Kan man köpa sig placeringar?

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Undrade om 100kg uselförare kan köpa sig några placeringar med en sån här då jag funderar på att börja tävla :va ....

http://nfr.torps.net/jiri/fsg999f05/DSC01761.JPG

Ducati 999 F05.
Troy Bayliss körde den på tester inför SBK-säsongen 2006 och i det första loppet på Losail Circuit i Quatar.
Hojen är uppgraderad till utförande F06 i det mesta utom framgaffel, display och tank.
Vikt:165 kg inkl. olja och vatten.
Effekt: c:a 198 hkr.
Motorn som sitter i har gått 980 km. Två extra motorer som gått 568 km respektive 660 km medföljer. De är båda nyrenoverade och har gått 0 km efter renoveringen. Dessutom ingår tre par fälgar, extra kylare, extra kåpor mm.
Pris: 65 000 Euro

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Du får en tillräckligt bra hoj för 65 000 kr å andra sidan... Om du inte är samlare förståss... ;)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Lägg pengarna på träning och däck istället, blir många års körande innan du kommer upp i de summorna om du köper en billigare hoj :tummenupp

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Du kommer bara bli tårögd när följande sker:

Du blir omkörd på rakan för att killen tränat mer och få svenska banor gynnar mycket hk

Du kastar hojen i lecan för att du inte kan kontrollera efecten

Du kastar hojen för att du inte klarar att ställa in gaffeln

Har du dom pengarna så köp en fullkittad r1 07 dyl från tyskland eller sverige och lägg resten på däck och träning.

Hoppas du hittar nått fint och kommer in i gemenskapen

björn

edit visst kommer den hojen ta dig en eller kanske tre platser bättre, så vida du inte är duktig på att köra.

Last edited:

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
:confused: med andra ord kan jag lika bra strippa av min 749s eller min 750 och åka på en gång då eller:va

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
:confused: med andra ord kan jag lika bra strippa av min 749s eller min 750 och åka på en gång då eller:va
Håller iofs med björn.e men det kan ju vara så att du är duckefrälst, då är det ju en skitcool grej för dig. Du lär ju ha värsta hojen på gridden och det är ju också ganska häftigt. Sen kan du ju köra både r1000 och bott med den . Väger du 100 kg så är det ju ingen nackdel med mycket hästar och bra fjädring.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Hehe, ja roliga hojar de där RS.

Men med tanke på de servicar som krävs på den typen av motorer så är det näst intill omöjligt utan riktigt mycket pengar och folk som kan hjälpa till.
Man kan låta bli att varva de sista 1000 varven så håller motorn lite bättre, men då kanske du bara får ut 180 hästar på hjulet :D

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
David Jeffries på 127pannor sopade fältet om och om igen på Irländska mästerskapen.. Handlar om talang.. Men visst,, jag tror du kommer snabbare till bollhavet med den..

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
Om DJ vägde 127 kg så är jag 2.10 lång och väger 147 kg och kör 59or på Knudan med en hand på styret, YEAH!:yoparty

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15

Börja där så vet du iaf om det är ngt du vill satsa på.

Det är egentligen 2 olika saker du frågar efter "är det bra eller bara dyrt"?

Klart att hojen är bra, men är den så bra att det för dig motiverar priset?
Förmodligen inte, oavsett om du har råd eller inte så är det nivån på din skicklighet som avgör hur fort du kör, mer än materialet.

Om du putsar din tid med 1 sek så är det bra, men ett dyrt sätt att göra det på.

Som en del skrivit så ger träning och däck mer tillbaks i form av sänkta tider än en värstinghoj. Men sen är det ju det där med att ha lite kul prylar, det är aldrig fel.
Om du absolut vill ha en sån hoj, köp den, skit i vad andra tycker.
Om det är en bra grej eller bara dyrt?
Det kan bara du svar på, men det är nog ett riktigt kul sätt att spendera pengar på.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
65 000 kronor? Lägg dit en nolla och du får rätt summa.

Vänta lite så ska jag förtydliga. Jag skrev: "Du får en tillräckligt bra hoj för 65 000 kr å andra sidan... Om du inte är samlare förståss..." som svar på: "Undrade om 100kg uselförare kan köpa sig några placeringar med en sån här då jag funderar på att börja tävla ....

Pris:65 000 Euro"

Vad tror du jag menade med det? Tror du jag menade att 65 000 Euro = 65 000 kr..? Läs det hela en gång till och återkom om du inte fattar. :pannkyss

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
Det var värst vad du lagt på dig, men det var ju ett tag sen man såg dig.
Kör du fortfarande?

Nä, riktigt så illa är det inte. :) Det var mest en känga åt ovarsamt hanterande av faktauppgifter.

Jo lite kört har det blivit. Trea i Rec racet på Falken i år satt fint och sedan så har jag tankat åt Humlan i Nec. Fast det har ju varit ganska semseterbetonat med tanke på resultatet i de två senaste racen. Själv?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning