kamphojar?

Ska det vara fighters i hojbyggen forumet?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Kamphojens/gatkrigaren/fightern/etc vara eller icke var i hojbyggen.
rösta!

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Då det som oftast inte rör sig om några byggen utan mer halvdann styling på många av "byggena" i figterforumet så kan dom få hålla sig där . Shit va många tår jag mosade nu :)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Att plocka av kåpor, skruva på en färdigtillverkad gaffelkrona, ett annat lyse och lite annat trams klassas inte som ett "hojbygge" lika lite som man är möbelsnickare när man monterar en bokhylla från IKEA.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Eftersom jag är en elefant i ett glashus med min gamla harley, så håller jag mig neutral......:hihi

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Alla börjar ju någonstans, så varför inte.

Ska vi sätta spärr för ett minimum 140hp på hojen för o bli medlem ?

Minimum på varvtid för o göra inlägg i RR forumet ?

Nej, jag tycker alla ska stöttas i vad de gör. Och att börja där de kan, för o sedan utvecklas vidare.

Sätt ett par underforum isf, lackering, streetfighter, caferacer osv om det tvunget måste sorteras.

Tror inte att rensningen kommer att motivera fler att bygga om, och antar att det är vad som är målet. Ju fler som bygger, ju fler inspirerar andra.

Tycker detta forum är hårt modererat som det är redan.

Men, det är min teori.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag tycker att allt som är lite mer än lös styling är välkommet. Sedan var gränsen går får man hoppas att varje TS själv kan sätta.
En annan fördel med att ha alla ombyggnadstrådar samlade under en topic gör att det är lite lättare att själv kunna hitta inspiration till modifikationer.

En annan sak hade varit om det vore 25 nya trådar per dag i Hojbyggen, då kan jag se vitsen med att ge de större byggena mer uppmärksamhet, men inte i dagsläget.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Alla börjar ju någonstans, så varför inte.

Ska vi sätta spärr för ett minimum 140hp på hojen för o bli medlem ?

Minimum på varvtid för o göra inlägg i RR forumet ?

Nej, jag tycker alla ska stöttas i vad de gör. Och att börja där de kan, för o sedan utvecklas vidare.

Sätt ett par underforum isf, lackering, streetfighter, caferacer osv om det tvunget måste sorteras.

Tror inte att rensningen kommer att motivera fler att bygga om, och antar att det är vad som är målet. Ju fler som bygger, ju fler inspirerar andra.

Tycker detta forum är hårt modererat som det är redan.

Men, det är min teori.

Tråden är inte för eller emot kamphojar. du har nog missförstått.
Dessa underforum finns ju redan.
Frågan gällde om dessa hojar ska vara i de underforumen eller ej.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tycker att de som vill kalla sina fighterbyggen för hojbyggen är välkomna här.
Annars kunde vi ju plocka bort alla turbohojar, racehojar, motards, osv.
Enda som skulle vara kvar är ju någon enstaka Harley då dessa inte har något eget forum här på SH. :tungan

De specifika forumen, t.ex. fighter/café-forumet tycker jag passar bra för frågor om de specifika hojarna
"Vilken bakdel skall jag ha på min Caféracer?"
"Är crosstyre ett måste på en fighter?"

I denna del kan man lätt ha sitt eget hojbygge. Sen vad som definieras hojbygge är ganska vitt och brett. Alla bygger inte om sina hojar ifrån grunden, men ändock anser jag att de trådarna passar in i detta forum.

Så jag tänker inte slänga ut folk som bara vill "styla om" sina hojar, så länge de beskriver den fortgående processen och lägger upp bilder på det.
Att bara gör 1 inlägg och lägga upp lite före & efter bilder samt berätta att man t.ex. bytte kåpor är inte en tråd som jag tycker hör hemma här. Det skall vara lite mer av en process, man berättar vad man vill, gör lite inlägg med bilder under tiden, samt presenterar slutresultatet (Om man någonsin nu blir klar med ett hojbygge :D).

Och att sätta upp en definition om vad som klassas som ett hojbygge är nog en ganska dålig idé. Variation förnöjer och jag personligen gillar att läsa om mer än bara rena byggen ifrån grunden.

För övrigt borde jag nog deleta denna tråd då den ej handlar om ett hojbygge :tungan

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Då har jag fått svar på mina frågor och tråden tjänat ut sitt syfte för mig.

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Vart skulle gränsen gå? Antar att jag är ibland de inblandade då jag kallar min för "kamphoj" kommer lacka om hojjen, byta bakram/kåpa diverse renovering o annan styling =)

Tar inte alls illa upp o bryr mig inte direkt, men vart skulle man dra gränsen?

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Varför skall man bry sig om allt, det tjatta om så mycket onödiga saker på detta forum.

Hittar man något som är intressant att läsa så spelar det väl ingen roll vart det ligger för fack ?.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Så länge det inte är burklackade, hardtailade hojar i dålig smak så är jag öppen för i princip vad som helst. Men däremot tycker jag att ordet "bygge" i forumtrådarna borde reserveras för mer renodlade "byggtrådar" där man gör en restaurering eller customisering från grunden upp. Som sagt - byta styrkrona och ta bort en plastbit är inte ett "bygge". Det är lika mycket bygge som att måla om huset är ett "bygge".

Med det sagt så platsar allt övrigt tycker jag, både Spruttsters, nerslammade och förlängda GSXR hojar och så vidare.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Mina damer, släpp nu edra handväskor och återgå till att bygga och styla hojar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor