Kammo skyddsbyxor i "textil"

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Vulcan S
hej alla,

har sett lite olika varianter på detta, men det finns en som tilltalar mig som verkar vara skuren som ett par vanliga byxor fast med det rätta tyget för att skydda vid "kaning" på marken och samtidigt tunna som vanliga jeans typ.. någon som vet vem som är tillverkaren och var man kan köpa??

Berätta gärna även vad ni har för erfarenhet själva av liknande byxor?

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Vte att Krigge här på forumet har ett par brallor som ser ut som jeans men är kevlarförstärkta du kan ju alltid höra med han.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Visst skyddar denna typ av byxor bättre än ett par vanliga jeans men det är inget som hör hemma tilsammans med seriös motorcykelåkning möjligen skulle jag använda dem för att toura till kiosken med men inget annat.
Jag har tom slutat att åka i goretexställ helt efter att ha vurpat i ett, visst det höll ihop och skötte sin uppgift men trots att jag inte kasade från mer än 90km/h så skrapade jag genom det på ryggen så mitt ryggskydd räddade mig. Skinställ gärna icke delat är det som gäller för mig då asfaltexem gör jäkligt ont.

Där finns fina trickfilmade filmer där folk dras bakom motorcyklar i dessa kevlarjeans men de är inget annat än just båg, fråga vilken RR förare som helst hur varmt det blir om häcken om man sitter och kasar 50m, gissa sen om någon frivilligt skulle vilja åka 200m på häcken bakom en hoj iförd kevlarförstärkta jeans......

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Rallysmurfen skrev:
hej alla,

har sett lite olika varianter på detta, men det finns en som tilltalar mig som verkar vara skuren som ett par vanliga byxor fast med det rätta tyget för att skydda vid "kaning" på marken och samtidigt tunna som vanliga jeans typ.. någon som vet vem som är tillverkaren och var man kan köpa??

Köpte mina Lindstrands på Honda, men jag vet att de finns på Superbike oxå! :tummenupp

Nicc

Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Vulcan S
Rasorblade skrev:
Köpte mina Lindstrands på Honda, men jag vet att de finns på Superbike oxå! :tummenupp

hur funkar dom?? sitter dom typ som vanliga byxor eller??
jag väger imellan att köpa nåt sånt eller nåra matchande skinnbrallor till min jacka.. jag har helt goretex ställ som jag har på längre turer men jag tycker de e lite klumpigt + skinnjacka som jag har runt stan typ.. men de hade varit gött med nåt lite smidigt istället för jeans som troligen inte skyddar många hundradelar.. jag är med andra ord ute efter nåt smidigt fast som ändå skyddar nåt iallfall

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Rallysmurfen skrev:
jag väger imellan att köpa nåt sånt eller nåra matchande skinnbrallor till min jacka.. jag har helt goretex ställ som jag har på längre turer men jag tycker de e lite klumpigt + skinnjacka som jag har runt stan typ.. men de hade varit gött med nåt lite smidigt istället för jeans som troligen inte skyddar många hundradelar.. jag är med andra ord ute efter nåt smidigt fast som ändå skyddar nåt iallfall

Köp skinn.

Dom andra har inga skydd eller något inbyggt,du kan lika gärna åka omkring i Jeans eller chinos om du frågar mig.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Rallysmurfen skrev:
hej alla,

ICON har. www.rideicon.com om jag inte minns fel, det ska finnas en svensk åf också tror jag.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Rallysmurfen skrev:

Är grymt nöjd!
Sitter bra och är inte så sladdriga. Jag köpte till de skydd som finns, men som Långis påpekar så skyddar det inte lika bra som skinn.

En lite varning bara! dragkedjan är av plast och går lätt sönder. men jag lämnade tillbaka dem och fick en i stål istället!! :tummenupp

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
XB12SX 2010
lindstrandsbyxorna...

... är gjorda för att åka i skogen med (och då ska du ändå sätta i skydd i dem). Till nästa säsong kommer ett par liknande byxor i ett säkrare material, men de är tyvärr inte lika snygga. :gnissla

Nicc

Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Vulcan S
Lurch skrev:
ICON har. www.rideicon.com om jag inte minns fel, det ska finnas en svensk åf också tror jag.

Dom verkar ha massa bra grejjer, nån som vet vem som e svensk åf? eller ska man beställa från "over there"??
Ska kolla på lite skinn också, man kan kanske ha både och!!? Lite jobb å hitta nåt som matchar jackan bara.. men de ska nog gå :)

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Rallysmurfen skrev:
1734275 Dom verkar ha massa bra grejjer, nån som vet vem som e svensk åf? eller ska man beställa från "over there"??
Ska kolla på lite skinn också, man kan kanske ha både och!!? Lite jobb å hitta nåt som matchar jackan bara.. men de ska nog gå :)

ACE AB
Axess MC-tillbehör
Johans MC-service

mfl

Kolla på www.jofrab.se vilka butiker som tar hem deras grejor. Jag köpte en Motorhead Crest jacka av en kompis som köpte den från USA, det blev "en aning" billigare än de 8495 som den kostar in Sweden...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!