Kattpiss - nu på min mc-stövel

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Katten tyckte min vänstra mc-stövel var något bra och trevligt föremål att pinka på vilket han gjorde :huvet

Nu luktar den "inte riktigt som förr" trots en bra stund under kranen med allehanda tvål/vatten, tvättmedel, diskmedel och jag undrar om det finns något bra sätt att få bort kattpissdoften innan jag reducerar katten med ett av sina liv :död

:4skrika


/Alpiss-stars stl 42
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
bra tips på hur man får bort doft från skinnsoffa.. samt tyg.. tyget sitter längst in mellan sittdyna å ryggstöd (som ej är löstagbara) på soffan å har sugit åt sig massor av kattpiss..

eventuellt lite i alla revor i skinnet den gjorde också :mad:
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Kattblod tar snabbt och effektivt bort kattpiss och verkar i många fall även förhindra nya angrepp.
 

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Det finns en bra spray som både tar bort lukten o gör att katten inte vill kissa där igen. Wash and get off heter den. Den stinker citron rätt bra men det är kanske bättre än kattpiss?! :va Finns att köpa på de flesta djuraffärer för ca 120:-

/Zita
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Dom små grisiga liven stinker ju jämt, något kattägare inte inser..
Fy vad det luktar av katter hos folk som har dom..
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Hultan skrev:
2261645 Dom små grisiga liven stinker ju jämt, något kattägare inte inser..
Fy vad det luktar av katter hos folk som har dom..
Usch nä, jag inser det mycket väl och vår katt pissar och skiter utomhus.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Oddjob skrev:
2261646 Usch nä, jag inser det mycket väl och vår katt pissar och skiter utomhus.
Hehe, där ser man, ja inte många inser det i alla fall dårå :)
 

Lillen79

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSF 600
Zita skrev:
2261587 Det finns en bra spray som både tar bort lukten o gör att katten inte vill kissa där igen. Wash and get off heter den. Den stinker citron rätt bra men det är kanske bättre än kattpiss?! :va Finns att köpa på de flesta djuraffärer för ca 120:-

/Zita

Eller gör det billigare endå !! Köp vanlig citron, det brukar hjälpa. Och så gör du katten till en ute katt så har du löst framtida problem med blöta stövlar :)
 

Snuttan

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Jorå...
Hoj
röd å vit...
Hultan skrev:
2261645 Dom små grisiga liven stinker ju jämt, något kattägare inte inser..
Fy vad det luktar av katter hos folk som har dom..

Sen är det ju förståss skillnad på okastrerade och kastrerade hankatter...och deras bebnägenhet att pinka in sitt revir... Tömningsfrekvensen i kattlådan spelar också in. Och vilken sorts strö man använder...
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Katter är inga renliga djur och bör därför inte tillåtas att vistas inomhus, där av kan man dra slutsatsen att katter endast bör bo på bondgård. :mattias
 

_teSSan_

Guest
Vår nya hanhund bestämde sig för att märka revir på min hjälm som låg på golvet... Stoppningen vid hakan (munnen & näsan) sög effektivt upp överflödigt piss som rann ner på golvet.... :zpy
 
Last edited:

Lillen79

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSF 600
Blanco skrev:
2261982 Så kan den pissa o skita i andras sandlådor och rabatter menar du....

Hmmm den tanken slog mej aldrig :huvet Själv hatar jag ute katter när dom springer runt på tomter o i barnens sandlådor o gör ifrån sej .
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Potatismjöl är ganska effektivt att ta upp kissdoft eller ammoniak av alla slag.
Sen finns det en massa rengöringsprodukter som ska ta bort dålig lukt som kan användas.

Frisk luft är åsså bra så ut med stövlarna i "friska" luften

[ironi mod on]
Sen måste dina fötter stinka allt bra om din snälla katt ska försöka få dina stövlar att lukta bättre genom att kissa i dem. Vet du hur mycket det kan stänka på en stackars katt när han pissar på något så hårt.
[ironi mod off]
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Fluffig skrev:
2262380 Potatismjöl är ganska effektivt att ta upp kissdoft eller ammoniak av alla slag.
Sen finns det en massa rengöringsprodukter som ska ta bort dålig lukt som kan användas.

Frisk luft är åsså bra så ut med stövlarna i "friska" luften

[ironi mod on]
Sen måste dina fötter stinka allt bra om din snälla katt ska försöka få dina stövlar att lukta bättre genom att kissa i dem. Vet du hur mycket det kan stänka på en stackars katt när han pissar på något så hårt.
[ironi mod off]

Möjligen att katten hittade nått i hallen som inte luktade "bekant" och därmed valde att på sitt sätt göra det till hans ägodel genom att pissa på stöveln ;)

Jag skall pissa i hans låda tillbaka. Öga för öga, låda för låda...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top