Douge
Bor på sporthoj.com
alla snackar om 11 KW jag har 16 din står det i mina papper
Douge skrev:alla snackar om 11 KW jag har 16 din står det i mina papper
Förmodligen ganska gamla papper... 16 din-hästar är vad din hoj har vid koppligen, så om du vill ha den som lätt mc måste du regga om den.Douge skrev:alla snackar om 11 KW jag har 16 din står det i mina papper
DIN = Deutsche Industri NormeAnton_Ljunghusen skrev:16kW din kanske
Vet inte vad det betyder men sett att tillverkare uppgett sina siffror så
valmers skrev:DIN = Deusche Industri Norme
whitesnake skrev:DIN e väl vad man har på bakhjulet?, så det e lite minder än vanliga som e på vavaxlen
whitesnake skrev:DIN e väl vad man har på bakhjulet?, så det e lite minder än vanliga som e på vavaxlen
RS "Alex" skrev:Man brukar räkna med att 14% går bort från veven till bakhjulet
om det är vad du har på bakhjulet så har du 16*1.14=18.24hk på veven det är väll där det max får vara 15 hk för A1
Nej, kW är en enhet för effekt. DIN är en norm.MrGreen skrev:DIN och Kw är samma sak bara i olika enheter.
Självklart jag har lite mycket bomull innanför pannloben just nuvalmers skrev:Nej, kW är en enhet för effekt. DIN är en norm.
TheDiversion skrev:Nä, DIN är bara en norm, ett mått på effekt. Finns ju hundratals så tyskarna tyckte att dom behövde en som kunde användas gemensamt.
Är du säker på det? Låter konstigt, för det är ju vad man har på hjulet som är det vesäntliga. Tänk om nån har 15 hk på veven, och har enorma förluster i transmissionen så han har 1 hk kvar. Låter inte logiskt att han blir tvungen att köra med det.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|