorns USB eller i bilens/hojens cigguttag samt 2gb extra minneskort för endast 195:-
Ang uppdateringar på minneskompabilitet skall jag kolla och återkomma!
det där med att handa av så nya företag har du kanske rätt i. Men låt säga att jag nu köper den av dig. Men är intresserad av det där med kortet först för om dom tänker uppdatera den inom en snar framtid så vill jag som sakt vänta även om 1,25 timmar är gansak oki i högsta kvalitten igentligen inte så ofta man behöver filma mer på en dag.
Och sen har du ju även TAG funktionen som gör att du kan "filma" hela dagen, du förstår hur det funkar med den va?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |