katt på tåg?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hur funkar det att ta med katten på tåget? Har dom nån egen vagn? Tror inte katten skulle gilla att åka tåg heller, lär ju jama högt som fan och vara arg hela vägen. Fast det är mycket billigare att ta han med tåg än köra bil och hämta honom. Tänkte åka och hämta han till umeå på tisdag nämligen, min inneboende som är allergisk flyttar då.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Det funkar nog fint, sist jag åkte tåg var det en dam som hade massvis med katter med sig. Du kan ju fråga din platsgranne om dom är allergiska innan du trycker upp katten i fejset på honom/henne.

-edit-
I kattbur såklart

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Lösning: Kattbur med filt över + fikabröd att blidka lättirriterade medpassagerare med.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Martin skrev:
2570400 Det funkar nog fint, sist jag åkte tåg var det en dam som hade massvis med katter med sig. Du kan ju fråga din platsgranne om dom är allergiska innan du trycker upp katten i fejset på honom/henne.

-edit-
I kattbur såklart
Ok, men det kan ju fort bli lite pinsamt om han börjar jama jättehögt hela tiden. Har åkt halva sträckan med han i bur i bilen och det gillade hanv erkligen inte och var inte rädd för att visa det. Han jamar ungefär lika högt som jag kan skrika.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
honkiie skrev:
2570410 Ok, men det kan ju fort bli lite pinsamt om han börjar jama jättehögt hela tiden. Har åkt halva sträckan med han i bur i bilen och det gillade hanv erkligen inte och var inte rädd för att visa det. Han jamar ungefär lika högt som jag kan skrika.

Beställ biljett i avdelningen "djur tillåtet". Har man biljett där får man finna sig i vissa olägenheter... eller vara en... :D

Mina katter åker tåg bättre än bil. De "sjunger" hela resan i bil :näsblod , men på tåget sover de i buren.

Som kattunge fick Fixe sitta i knät med sele, buren hade jag bara för att bära honom eller om han ville gå undan. Han tog det kolugnt.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
honkiie skrev:
2570395 Hur funkar det att ta med katten på tåget? Har dom nån egen vagn? Tror inte katten skulle gilla att åka tåg heller, lär ju jama högt som fan och vara arg hela vägen. Fast det är mycket billigare att ta han med tåg än köra bil och hämta honom. Tänkte åka och hämta han till umeå på tisdag nämligen, min inneboende som är allergisk flyttar då.

Det finns ju vagnar på tågen där det är tillåtet med djur precis som Flamman säger. Packa in kattens favorit pläd eller något annat som känns tryggt och luktar "hemma" för katten i buren! Sen är det ju lättare för dig att prata lugnande och pyssla med din katt på tåget än i bilen när du kör. Lycka till! :tummenupp

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ett annat tips är kanske att skaffa en sånhär praktisk pryl:
catcarrier.jpg

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS