kan inte sätta tillbaka bakhjulet

Linnea84

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Hornet 600 -04 + minimoppe
Hallå!!!

Jag har tagit bort mitt bakdäck men nu får jag inte tillbaka det igen :va . Jag hade lagt axeln, brickor, muttrar etc på golvet i den ordningen som det skulle vara, men så råkade jag sparka till allting så det spreds ut över hela golvet :huvet . Skulle vara enormt tacksam :Bugar om någon kunde förklara i vilken ordning man ska skruva ihop allting igen, alternativt om någon kunde ta en bild på sin minimoppe så man ser hur det ska vara på ett ungefär. :pannkyss

Ha det bra! :)

//Linnea

PS. Modellen är en 14E

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Linnea84 skrev:
Hallå!!!

Jag har tagit bort mitt bakdäck men nu får jag inte tillbaka det igen :va . Jag hade lagt axeln, brickor, muttrar etc på golvet i den ordningen som det skulle vara, men så råkade jag sparka till allting så det spreds ut över hela golvet :huvet . Skulle vara enormt tacksam :Bugar om någon kunde förklara i vilken ordning man ska skruva ihop allting igen, alternativt om någon kunde ta en bild på sin minimoppe så man ser hur det ska vara på ett ungefär. :pannkyss

Ha det bra! :)

//Linnea

PS. Modellen är en 14E
du har en axel med mutter
Hur många brickor och distanser?
.

Linnea84

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Ravetrancer skrev:
du har en axel med mutter
Hur många brickor och distanser?
.

Sitter på jobbet just nu så jag har inte moppen bredvid mig men jag har för mig att det var 4 st distanser (U-formade) och 4 st brickor (svarta) varav en var lite bredare än dom andra.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Linnea84 skrev:
Sitter på jobbet just nu så jag har inte moppen bredvid mig men jag har för mig att det var 4 st distanser (U-formade) och 4 st brickor (svarta) varav en var lite bredare än dom andra.
kan kolla imorgon åt dig

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Här kommer en bild.
Likadant skall det vara på andra sidan fast inget bromsoksstag.

Mvh Rejvis

Bifogat

• Hjul14e.jpg
    Hjul14e.jpg
    87.3 KB · Visningar: 245

Linnea84

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Nu sitter bakhjulet fast igen men kedjan hoppar av hela tiden. Jag tror att jag har fått dit kedjan rätt för att om man kollar rakt bakifrån ser det ut som kedjan ligger i spår med dreven. Är dock lite osäker om jag har satt kedjestyrarna rätt, alltså de svarta gummispolarna som är mellan bak- och framdrevet. Ska den tjockare delen av spolen vara utåt kedjeskyddet eller inåt motorn? Tror inte att något av dreven är skeva eller sitter löst. Är det någon som har något tips på åtgärd?

Coola Ola

Guest
Linnea84 skrev:
Nu sitter bakhjulet fast igen men kedjan hoppar av hela tiden. Jag tror att jag har fått dit kedjan rätt för att om man kollar rakt bakifrån ser det ut som kedjan ligger i spår med dreven. Är dock lite osäker om jag har satt kedjestyrarna rätt, alltså de svarta gummispolarna som är mellan bak- och framdrevet. Ska den tjockare delen av spolen vara utåt kedjeskyddet eller inåt motorn? Tror inte att något av dreven är skeva eller sitter löst. Är det någon som har något tips på åtgärd?

Förmodligen sitter bakhjulet snett. Kolla så att du har lika stort avstånd från svingens bakersta del till hjulaxeln på båda sidor.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0