Tinnberg
Tinnberg
Tjena killar!
jag tröttnade på 4 takt så bad det dra åt helvete..
Införskaffade en kx 250 1999 i totalt nyrenoverat skick, sicken dröm
den kör jag med på både enduro/crossbanan.
Tankar har gått mig länge att jag velat ha den LV reggad, men efter läst för mycket så
känndes det som om min chans att lyckas på tjänste fel var låg...
men då hittade jag en Kdx 250 från 1991 på blocket som var LV reggad
den införskaffades direkt!
men efter kollat på ny plast osv. Finner jag denna väldigt dyr att underhålla i utseendet.
Ihop med min kx jag köpt fick jag med en reservdels hoj, som blir offer för mitt nya hojbygge, Kdx en ska få:
Kx Tank,kx bakram (svets och kap), kx sadel, kx swing och bakhjul, kx 250 motor från 2000
som skall totalrenoveras.
motorn är på plats så det blir lättare att "grovbygga" när ramen ska kapas och svetsas om.
Ni som har vågat er på sånt här tidigare får gärna ge tips.
kan dock säga att jag hittade inget om likande byggen på google så verkar som man är först.
långtids projekt men skall försöka få med bilder under bygget så folk kan ge åsikter.
första riktiga verkstands dagen börjar idag vid 13:00!
jag tröttnade på 4 takt så bad det dra åt helvete..
Införskaffade en kx 250 1999 i totalt nyrenoverat skick, sicken dröm
den kör jag med på både enduro/crossbanan.
Tankar har gått mig länge att jag velat ha den LV reggad, men efter läst för mycket så
känndes det som om min chans att lyckas på tjänste fel var låg...
men då hittade jag en Kdx 250 från 1991 på blocket som var LV reggad
den införskaffades direkt!
men efter kollat på ny plast osv. Finner jag denna väldigt dyr att underhålla i utseendet.
Ihop med min kx jag köpt fick jag med en reservdels hoj, som blir offer för mitt nya hojbygge, Kdx en ska få:
Kx Tank,kx bakram (svets och kap), kx sadel, kx swing och bakhjul, kx 250 motor från 2000
som skall totalrenoveras.
motorn är på plats så det blir lättare att "grovbygga" när ramen ska kapas och svetsas om.
Ni som har vågat er på sånt här tidigare får gärna ge tips.
kan dock säga att jag hittade inget om likande byggen på google så verkar som man är först.
långtids projekt men skall försöka få med bilder under bygget så folk kan ge åsikter.
första riktiga verkstands dagen börjar idag vid 13:00!