Yamaha 1991
Ny medlem
Kan ha hittat en mc som jag ska ha, dock en snabb fråga bara!
Hej igen!
Nu äre såhär att jag kan ha hittat en mc för mig!
En Yamaha XZ550 -82. Har någon erfarenhet av denna modell?
Dock står det i anonnsen:
"När motorcykeln är varm och man stänger av den, händer det att den är svårstartad. Startar dock alltid
omedelbart om man rullar den".
Vad kan det bero på? kan det vara nått allvarligt som kommer visa sig i framtiden?
Här finns den: http://www.blocket.se/vi/18031838.htm?ca=21_s
Ni som tittade på anonnsen, är den värd priset?
Mvh Alex
EDIT: Fick svar på mitt mejl till han.. såhär löd det:
"Det är elstart. När motorcykeln är kall startar den utan några problem, sen händer det att när man stängt av den och sedan skall ha igång den, tänder den inte överhuvudtaget, eller bara poffar till nångång, försöker man sedan rulla igång den, hoppar den igång direkt. Startmotorkolen, ja, det kanske skulle vara något att titta närmre på, men oftast startar den, detta kanske händer en gång av 10."
Någon som vet mera exakt vad det kan vara nu?
Hej igen!
Nu äre såhär att jag kan ha hittat en mc för mig!
En Yamaha XZ550 -82. Har någon erfarenhet av denna modell?
Dock står det i anonnsen:
"När motorcykeln är varm och man stänger av den, händer det att den är svårstartad. Startar dock alltid
omedelbart om man rullar den".
Vad kan det bero på? kan det vara nått allvarligt som kommer visa sig i framtiden?
Här finns den: http://www.blocket.se/vi/18031838.htm?ca=21_s
Ni som tittade på anonnsen, är den värd priset?
Mvh Alex
EDIT: Fick svar på mitt mejl till han.. såhär löd det:
"Det är elstart. När motorcykeln är kall startar den utan några problem, sen händer det att när man stängt av den och sedan skall ha igång den, tänder den inte överhuvudtaget, eller bara poffar till nångång, försöker man sedan rulla igång den, hoppar den igång direkt. Startmotorkolen, ja, det kanske skulle vara något att titta närmre på, men oftast startar den, detta kanske händer en gång av 10."
Någon som vet mera exakt vad det kan vara nu?
Last edited: