Någon som vet om det ger någon effekökning??
Det var ju inte ett så övertygande svar..Har du kör en hoj i bänk med och utan??
Det var ju inte ett så övertygande svar..Har du kör en hoj i bänk med och utan??
Bytte du röret eller "bara" tog bort materialet i katten? Vet en som gjorde det och "tyckte" den vart bättre.
Boris, är mer ute efter praktiska resultat än något annat.Titta på Hondas MotoGP hojar i början av säsongen och nu, Hur dom började med jättekorta raka rör till att tom ha övre avgasröret gå 360 grader( som dom även hade på V5:an...
Om man nu är snål kan man såga av orginal och svetsa dit motsvarande 3" ? rör.
Det jag har hört är att du får en ökning i mellanregistret, helt klart bromsar orginal kat flödet i varje fall.
I princip alla aftermarkettillverkare säljer katersättare för strax under 2000kr. Jag hade nog snålat och ropat in ett originalrör på EBAY alt skroten och sen satt sågen i det och ersatt katdelen med vanligt rör, att bara plocka ut katbiten och behålla det grövre röret verkar tveksamt ur flödessynpunkt.
Räknade lite på flödet och det krävs ungefär 180cm2 flödesyta för att hantera avgasmängden från en R1 utan allt för stort tryckfall.
Självklart hade det varit bättre att göra som du skriver, dock hittade jag inga ersättare till detta (för rimliga pengar) våren 04.
/R
För gatåka hade jag gjort precis samma sak men för racebruk hade jag gjort mig besväret att svetsa något snyggare eller köpa en katersättare.
I princip alla aftermarkettillverkare säljer katersättare för strax under 2000kr. Jag hade nog snålat och ropat in ett originalrör på EBAY alt skroten och sen satt sågen i det och ersatt katdelen med vanligt rör, att bara plocka ut katbiten och behålla det grövre röret verkar tveksamt ur flödessynpunkt.
Räknade lite på flödet och det krävs ungefär 180cm2 flödesyta för att hantera avgasmängden från en R1 utan allt för stort tryckfall.
Helt riktigt, för race hade jag nog tom. satsat på ett helsystem.
För gatan, och en och annan bandag, har dock detta fungerat ua.
/R
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |