Kan man som lång köra Mellanhoj?

Toxen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cr 250cc
Kan först passa på att berätta att jag sökte, dock utan större resultat så klammra mig inte för de.

Har tankar kring att köpa en mellanhoj till våren .

Är cirka 1.93 och undrar om det va det finns för hojar som man sitter bra på, kolla lite på r6an och zx-6r dock aldrig suttit på dom .

Sen undrar jag även om de finns motarder som mellanhojar , 580 eller va kallas den? Och hur man sitter på dom isf , har suttit på 640 eller va den heter och där satt jag bra . (ingen mellan hoj jag vet)

Och om de nu finns många mellan motarder, skiljer de mycket i försäkrning till sporthojarna? Och funkar det att skriva försäkrningen på farsa? Som inte ens har Mc kort?

Jaja , lägg gärna upp lider bilder på er som är 1.90+ och kör mellanhoj så ser man ju lite hur de ser ut också .

Tack på förhand!

/Johan
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har en kompis som är 2.05, han kör hoj, men vad ska du med ett kort på honom till?
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Mellanhoj är nog för lite för dig, hade nog satsat på en tung Harley i stället!
 

Toxen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cr 250cc
Okey rubriken va inte särskilt smart, men kom på de när jag precis postat skiten .

Är alla lika dryga här?, eller e man tvungen att ha en 1000cc å passa in bland er tuffingar innan man kan få lite hjälp och råd?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3096651 Okey rubriken va inte särskilt smart, men kom på de när jag precis postat skiten .

Är alla lika dryga här?, eller e man tvungen att ha en 1000cc å passa in bland er tuffingar innan man kan få lite hjälp och råd?
996cc brukar räcka, sen finns det ju en tjej tråd för dom som har mindre.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Försäkringen på motardhojar är mycket billigare än på en sporthoj. Tror inte att det det är någon ide att ställa hojen på din farsa, blir nog mest problem om det händer nånting. Tror att KTM 625 är reggad som mellanhoj. Är inte säker dock men du kan ju söka om det i forumet här då¨jag vet att det finns trådar om det. Lycka till!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du kan ju strypa ner exakt vilken hoj du vill till 25kw. Köp min, den är du inte för stor för. :fakta

Men jag vet inte om det finns färdiga strypsatser till den...
 

Toxen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cr 250cc
Försäkringen på motardhojar är mycket billigare än på en sporthoj. Tror inte att det det är någon ide att ställa hojen på din farsa, blir nog mest problem om det händer nånting. Tror att KTM 625 är reggad som mellanhoj. Är inte säker dock men du kan ju söka om det i forumet här då¨jag vet att det finns trådar om det. Lycka till!

Tack ! Ska kolla lite på 625 då . :)
 

Bellimar

Ingenjör
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX600F -91
Jag är 190 lång och har kört en Honda CB 350 S (som är mellanhoj = 25kW) och jag sitter helt klart bekvämt på den. Inte ser det konstigt ut heller, men det är möjligt att det är skillnad mellan den (som är av -86 års modell) och en nyare sport-mc.
 

DiZi

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Triumph Daytona 675 '08
Jag är 191cm lång och kör en 25kws-reggad Suzuki GSXr 750 och jag sitter rätt bekvämt på den måste jag säga, tänker inte på något speciellt? Vet inte vad det skulle vara isf heller...

Visst, jag sitter kompakt men det är ju halva grejen med sporthoj. Iof är gixxern rätt "bred" så det är ju lugnt :yoparty
 

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Götteborg
Hoj
KTM 640
Jag kör KTM 640 -01, som jag reggat om till mellanklass. Jag är inte lång, men tror inte att det är några problem om man vore det. Jag har hojen reggad o försäkrad på farsan, men då har han MC kort själv. I vissa försäkringsbolag får man inte ens försäkra en hoj om man inte har kort för det. Och som tidigare sa, motarder är mycket billigare att försäkra än sporthoj, och är dessuotm också roligare att köra :D

Och om du sedan bestämmer dig för en motard så ska du läsa igenom alla "vilken motard ska jag ha" trådar på sporthoj och till sist skapa en själv med så får en bild av vilken motard som passar dig bäst. Det är nämligen stor skillnad på motard och motard.

Lycka till :)
 

Toxen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cr 250cc
Ofan , 640? De trodde jag aldrig gick, där ser man! :tungan

Då finns de ju väldigt många mer Supermotarder att välja på helt plötsligt.
 

DiZi

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Triumph Daytona 675 '08
Ofan , 640? De trodde jag aldrig gick, där ser man! :tungan

Då finns de ju väldigt många mer Supermotarder att välja på helt plötsligt.

Vadå många fler motarder att välja bland?

Du kan välja vilken sporthoj/motard/touring/custom du vill, även om den har 200 hästar original. Som sagt, du kan regga vilken du vill som 25kw om du skaffar godkända strypningar och regbesiktar osvosv!
 

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Götteborg
Hoj
KTM 640
Ofan , 640? De trodde jag aldrig gick, där ser man! :tungan

Då finns de ju väldigt många mer Supermotarder att välja på helt plötsligt.

Japp, inga problem. Åk till Superbike i GBG, be dom beställa hem strypningshylsan från KTM + intyget, sedan ska dom i superbike eller vilken annan aktoriserad KTM verkstad montera den i din hoj och intyga att den är rätt monterad och sitter i. Sen e det bara o regbesikta om den. Till sist åker du hem o plockar väck hylsan o krämar på så hårt det går. :yoparty
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Aprilia 450/550 och Husaberg 450/650 är klassade som mellanhojar också. Sen finns det strypkit till XR650 och KTM 660 också såvitt jag vet.

Motard sitter man bäst på oavsett om man e lång kort bred eller smal :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top