Kawakläder

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Är sugen på ny jacka och funerar på vad Kawa kallar "Ninjajacka" eller "Vårjacka". Vårjackan fanns i XXL i Borlänge men var för liten. Jag har mailat Fun Bike i Västerås men där var kläderna bara beställningsvaror. Kan ju knappast köpa en jacka utan att ha provat den så jag undrar om någon här vet var det kan finnas jackor hemma?

Jag tänkte maila Kawasaki Sverige och höra om de visste var det kan finnas jackor eller om man kan komma dit och prova och sen om det behövs beställa via en återförsäljare men, jag hittar ingen e-postadress. Bara en snigelpostadress, men de anger att de vill att man anger en e-postadress så de kan svara,,,,, Osmidigt! Nån som vet om en fungerande e-postadress?

Dessa två funerar jag på:
w732h488_000003404CC2A44A.jpg

w732h488_000003404CC26DDF.jpg
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Johans MC i Göteborg har den tror jag. :va
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Johans MC i Göteborg har den tror jag. :va

Blir lite långt att åka utan att veta.

I morrn ska jag ta till en metod som var väldigt vanlig förr i tiden. Jag tänker prova ringa till Kawasaki Sverige och för att göra det till en riktig nostalgiupplevelse så tänker jag använda en telefon med en sladd kopplad till väggen.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Återkom i ämnet om du får reda på vart de kan köpas, de va ju coola!

//David

Nu har jag ringt. Det enda lager som finns är i Holland så det går inte att åka till Kawa i Stockhplm och prova. De enda som de trodde åtminstone hade ett begränsat lager hemma är AVA MC i Stockholm.

Förr om åren hade vi (i alla fall ett tag) en medlem inne på AVA, så då hade det varit enkelt att få svar. Ingen som ska in där som kan kolla?

Jag kastar iväg ett mail så länge,,,
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
AVA hade inte heller gått in i data åldern så det blev en nostalgitripp igenom sladden ännu en gäng.

AVA har heller inga Kawakläder hemma. De hade sålt en del, men bara till kunder som förskottsbetalat och utan bytesrätt och till de som då vetat eller vågat chansa på storlek.

Det ser med andra ord besvärligt ut. Synd för det verkar som kläderna inte är fel och priset är ju skapligt. Tråkigt för Kawa för de lär ju inte få sälja några kläder i Sverige just.

Den enda som verkar finnas ute nu är en "Vårjacka" i stl XXL som jag gissar verkar vara motsvarande stl 52 eller strax under, men det är min gissning. Den finns i alla fall på Bengts cykel o motor i Borlänge. GMC i Karlstad och Funbike i Västerås har jag verifierat att de inte har nåt hemma precis som nu AVA MC.

Goda idéer någon?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
De hade sålt en del, men bara till kunder som förskottsbetalat och utan bytesrätt och till de som då vetat eller vågat chansa på storlek.

Och AVA befäster sin plats som MC-Sveriges största skämt.. :näsblod

Du har inte hittat den på nå'n nätsida? Det blir ju isf distansavtal, och då har du ju 14 dagars ångerrätt..
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Åk ner till Johans Mc...
Trevligare personal får du leta efter. Bra butik o sesrviceinriktad som bara den.
Västkusten är fint på sommaren dessutom..
 

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
ZX-10 R 04
Johans MC är riktigt riktigt bra, den bästa mc-affären jag haft att göra med, plus superserviceinriktad personal som gärna tar ut svängarna för att göra kunden glad, det är riktigt asgrymt. Do it!
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Och AVA befäster sin plats som MC-Sveriges största skämt.. :näsblod

Du har inte hittat den på nå'n nätsida? Det blir ju isf distansavtal, och då har du ju 14 dagars ångerrätt..

Jag fattade det som att de som köpt beställningsvaror gjort det över disk. Alla andra jag pratat med har sagt att Kawakläderna är beställningsvaror utan returrätt då de inte ingår i det ordinarie sortimentet. Samma tillämpar diverse andra förteag som säljer huggers, unddertrays o.s.v. som de själva "näthandlar" vid beställning.

Åk ner till Johans Mc...
Trevligare personal får du leta efter. Bra butik o sesrviceinriktad som bara den.
Västkusten är fint på sommaren dessutom..

Jag hittar ingen av jackorna i webshoppen iaf. Men jag ska ta en kontakt så får jag se hur det är.
 
Last edited:

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636

Du menar "Jacka race team" så är den kanske "vårjackan" ja. Hmmm får kolla på det.

En lustig sak är att i "Vårjackan" står det "mid season jacket" eller nåt liknande. I min tolkning bler det "mitt i sommar jacka" inte "vårjacka" som Kawa översatt till. Så då är det klart att den även kan heta "Race team" också...


/Rymding



-------------------------------------------------------------
Jag "älskar" verkligen "-tecken. :)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag fattade det som att de som köpt beställningsvaror gjort det över disk. Alla andra jag pratat med har sagt att Kawakläderna är beställningsvaror utan returrätt då de inte ingår i det ordinarie sortimentet. Samma tillämpar diverse andra förteag som säljer huggers, unddertrays o.s.v. som de själva "näthandlar" vid beställning.

Man kan inte avtala bort konsumentköplagen, den är indispositiv. Däremot kan man avtala bort avtals/köplagarna, då de reglerar förhållandet näringsidkare-näringsidkare.

Det finns förvisso specialregler för s.k. specialbeställda varor, dvs varor som görs just för konsumenten, men det vettefan om dessa jackor klassas som dylika. Oavsett kan man inte avtala bort andra delar av konsumentköplagen.

Nåväl, det var lite off topic. Min poäng var/är att du iallafall kan kringgå det hela genom att göra beställningen på nätet, eftersom du där alltid har 14 dagars ångerrätt. Hittar du jackan, som hos Johans MC, på nätet, beställ där. Passar det inte - skicka tillbaka.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du menar "Jacka race team" så är den kanske "vårjackan" ja. Hmmm får kolla på det.

En lustig sak är att i "Vårjackan" står det "mid season jacket" eller nåt liknande. I min tolkning bler det "mitt i sommar jacka" inte "vårjacka" som Kawa översatt till. Så då är det klart att den även kan heta "Race team" också...
Jag menade "Jacka race team", för det är väl den som är på din andra bild uppifrån?

"Mid season" ska nog översättas till "mellansäsong" och inte "mitt i säsongen". Alltså en jacka att använda mellan lågsäsong och högsäsong.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Nu har jag fått mail ifrån Johans MC. De hade ingen av jackorna i lager.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Ring Stibix i Borås så fixar vi den jackan du vill ha skulle den inte passa så får vi byta den till en annan storlek. Det går även att skicka med post till Dig naturligtvis. www.stibix.se

Hälsningar Björn


Var lite trött så jag missade ditt inlägg. Jag ringer på måndag.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Nu har jackan kommit!

Jag misstänker starkt att storlekarna på dessa jackor är Japananpassade. Jag köpte XXXXL (Nummer 104RGM0078) som är den näst största. Jag har en bröstvidd och midjevidd på 116cm och avstånd mellan armhåla och handled är 56cm. Jag använder ryggskydd. Jackan sitter verkligen bra och otroligt skön. När man står med armarna hängande känns armarna 2-3cm långa, men i normalkörställning känns det helt normalt. Det är i varje fall ingen risk för drag med handskarna på.

Jag har som jag tidigare skrivit, testat den s.k. Vårjackan XXL (nummer 104RGM0066) och jag tycker det verkar som att man kan aproximera skillnaderna i storlekar till att det skiljer 4cm i bröstvidd mellan varje storlek. Det kanske kan vara till vägledning till den som har en annan storlek och är sugen på en Kawajacka.

Jag handlade min jacka hos Stibix då de var de enda som inte bara pustade och stönade när man började prata klädstorlekar. Inte heller så dök ordet specialbetällning upp. Full bytesrätt = inga problem. Jag betalde med kort och det var t.o.m. möjligt att få priset justerat. I morse ringde det på dörren och där stod farbror DHL med en kartong innehållande jackan. :)
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Bilder säger mer än tusen ord!

Tyvärr har jag bara en vattenskadad mobilkamera så färgåtergivningen är åt skogen. Å andra sidan gör inte ens Kawas egna biler rättvisa till jackan.

Om man tittar noga ser man att jag är dålig att fota också.
 

Bifogat

  • DSC00176.JPG
    DSC00176.JPG
    46.7 KB · Visningar: 53
  • DSC00157.JPG
    DSC00157.JPG
    56.8 KB · Visningar: 51
  • DSC00158.JPG
    DSC00158.JPG
    61.3 KB · Visningar: 52
  • DSC00159.JPG
    DSC00159.JPG
    51.7 KB · Visningar: 47
  • DSC00160.JPG
    DSC00160.JPG
    59.8 KB · Visningar: 49
  • DSC00162.JPG
    DSC00162.JPG
    52.3 KB · Visningar: 59
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top