Tja allihop!
Har äntligen köpt en lätt mc, valet föll på en Kawasaki Kdx 125. Lättkörd, ser hyffsad ut, bra pris. Just nu är den helt original, komplett med läckande framgaffel och crossdäck. Under vintern hade jag tänkt att förvandla den till en fet supermotard
Det som ska göras är:
-Supermotard fälgar och däck
-Lackera och fixa till avgassystemet
-Fräscha upp ramen
-Byta ut de hemska backspeglarna
-KX125 bromsok fram
-Annat som jag kommer på
--- 14/9-06 ---
Lite bilder på hur den ser ut nu:
Update! --- 20/9-06 ---
Har bytt packningar i gaffelbenen eftersom att ett av dem läckte olja som kom på bromsskivan och då tog inte frambromsen speciellt bra.
Här var det smutsigt...
Passade även på att slipa och lacka avgasröret som var lite rostigt.
Nu har även min Kx125 framfälg och bromsok kommit. Måste fixa en adapterplatta för bromsoket eftersom att det är större än original, så det är nästa grej att fixa!
Har äntligen köpt en lätt mc, valet föll på en Kawasaki Kdx 125. Lättkörd, ser hyffsad ut, bra pris. Just nu är den helt original, komplett med läckande framgaffel och crossdäck. Under vintern hade jag tänkt att förvandla den till en fet supermotard
Det som ska göras är:
-Supermotard fälgar och däck
-Lackera och fixa till avgassystemet
-Fräscha upp ramen
-Byta ut de hemska backspeglarna
-KX125 bromsok fram
-Annat som jag kommer på
--- 14/9-06 ---
Lite bilder på hur den ser ut nu:
Update! --- 20/9-06 ---
Har bytt packningar i gaffelbenen eftersom att ett av dem läckte olja som kom på bromsskivan och då tog inte frambromsen speciellt bra.
Här var det smutsigt...
Passade även på att slipa och lacka avgasröret som var lite rostigt.
Nu har även min Kx125 framfälg och bromsok kommit. Måste fixa en adapterplatta för bromsoket eftersom att det är större än original, så det är nästa grej att fixa!
Last edited: