Kattproblem, Hur lösa?

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag bor i ett hus där mina grannar på varsin sida har katter. Huset till vänster har två bonnkatter och huset till höger två raskatter.

Dessa katter har dragit sitt revir således på min tomt. De bråkar med varandra på nätterna - ger sömnproblem. De gillar att värma sig på motorhuven på mina bilar, lämnar då spår överallt. Men värst är att de pissar överallt (som sagt, "revir" gränsen verkar vara på min tomt). De pissar i min dotters sandlåda (numera täkt) de pissar i carporten, vid entren, på altanen ja tamefan överallt.

Var nära att göra en "Runar" med att ta fram bössan och visa vad skåpet ska stå när de hade pissat på ett flak öl som stog på altanen. Märkte detta när jag tyckte att ölen smakade konstigt vid första klunken och såg pisset :4skrika

Förslag emotages tacksamt

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
skaffa en stor argsint hund som du inte ger så mycket mat så att han alltid är hungrig...å så har du honom lös i trädgården så ska nog problemen vara lösta.
kommer sen grannarna å gnäller över att hunden ätit upp katterna så säger du bara att "ni ska se till å hålla era jävla katter borta från min trädgård" svårare än så är det inte...tycker du att det är för jobbigt med hund så kan du släppa ut ett gäng förgiftade råttor.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Bjuda

Bjud grannarna på lite öl med tillhörande piss.

Släng in allt som luktar i deras bervlådor. Spruta vatten på grannarna och berätta att det är deras fel att katterna spriger och revirmarkerar och att du fortsätter tills de kastrerat katterna eller håller dem inlåsta.

Det är inte katternas fel att ägarna är pucko

Basil och Manuels matte ( gissa vilken TV serie de är uppkallad efter)

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Farbrordane skrev:
skaffa en stor argsint hund som du inte ger så mycket mat så att han alltid är hungrig...å så har du honom lös i trädgården så ska nog problemen vara lösta.
.

Ett dåligt förslag. Eftersom det flesta vet att en katt vid god vigör med lätthet tar sig an det allra flesta hundar. Nu är det flera katter och katter kan faktist arbeta ihop, trots att dom är fiender. Hunden är torsk hur man än gör. Dock så kan hunden skälla och skrämma katterna, så pass att dom inte tycker det är värt att ha din tomt i sitt revir.

Det finns något typ av medel man kan vräka ut, som gör satt katterna inte skiter/pissar där. Minns inte vad det heter men det är några gröna kulor. Strö ut sånnt lite varstans så kommer nog katterna frivilligt lämna sitt revir i tron om att dom andra katterna har det som sitt. Sen kan du alltid ta en hink vatten och kasta på katterna så fort du ser dom, då sticker dom garanterat.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
flugan skrev:
Är dina grannar helt omedgörliga? Skulle de bry sig om du framför din problemställning?

Har gjort det för grannen med bonnkatterna, oundvikligt när han såg mig med vattenslangen och sprutade vatten efter dem. Han verkar ta det med ro och gav mig tipset att själv skaffa katt så slipper jag problem. Men va fan, någon katt vill jag inte ha.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Badger skrev:
Har gjort det för grannen med bonnkatterna, oundvikligt när han såg mig med vattenslangen och sprutade vatten efter dem. Han verkar ta det med ro och gav mig tipset att själv skaffa katt så slipper jag problem. Men va fan, någon katt vill jag inte ha.

Då verkar de föredra en "Runar" istället för att ansvar för sin ohyra.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Är dom hjälpligt tama, så skulle en skänkes annons på blocket kunna hjälpa.
:D

Raiker

...
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
KX250 CR500
Lite overkill kanske, men det finns en spray som heter Felliway eller liknande. Den innehåller articifiella feronomer (stavning?), och tydligen ska katterna ej markera revir där du sprayat med den. Katter markerar revir på två sätt, via urin och
med en körtel som på huvudet. Sprayen innehåller articifiella feronomer som liknar dem i körteln. Luktar ej för människor.
Har ingen koll på om det funkar utomhus dock, vet bara att en del använder det inomhus för att slippa markeringar, med gott resultat.
Kanske värt att testa? Tror den kostar lite dock, men det kan dina grannar gott betala.

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
säxsäxsti
köp ett gäng stripes så problemet löst

skojja bara .. men inte för inte som stripes kallas kattstrypare

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
När vi ändå har en tråd med kattproblem så kanske någon kan berätta hur jag ska göra för att min katt och mina föräldrars hund ska komma överens? De är sjukt nyfikna på varandra men om katten kommer för nära så ska han alltid kasta iväg tassen och fräsa och då blir ju hunden lite förgrymmad. Katten skulle ju lätt kunna förstöra ett öga för hunden och om hunden verkligen ville tror han han skulle kunna döda katten. Hur gör man? Släpper man dom och hoppas på det bästa eller?

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
Badger skrev:
Jag bor i ett hus där mina grannar på varsin sida har katter. Huset till vänster har två bonnkatter och huset till höger två raskatter.

Förslag emotages tacksamt

Varför inte ett elstängsel alá bonde placerat i rätt höjd. Skulle bli mycket förvånad om man inte får ha det på sin egen tomt...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Är ju ägarna du måste ta det med i första hand, och risken finns ju att de inte kastrerat sina katter så då skulle det vara bra att få det åtgärdat.
Enda anledningen till att inte kastrera är ju om de tänkt avla på kissarna.

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Ös på med vatten ,det hjälper efter ett tag.....jag har själv
haft katter i 20 år nu,och ber alltid min a grannar spruta vatten
på mina om dom stör.

Det rätt roande också plus att katten tar inte skada,blir ett par timmars
tvättande för dom bara :)

/j

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är bara att du går över till grannen och pissar i dennes brevlåda. Efter detta så går du och lägger dig på taket på hans bil och gärna med skitiga skor (golfskor?). Sen lägger du en kabel mitt på farstubron :tummenupp
Jag har katt och gillar inte när folk ger sig på akten när det är ägaren det är fel på.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
image004.jpg

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...