Kan inte spelas i PC/MAC

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Någon som vet hur man kan komma förbi läs-skyddet på musik cd skivor? Köpte Lasse-Stefanz nya igår och jag vill spela den i datorn...

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
kaZmur skrev:
Någon som vet hur man kan komma förbi läs-skyddet på musik cd skivor? Köpte Lasse-Stefanz nya igår och jag vill spela den i datorn...
"Kopieringsskyddet" jävlas med CD-läsarens inbyggda felkorrigering som gör att de flesta CD-läsare för datorer inte klarar dessa skivor. Detta gör att såvida du inte hittar en patchad firmware till din läsare så är det kört. Sök på firmware och modellbeteckningen på din CD-läsare så kanske du hittar något skoj.

I min dator har jag en Samsung DVD och en Samsung CD-RW. Båda klarar av att läsa "kopieringsskyddade" skivor. Bra kopieringsskydd... :rolleyes:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Herregud! Det funkade... tack så jättemycket...

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
YaZ skrev:
Tejp runt det yttersa spåret funkar på vissa av dem..
:confused: :confused: :confused: :confused:

Ärligt talat. Detta låter som kvalificerad bullshit. Jag som trodde att kopieringskyddet byggde på felaktiga checksummor i sektorerna och inte nått magiskt yttre spår.......

Hur vet man hur mycket man ska tejpa? Spåren på en CD ligger nämligen ganska tätt!

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
YaZ skrev:
Tejpa och chansa.. Det har funkat för mig :)
Får nästan rafsa fram en pensionerad CD-ROM ur garderoben och trycka in i datorn. No offence...men detta är verkligen en sån här grej som jag vill se med egna ögon innan jag tror på! :)

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
NÄ, DRA MIG BAKLÄNGES!!! Det funkade ju! Hahahaha!!! :tummenupp

Jag testade på Dilbas nya album Revolution. "Copy Control" står det på den. *fniss*

Lite knepigt dock att få tejpen rätt så man inte tejpade över ljudspåren...

Ambulans: När man spelar CD-audio så snurrar skivan sakta. Lite tejp hit eller dit spelar mindre roll då.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Zormin skrev:
NÄ, DRA MIG BAKLÄNGES!!! Det funkade ju! Hahahaha!!! :tummenupp

Jag testade på Dilbas nya album Revolution. "Copy Control" står det på den. *fniss*

Lite knepigt dock att få tejpen rätt så man inte tejpade över ljudspåren...

Ambulans: När man spelar CD-audio så snurrar skivan sakta. Lite tejp hit eller dit spelar mindre roll då.

*skrattar*.. ja så va de med de skyddet... :D

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Nu har jag testat några skivor till. Funkar hur bra som helst! Men jag fick inte Kents Vapen och ammunition att funka av nån anledning. Den är den enda som inte funkat. Tittar man riktigt noga på skivorna så är det ett tomt spår mellan musiken och skiten som gör att skivorna inte går att spela på datorn. Jag upptäckte att man kan ta en markeringspenna och måla på utsidan längs med den kanten. Man behöver inte ens måla ända ut till kanten av skivan. Räcker bara med ett sträck så att datorn ger upp att läsa där ute. FETT!!!

På bilden ser vi Da Buzz senaste album som offrats på vetenskapens altare. Som ni ser behöver man inte måla hela kanten. Lite taskig kvalitet på bilden iofs, men min webbkamera har ingen vidare närgräns...

Bifogat

• uncopyprotected.jpg
    uncopyprotected.jpg
    11.6 KB · Visningar: 116

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Gäller samma för dvd-spelare (riktiga/vanliga), någon som vet?

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Uh... Minnesanteckning: Måla INTE med vattenfast penna!

Gör man fel blir det jobbigt.

Martin: Ta en vattenlöslig tuschpenna och dra ett sträck runt skivan i början på sista spåret. Du kan se de olika spåren på skivan om du kollar riiiktigt noga. Jag mätte på Lars Winnerbäcks Söndermarken och där är det typ 13.8 mm från ytterkanten till det magiska dataspåret börjar. För att få strecket bra, sätt skivan uppochner i fodralet, sätt ner pennan 13 mm in på skivan och sen snurra runt skivan. Då får du ett fint streck. Testa! Funkar det inte så är det bara att stoppa skivan under kranen och skölja bort tuschen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...