Kawa GPZ900R

Woofers

Nån som vill byta ringar i min GPz???
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
Gpz900R -90
Tjena!
Jag, som många andra, tänkte köpa mig en första hoj.. Har äntligen bestämt mig för att ta steget :)

Jag har varit och kikat på en Kawa GPZ900R -90 som hade gått runt 7000 mil. Tänkte höra med er proffs :Bugar vad ni tycker om en sån, vad det är för brister, vad som går sönder osv.

Hojjen är tänkt att användas att toura lite med i sommar, kunna packa lite på den och ha tjejen på pallen. Priset får inte överstiga 25000. Om ni har andra förslag på nåt passande så få ni gärna komma med förslag.

//Mc sugen

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Är det en 90:a eller en äldre uttagen 90?
Inget större fel på den, utmärkt sporttourer med bra mos för försäkringspengarna och någorlunda lättstyrd. Kan gå lite varm i sommarköer, men det fixas lätt med en manuell fläktbrytare som är busenkel att knåpa dit.

Woofers

Gick med
29 Jan 2004
Hoj
Gpz900R -90
År

Ugluk skrev:
Är det en 90:a eller en äldre uttagen 90?
Inget större fel på den, utmärkt sporttourer med bra mos för försäkringspengarna och någorlunda lättstyrd. Kan gå lite varm i sommarköer, men det fixas lätt med en manuell fläktbrytare som är busenkel att knåpa dit.

Den är reggad 1989-12-11 men inte uttagen förrns 1990-08-31

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Kan också varmt rekomendera denna hoj, funkar bra både för långturer med packning och för sportigare körning.
Under knappen "GPZ900R information" på den här sidan ser du vad som ändrats på de olika årsmodellerna:

http://www.abrowse.bctalk.net/gpz900oc.html

7000 mil är inte så mycket för en GPZ som är välservad, men om den inte är det kan motorn vara rätt sliten.
Jag rekomenderar att du komptestar motorn på hojen du tänker köpa, det säger rätt mycket om dess skick.

Woofers

Gick med
29 Jan 2004
Hoj
Gpz900R -90
Pris?

Tänkte höra vad ni tycker att man ska ge. Har hittat en som verkar fin och han vill ha runt 25000:-

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag körde en 550 första sommaren och sen skaffade jag en GPZ900R andra året, hade den i två år och hade mycket kul med den, inga problem alls förutom att kamkedjesträckaren väsnades lite... Den lät rätt så vansinnigt med ett V&H 4-1 med obefintlig dämpning :D

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Woofers skrev:
Tjena!
Jag, som många andra, tänkte köpa mig en första hoj.. Har äntligen bestämt mig för att ta steget :)

Jag har varit och kikat på en Kawa GPZ900R -90 som hade gått runt 7000 mil. Tänkte höra med er proffs :Bugar vad ni tycker om en sån, vad det är för brister, vad som går sönder osv.

Hojjen är tänkt att användas att toura lite med i sommar, kunna packa lite på den och ha tjejen på pallen. Priset får inte överstiga 25000. Om ni har andra förslag på nåt passande så få ni gärna komma med förslag.

//Mc sugen

Mycket go hoj! Har du sen tänkt att långköra me packing o skjuts så är
den perfekt! Har kört min en sommar o e helnöjd som btw är till salu.
Har två stora packväskor till som man får ner en jäkla massa bråte i.
Kanske inte är så himla snyggt me de två lådorna där bak, men jäkligt praktiskt.

Den förra ägaren körde till småland - finland o hem igen med full packning
o bruden där bak. Gick hur bra som helst!

Är du intresserad av min hoj så skicka ett PM så berättar jag mer.

Bifogat

• blocket4.jpg
    blocket4.jpg
    70 KB · Visningar: 92
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...