petrolpants
Medlem
Läste lite om Kawasaki w800 i Thruxton tråden men tänkte att den kan få en egen tråd.
Jag är sugen på att slå till på en och bygga om den till en LSL Clubman. Men tänkte jag kunde efterfråga tips/trix innan jag ger mig in i det.
Så här ser den ut original:
Och här är då målet:
Alltså inget större ingrepp.
Delar som jag lagt i varukorgen:
* Remus LSL exhaust - £1098
* Front tracker fender - £143
* Back fender eliminator - £179
* Alu motorskydd - £110
* Flat track handlebar - £48
* Tillhörande bromskabel till styret £44
Totalt: £1622
Inga konstigheter där utan de delarna funkar out-of-the-box med originalfästen.
Skulle även vilja byta sätet, men väntar med det då prislappen på sätet på bilderna ovan är utanför budget. Skulle först vilja se hur den ser ut med original.
Frågor jag har som jag skulle uppskatta input på:
- Är Kawasaki w800 en bra hoj att satsa på som grund?
- Originalfälgarna har dimensionerna 100/90-19 fram och 130/80-18
Vilka däck rekommenderas för flat track-looken men som man ändå kan köra acceptabelt på landsväg? Pirelli dual sport?
- Framlyktan, i ditt tycke kan man behålla original eller måste den ner en storlek för att passa designen på en tracker?
- Något du direkt tänker man bör tänka på?
Jag är sugen på att slå till på en och bygga om den till en LSL Clubman. Men tänkte jag kunde efterfråga tips/trix innan jag ger mig in i det.
Så här ser den ut original:
Och här är då målet:
Alltså inget större ingrepp.
Delar som jag lagt i varukorgen:
* Remus LSL exhaust - £1098
* Front tracker fender - £143
* Back fender eliminator - £179
* Alu motorskydd - £110
* Flat track handlebar - £48
* Tillhörande bromskabel till styret £44
Totalt: £1622
Inga konstigheter där utan de delarna funkar out-of-the-box med originalfästen.
Skulle även vilja byta sätet, men väntar med det då prislappen på sätet på bilderna ovan är utanför budget. Skulle först vilja se hur den ser ut med original.
Frågor jag har som jag skulle uppskatta input på:
- Är Kawasaki w800 en bra hoj att satsa på som grund?
- Originalfälgarna har dimensionerna 100/90-19 fram och 130/80-18
Vilka däck rekommenderas för flat track-looken men som man ändå kan köra acceptabelt på landsväg? Pirelli dual sport?
- Framlyktan, i ditt tycke kan man behålla original eller måste den ner en storlek för att passa designen på en tracker?
- Något du direkt tänker man bör tänka på?
Last edited: