Kawasaki Z1000 2004-2007, har den förgasare?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Hej!

Har Kawasaki Z1000 2004-2007 förgasare? Motorn är från ZX9R och den var förgasarsedd, så jag började undra.

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
vad jag vet så så är den motorn nyutveklad för den hojen och alla
z1000 är insprutade och har inget med zx9:an att göra.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
vad jag vet så så är den motorn nyutveklad för den hojen och alla
z1000 är insprutade och har inget med zx9:an att göra.

"Kawi engineers began with its old ZX-9R and began stripping it down to just a Z. Gone is the 9R's full-coverage bodywork and aluminum frame. In the add column is a significant-though-paltry-looking 2.2mm bored into the Nine's aluminum cylinders. Now displacing 953cc (a Z953 just didn't sound right and Z1 was taken 31 years ago), the Z1000 takes its bigger fist and throws a more powerful midrange punch. "Uh, oh," you might worry, "I hear a tuned for torque phrase coming."

"Kawi engineers began with its old ZX-9R and began stripping it down to just a Z. Gone is the 9R's full-coverage bodywork and aluminum frame. In the add column is a significant-though-paltry-looking 2.2mm bored into the Nine's aluminum cylinders. Now displacing 953cc (a Z953 just didn't sound right and Z1 was taken 31 years ago), the Z1000 takes its bigger fist and throws a more powerful midrange punch. "Uh, oh," you might worry, "I hear a tuned for torque phrase coming."

" In 2003 Kawasaki introduced a completely revamped 30 year anniversary edition of the Z1000. It used a modified engine from the Kawasaki ZX-9R, and was bored out by 2.2 mm resulting in bigger displacement, more low-RPM torque, and only a slight power loss of 4 bhp from the original ZX9"

Var väl det jag syftade på.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...