Kawa zx9r Cbr 900rr eller r1

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
håller på att handla hoj .
följande exemplar har jag funnit:

zx9r 98- sv-såld (polaren ägt den 2år) absolut topskick 40tkr
cbr 900 ´00sv-såld byte av däck 60tkr
r1 ´00 topskick enligt säljaren /omlackad pga skrapade kåpor 60tkr

att noteras är alla gått ca 1700mil med servicebok,

jag kommer även att köra på bana,(tisdagsträningar)

vilken är det bästa köpet????? :confused:
 

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
R1.......eftersom du vill ut på bana.Ska du väga in att du vill skjutsa så ta zx9.Personligen är det ett lätt val...R1:an,och så drevar du ner den 1 kugg fram :eek:) blir kuligare då! :rofl
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Om du inte ska köpa ninjan så kan du väll PM:a mig?
Jag e intresserad av den
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Med tanke på priset skulle jag nog säga ZX9an!
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Svårt att svara på. Jag skulle ha en cbr929, men handlaren hade lånat ut "min" hoj. Eftersom han hade en R1:a inne istället så tog jag den. Jag är riktigt nöjd! Testa alla tre om du kan. Ska du åka med böna på pallen så bör du inte välja rettan! Min flickvän klagar en hel del när vi är ute och åker. Ta den du tycker är ballast!
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Hur långt är ett snöre? :rolleyes:

Alla har väll för och nackdelar här. På pappret är alla (med tanke på priset) bra köp. ZXR:en är dock lite bättre pris. Sämst ligger väll R1:an eftersom den är omlackad.

Listpriserna är följande:

ZX-9 -98 62’
CBR -00 73’
R1 -00 72’

Så om du inte vill spendera pengar för att du har för mycket tycker jag ZXR:en är bäst pang för pengarna. Om du dessutom känner hans som har den är ju det ett plus!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Von Vettet skrev:
R1.......eftersom du vill ut på bana.Ska du väga in att du vill skjutsa så ta zx9.Personligen är det ett lätt val...R1:an,och så drevar du ner den 1 kugg fram :eek:) blir kuligare då! :rofl

hmm, hade du inte en gsxr1000 03 för ett tag sedan och tyckte R1an var rätt värdelös?
Eller var det bara nån med ett liknade nick jag tänker på?
 

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
Jag skulle ha valt 929:an, de uppdateringar som har gjorts på r1 från 98 till 00 är inte stora och bygger på ett äldre koncept än en blade från 00 som är en helt ny modell. Men jag tror inte du ångrar ditt köp oavsett vilken av hojarna du väljer :)
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
ZX9an är billigast och sån jävla skillnad är det inte. Hondan verkar stå sig lite bättre i pris. Det enda som talar för rettan skulle kanske vara att det finns mycket begagnade rejsdelar till den.
Så jag hävdar zx-9an.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ska du köra mycket på bana så är inte ZX-9R:n ett bra alternativ. Den är väl tung och framför allt alldeles för mjuk i dämpningen för hård bankörning. Men för all del, har du Öhlins/Wilbers eller något annat monterat på den så är det inga problem. För sportig gatåkning är ZX-9R:n klockren men ska du köra mycket bana röstar jag för R1:an.

(Nej, jag dissar inte Kawan för att jag är R1-fanatiker. Snarare tvärtom, har bara haft Kawor än så länge - ZXR-750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01.)
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Hondan är den enda modell jag inte provat så den är lite svår att uttala sig om. Mest landsvägskörning och en del bana köp Kawan, sedan hade den ju ett bra pris också. Att du sedan känner personen som kört hojen gör ju saken inte sämre. Mycket banåkning givetvis R1:an, nackdelen är att det är en dussinhoj med stor possörvarning.
Hade själv en ZX-9 -99 i fyra säsonger, en kanonhoj. Bytte sedan till en R1:a -03 just för att det blivit mer och mer bankörning. Kawan är mer allround sedan tycker jag att den går hårdare än R1:an, fast det kan ju skilja rätt mycket mellan modellerna.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Silwer skrev:
hmm, hade du inte en gsxr1000 03 för ett tag sedan och tyckte R1an var rätt värdelös?
Eller var det bara nån med ett liknade nick jag tänker på?

Jag svarar i Von Vettets plats. Han skall köra R1000 iår och bytte därför till en R1:a - just med tanke på olika delar som finns beggade till R1:an och inte till Gixx 1000 - 03:a. Det blir liiite dyrt att reparera om man får en praktvurpa. R1 delar slänger folk efter en (nästan).

Ett klokt val av honom tycker jag :tummenupp
 

Black.1

Ensåndärlånghårigtatuerad knarkare...
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Kumla
Hoj
Retta-00, under omlackning...
Priserna verkar ju bra på alla hojarna. Gå in på BIKEs hemsida o kolla efter tester på alla hojarna så får du ju expertutlåtanden.
929an borde ju ha minst ett års motorgaranti kvar vilket kan vara skönt när man köper beggat. Jag hade min inlämnad flera ggr för strul med insprutningen (babysjuka??) o det slutade med byte av bränslepump, fick även byta kopplingskorg. På garantin förstås men det är trist att vara av med hojen flera ggr mitt i säsongen...
Jag har även haft ZX9an o nu har jag R1an (den tycker jag är skojigast....) :yoparty
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
PMR skrev:
Ska du åka med böna på pallen så bör du inte välja rettan! Min flickvän klagar en hel del när vi är ute och åker.

Jag har köpt en R1 och, tja ska jag säga, "tänjt" lite på begreppet skjutsvänlig :fakta

Eftersom min fru inte ska åka med mer än max 5-6 mil i sträck och 10-12 mil åt gången hoppas jag komma undan med denna lilla vita lögn.

Är det så obekvämt att det märks direkt även för någon som inte åkt bakpå mc på 15 år?

Kommer köra väldigt lugnt, typ max hastighetsbegränsningarna när hon är med.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
R1 wannabe skrev:
Jag har köpt en R1 och, tja ska jag säga, "tänjt" lite på begreppet skjutsvänlig :fakta

Eftersom min fru inte ska åka med mer än max 5-6 mil i sträck och 10-12 mil åt gången hoppas jag komma undan med denna lilla vita lögn.

Är det så obekvämt att det märks direkt även för någon som inte åkt bakpå mc på 15 år?

Kommer köra väldigt lugnt, typ max hastighetsbegränsningarna när hon är med.

Den är hejdlöst obekväm att åka bakpå om man inte är 150cm eller liknade, det ser du ju själv bara genom att titta på hojen.
Visst fasen kan man plåga sig men så många sämre val av hoj att skjutsa på finns antagligen inte i denna klassen :)
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Jag hade nog valt Firebladen...trivdes med min 01:a :tummenupp
 

Bifogat

  • Jagochhojen.jpg
    Jagochhojen.jpg
    47.7 KB · Visningar: 82

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
R1 wannabe skrev:
Jag har köpt en R1 och, tja ska jag säga, "tänjt" lite på begreppet skjutsvänlig :fakta

Eftersom min fru inte ska åka med mer än max 5-6 mil i sträck och 10-12 mil åt gången hoppas jag komma undan med denna lilla vita lögn.

Är det så obekvämt att det märks direkt även för någon som inte åkt bakpå mc på 15 år?

Kommer köra väldigt lugnt, typ max hastighetsbegränsningarna när hon är med.

Om hon inte åkt på 15år så har du klart bättre läge än jag hade. Jag hade en CBR 600 innan, på den sitter man riktigt skönt bakpå. Men hojen är ju köpt, så nu ere bara att åka med eller skita i det.....
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Silwer skrev:
Den är hejdlöst obekväm att åka bakpå om man inte är 150cm eller liknade, det ser du ju själv bara genom att titta på hojen.
Visst fasen kan man plåga sig men så många sämre val av hoj att skjutsa på finns antagligen inte i denna klassen :)
Min tjej är 169 cm tyckte att rettan var helt okej att åka bakpå även längre sträckor. Men å andra sidan tyckte hon att blde -92.an var riktigt bra och inte blev obekväm förrän efter ca.60 mil... :tungan
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
PMR skrev:
Om hon inte åkt på 15år så har du klart bättre läge än jag hade. Jag hade en CBR 600 innan, på den sitter man riktigt skönt bakpå. Men hojen är ju köpt, så nu ere bara att åka med eller skita i det.....

En hoj är ingen buss/taxi så låt "tanten" ta eget kort och köp en hoj till henne! Blir ännu roligare då.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
bo$ken skrev:
En hoj är ingen buss/taxi så låt "tanten" ta eget kort och köp en hoj till henne! Blir ännu roligare då.
"Tanten" vill inte ta eget kort.....åtminstone inte nu. Hoppas denna säsong ska ändra på det. Annars är det jag som får krypa till korset och ställa upp på hennes intresse......Dans :krama
Så håll tummarna.....
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top