Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Det ska nog inte va nått problem. Annat hade varit om du hade gjort nått trafikbrott och fått uppskjuten lämp.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vikingarockaren skrev:
Ja kan jag det?

Är väldigt angelägen att få veta. Brottet ifråga är brott mot knivlagen.

Knivlagen? Vad innerbar det? Att du råkade får med dig kökskniven när du gick ut? :hej

Nämen hur gick det till?

Om jag fattade rätt så sg polisen dig när du hade kniv på dig, eller? Då borde det väll inte vara några problem... Men ring till VV o kolla...

//Mr. Nyfiken :hej :hej :hej :crash :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ring till Polisen och fråga, dom vet med säkerhet. Annars är det väl bara att fylla i Lämp-papprena och hålla tummarna ;)
Nu för tiden kan man bli av med lämpet om man inte har cykellysen, hände en kompis.

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
AtlantiZ skrev:
Det ska nog inte va nått problem. Annat hade varit om du hade gjort nått trafikbrott och fått uppskjuten lämp.

Håller med, det där lär ju inte göra han till en sämmre förare...

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
vad många svar jag fick :)

Nej det var så här att jag var ltie onykter och följde med ett par tjejer jag känner (2lebbar och en vanlig) in i en tvättstuga och då var det nån som ringde polisen och dom kom och trodde att det var inbrott och då råkade jag ha en kniv på mig också så därför tog dom mig.

Men jag hoppas att jag kan ta a1 kort ändå det ka nväl itne betyda så mycket en sån liten skitsak lr?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Är du dömd för brottet?
Om så är fallet så blir det problem med lämpet, lite beroende på straffsatsen.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Det hände i söndags så det är nog inte registrerat än. Förresten hur länge är man kvar i registret om man har gjort ett sånt brott och är kika gammal som jag?

Matthew

Måste komma före.....
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
en blå önskas
Vikingarockaren skrev:

Nej det var så här att jag var ltie onykter och följde med ett par tjejer jag känner (2lebbar och en vanlig) in i en tvättstuga och då var det nån som ringde polisen och dom kom och trodde att det var inbrott och då råkade jag ha en kniv på mig också så därför tog dom mig.

Men jag hoppas att jag kan ta a1 kort ändå det ka nväl itne betyda så mycket en sån liten skitsak lr?

:fakta

hehe....2 lebbar :slicka å en Vanlig :tuttar
//M

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vikingarockaren skrev:

Får man fråga varför du hade kniv på dig eller är man oartig då? :rodnar

:rolleyes:

EDIT: Va skulle ni göra i tvättstugan??? Fattar ingenting juh :crash Va folk beter sig konstigt ibland... En tvättstuga, vad finns det för kul o göra där??? :confused:

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag vet inte faktsikt man känner sig ganska trygg med en kniv tycker jag men det var itne därför jag hade den då. Jag glömde den i fickan.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vikingarockaren skrev:
Det hände i söndags så det är nog inte registrerat än. Förresten hur länge är man kvar i registret om man har gjort ett sånt brott och är kika gammal som jag?

5 år är det väll???

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Av ren nyfikenhet #1: Varför/hur "råkade" du ha kniv på dig?

Av ren nyfikenhet #2: Vad är det för typ av kniv vi snackar om, Morakniv eller en "Manchete"(stavning!?)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vikingarockaren skrev:
Jag vet inte faktsikt man känner sig ganska trygg med en kniv tycker jag men det var itne därför jag hade den då. Jag glömde den i fickan.

Okej... Inga hemska tankar då... :)

Måste vart lite smått pinsamt när polisen kommer in i tvättstugan o du är där med tre tjejer? hehe... Dagens ungdomar... Får aldrig vara ifred...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vikingarockaren skrev:
Nu var det ju inte så att jaggjorde nått med tjejerna.

Det sa jag inte heller, Vad jag menar är att poliserna måste fått sina mistankar... Dom tror det är inbrott så kommer dom in o där finns 3 tjejer o du... Men-men, dom är väll vana kanske...

va sa dom förresten?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Vikingarockaren skrev:
Nu var det ju inte så att jaggjorde nått med tjejerna.
Tabbe :7peta

Blir du dömd för brottet så kan det innebära problem med körkortet. Hör med polisen som andra redan sagt.

Var det någon av er som hade tillgång till tvättstugan? lagligt alltså. Konstigt att du blev visiterad tycker jag. Dumt att ha kniv på sig också. Det har man i skogen. Speciellt inte i Valbo :hej

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...