läs detta om utredningen, något förkortat och med kommentarer..
även detta är läsvärt, rekomendationer om forskning om nack/hjämstöd.
min tolkning av rapporten är att det va en race incident som fick värsta tänkbara utgång pga för lite avåkningsyta, och en lucka mellan en däcksbarriär och en foambarriär.
Det som va riktigt illa, hanteringen av kato direkt efter vurpan och att loppet inte rödflaggades står med i rapporten, men den fäster ingen större vikt vid detta.
ja, läs själva, och kom ihåg, öppna alltid käften om säkerheten på de banor vi åker på i sverige, ifrågasätt hur den som har ansvaret ser på problemen, samtidigt som ni är lyhörda och ger konstruktiv såväl som positiv kritik.
Det finns en vilja att förbättra, dock också ett förlegat synsätt på säkerhet inom våran organisation.
//
Petter Reuterholt, (som inte vill låta som en storebror, men som dock har sett en del sen licenskursen 1990 )