MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ska köpa mig en ny hoj och har en budget på max 50 000:-. Skulle kunna tänka mig en GSX-R 1000 eller R1 -01, tanken är väll att bygga fighter av hojen under vintern.
Men tycker att alla hojar jag hittar antingen är för gamla (vill ej ha äldre än -00) eller har gått för långt (vill inte ha en R1 som misshandlats i över 3000 mil.)
Jag vet att jag är kräsen
Har upptäckt att det går att få en ZX12-R som gått runt 2000 mil för drygt 50 000:-. Finns dock ingen i närheten av där jag bor så jag kan inte provköra nån.
Känns ju lite trist att dra iväg 40 mil för att upptäcka att man tycker hojen känns som en buss att köra.... Så det skulle va intressant att höra vad ni tycker om den. Har läst alla tester på nätet samt sökt igenom en massa forum. Men har fortfarande inte lyckats få en bild av hur den är att köra, står olika överallt ju!
Den väger 213kg torr så den är ju inte EXTREMT tung iaf, plockar man sedan bort lyse och kåpor så lär man ju kunna banta ner den till runt 200kg. Ett helsystem gör säkert också susen.
Nån som har provat att dreva ner en ZX12R? Utan kåpor är ju en toppfart på över 300km/h ganska ointressant, skulle hellre har ett jävla drag upp till 240-250km/h.
Hur är den att slanga med? Kan tänka mig att den kanske är känslig för sidovindar, borde ju dock bli bättre utan kåpor..
Nån som testat att höjen hojen i bak och kanske sänkt den lite i fram för att få den mer snabbstyrd? Antar att det blir stor skillnad om man sätter dit ett 190 däck bak istället för orginal som är 200?
Nån som ställt ventilerna själv på en ZX12R? Är det något man klarar på en helg tillsammans med en polare och en back öl?
Men tycker att alla hojar jag hittar antingen är för gamla (vill ej ha äldre än -00) eller har gått för långt (vill inte ha en R1 som misshandlats i över 3000 mil.)
Jag vet att jag är kräsen
Har upptäckt att det går att få en ZX12-R som gått runt 2000 mil för drygt 50 000:-. Finns dock ingen i närheten av där jag bor så jag kan inte provköra nån.
Känns ju lite trist att dra iväg 40 mil för att upptäcka att man tycker hojen känns som en buss att köra.... Så det skulle va intressant att höra vad ni tycker om den. Har läst alla tester på nätet samt sökt igenom en massa forum. Men har fortfarande inte lyckats få en bild av hur den är att köra, står olika överallt ju!
Den väger 213kg torr så den är ju inte EXTREMT tung iaf, plockar man sedan bort lyse och kåpor så lär man ju kunna banta ner den till runt 200kg. Ett helsystem gör säkert också susen.
Nån som har provat att dreva ner en ZX12R? Utan kåpor är ju en toppfart på över 300km/h ganska ointressant, skulle hellre har ett jävla drag upp till 240-250km/h.
Hur är den att slanga med? Kan tänka mig att den kanske är känslig för sidovindar, borde ju dock bli bättre utan kåpor..
Nån som testat att höjen hojen i bak och kanske sänkt den lite i fram för att få den mer snabbstyrd? Antar att det blir stor skillnad om man sätter dit ett 190 däck bak istället för orginal som är 200?
Nån som ställt ventilerna själv på en ZX12R? Är det något man klarar på en helg tillsammans med en polare och en back öl?
Last edited: