Kan du inte få nog av Gotland Ring?

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Då vi vet att många av de som gick SMC kurs på Gotland Ring i somras var sugna på att köra ännu mer och ytterligare öva sina nyvunna kunskaper på egen hand försöker vi få till möjligheterna för att arrangera en bandag i direkt anslutning, den 9 juli. Detta kommer alltså inte vara en SMC kurs, utan en vanlig bandag för gathojar. Det kommer finnas föråkare som håller koll ute på banan, för allas säkerhet och dessutom kommer ambulans finnas på plats. Arrangemanget kommer drivas av personer som har lång erfarenhet som träningsledare inom SMC och liknande arrangemang. För att deltaga behöver du en MC med trafikförsäkring samt giltigt körkort.

Nu är det klart! Vi kör på måndan för det ringa priset av 950kr! Boka här: Klicka här
först till kvarn...

Notera att din plats inte är bokad förrens du också betalat in avgiften på 950kr / person.
Betalning görs till postgiro 5079-0575. I meddelandefältet på inbetalningen skriver du "Gotland" följt av ditt personnummer.
Inom en vecka får du betalningsbekräftelse till den mailadress du anmält i formuläret.

Körtid på banan: 9-17
Rullande schema med 3 eller 4 grupper beroende på deltagarantal.

MC-gruppen kommer finnas på plats med sin service-buss även denna dagen.

Hoppas vi ses i sommar!
Helena och Danne
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Är det inte bara att stanna kvar o köra allmänhetens körning då?
 

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Kalmar Län
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Jag skulle kunna vara intresserad, men är det inte dyrt o åka över har jag för mig...
så bara för 1 dag utan ngn annan körning i anslutning till detta
blir svårt o motivera för egen del i nuläget :va
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Är det inte bara att stanna kvar o köra allmänhetens körning då?

Iaf tidigare år har den allmänhetens körning som varit på kvällarna varit utan både föråkare och ambulans. Dessutom har vi i år fått beskedet att man inte kommer köra på kvällarna kommande år.
Den "allmänhetens körning" som funnit under Lelle-veckan har väl haft det, men det är inte i anslutning till SMC-kursen.


Jag skulle kunna vara intresserad, men är det inte dyrt o åka över har jag för mig...
så bara för 1 dag utan ngn annan körning i anslutning till detta
blir svårt o motivera för egen del i nuläget :va

Just därför det finns en kurs du skulle kunna gå precis innan :)
Sen är det för övrigt inte jättedyrt att åka över med bara MC, om du har en hoj du kan köra i trafik. :tummenupp


Den andra tråden handlar ju om en SMC-kurs. Den här en "riktig" körning, inte kurs.

Precis Peter. Två olika arrangemang :)
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Som sagt, hade vart mer än 1 dag så skulle sannolikhetsprocenten stigit rejält att åka.

Släpa sig ut till en ö med massa mil + båt för att åka en liten stund ger mig inget iaf ,,, men bra initiativ för dom som bor nära kan det ju vara.

Lycka till
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Som sagt, hade vart mer än 1 dag så skulle sannolikhetsprocenten stigit rejält att åka.

Släpa sig ut till en ö med massa mil + båt för att åka en liten stund ger mig inget iaf ,,, men bra initiativ för dom som bor nära kan det ju vara.

Lycka till

Du kan köra 5 dagar i sträck om du vill :)
 

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Skulle vara intressant om man åker dit för 4-dagars kursen att bara ta 3 dagar med SMC och den här, så kan man få en dags villa i mitten.

Skulle helt klart kunna tänka mig att göra så
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Nä, hur skulle man kunna få för mycket av GR...går det :va

Absolut ett lovvärt initiativ.
Vad sägs om 100%? :yoparty
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Låter jättebra, kör på det!

Svårt o säga redan nu om man kan komma, men ja var där förra året o det var bra. I nuläget är jag schemalagd som ledig juli, och ja kommer inte själv om ja dyker upp.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Iaf tidigare år har den allmänhetens körning som varit på kvällarna varit utan både föråkare och ambulans. Dessutom har vi i år fått beskedet att man inte kommer köra på kvällarna kommande år.
Den "allmänhetens körning" som funnit under Lelle-veckan har väl haft det, men det är inte i anslutning till SMC-kursen.

Vad är fördelen med att ha föråkare?

Jag är intresserad men undrar lite om man har några fler fördelar än ambulans jämfört med allmänhetens körning.
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Vad är fördelen med att ha föråkare?

Jag är intresserad men undrar lite om man har några fler fördelar än ambulans jämfört med allmänhetens körning.

Behövs det fler fördelar än ambulans? :)
Fördelen med föråkare är ju att om det händer något så är det snabbt någon där som är utbildad i hlr/första hjälpen och tillgång till radio så att ambulans kan tillkallas pronto vid behov.

Sen kan föråkare ge tips och trix som kan hjälpa dig i din körning. Om du tex har gått någon av våra kursdagar på helgen så kan det vara kul att åka ut och träna på egen hand när allt är färskt, men om det dyker upp något frågetecken så kan du hugga en föråkare. ;)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top