Kan jag använda??

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
R6-07
har en r6-07
fråga får man använda orginal burgen som sitter på hö sida till kylvätske flaska om jag ser till att de bara är en slang från kylaren som kommer in å pluggar den andra slangen som sitter där?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Du menar expansionskärlet?

Menar du det så är idén inte så bra eftersom du i så fall även stoppar i dräneringsslangen från tanken däri.

Bättre i så fall att ta en valfri plastbehållare med lock & göra hål i locket för slangarna & sedan dra fast den snyggt med buntband på ett ställe där den inte är i vägen.

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
R6-07
tank slangarna gömde jag i en flaska under tanken
jag tyckte orginalet till kylaren satt så bra om jag tar bort den ena slangen å låter den från kylaren sitta kvar den andra e ju bara en drenering om kärlet skulle bli fullt

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Och det måste vara totalt 5 dl om jag inte minns fel? Vid en besiktning ska dom väl kunna se att jobbet är gjort, syns den under tanken?

Vilka slangar ska ner i uppsamlings kärl? Har för mig det var 4 stycken men hittar bara 3 på hojen, kylaren, tanken och olja från burken men den är ju pluggad.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Och det måste vara totalt 5 dl om jag inte minns fel? Vid en besiktning ska dom väl kunna se att jobbet är gjort, syns den under tanken?

Vilka slangar ska ner i uppsamlings kärl? Har för mig det var 4 stycken men hittar bara 3 på hojen, kylaren, tanken och olja från burken men den är ju pluggad.

Vill inte vara en viktigpetter, men har du varit på en besiktning någongång? Dom kollar typ styrstoppet och om du har kedjelås och ibland om oljepluggen är najjad. Thats it.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Vill inte vara en viktigpetter, men har du varit på en besiktning någongång? Dom kollar typ styrstoppet och om du har kedjelås och ibland om oljepluggen är najjad. Thats it.

haha jaja men fall i fall! :) Jag skulle personligen vilja att det ändå var gjort så jag utan krångel klarar en besiktning hos en petig besiktningsman.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
haha jaja men fall i fall! :) Jag skulle personligen vilja att det ändå var gjort så jag utan krångel klarar en besiktning hos en petig besiktningsman.

Självklart ska man ha en hoj som följer reglementet. Det är ju för andras och en ens egen säkerhet.

Till frågan. På Min räser går slangen ifrån kylaren i ett hål i ramen. Smart sätt att spara vikt. Finns ju givetvis en dräneringskruv i botten av ramen.

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
R6-07
de är olika bud hela tiden så nu vart de flaskor 2st.

men tack för svaren mvh Denny

vi ses nästa år i rookie 600

(kan ju va så att jag bara ser er bakifrån )

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Inte? Läs reglementet och visa vart det står att det ska vara något slutet (tex kärl, flaska, burk etc).

3.1.11 Oljeuppsamlare/uppsamlingskärl för kylvätska.
En oljeuppsamlare, avsedd att samla upp den olja som kan evakueras ur motor och/ eller transmission, är obligatorisk, liksom uppsamlingskärl för kylvätska. Totala uppsamlingskapaciteten för bränsle, olja och kylvätska ska vara minst 0,5 liter.

Där står iof inte absolut att det måste vara en sluten behållare men kåpan är inget uppsamlingskärl...

FIM anger "suitable container that must prevent leakage in case of a crash" och det uppfyller knappast båten....

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
1976 Yamaha 750
En riktigt gjord "kåpbåt" där pluggarna sitter kvar i när det är torrt väglag, skall förbanne mej inte släppa ifrån sig så mycke vätska.
Om man "glömmer" att montera tillbaks pluggarna efter regn träningar/race så spelar ju båten inte så stor roll vid ett ras. I det fallet är det naturlagarna som gäller, gravitation och densitet.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum