Kawasaki Zr 6-R 00'a

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Nu har jag en ny mc på gång denna gång ar det en zxr 600'a 2000. med ett mil tal av 2350 mil. Ar detta bra motorcyclar? mycket som krånglar på dom? den ska ju snart inn på 2400 service ar den dyr? Hva hva gjør dom på denna service? broms skivorna fram ar lite slitna hur dyra ar dom? :) :) :)Alla servicer føre denna ar gjorda och den har den "nya" kåpan med twå sexiga øgon..... :tuttar :tuttar :tuttar
 
Last edited:

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
bromsskivor brukar vara dyra.. och 2400-mila-service också.. ventiljustering har dock ingen aning om intervallet på en kawa 600.. Kolla upp det kan vara värt o pruta rejält..
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag vet att 2400 mila servicen ar stor, men motorcykelens pris blir ju lagre såklart!. och på denna ska ventil justeringen gjøras på 2400 mila servisen. men jag vet inte vad mera som ska gjøras?. trenger uppgifter om hur man mater bromskivans tjocklek ( hur tjock måste den vara?) broms klossarna kostar ju inte så mycket.....
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Tjena! lyfter upp denna tråd, ska och titta på denna motorcykel i morron!..behøver snabba svar....
 

Hägerström

#82 Superbike
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Veinge
Hoj
Suzuki Gsx-r1000
Jag hade en sån men sålde den förra året,
Jag köpte min när den gått 1000mil och körde ungefär 600 mil med den,
Jag kan verkligen rekomendera den hojen, funkade skit bra hela tiden jag hade den, inga problem alls.
Jag sålde den till en polare och han har kört ytterligare 6-700 mil och han har inte heller haft några problem alls med den,
Jag körde mest landsväg med den men även en hel del bana också funka skitbra det med.
Så är den servad och i fint skick så är det bara att slå till!
(jag är inte säker men tror att 2400 mila servicen är likadan som 1200 milarn och den gick på ca 4000 har jag för mig)
Lycka till
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Den ar servad, en agare sen ny, ser fin ut , har varit på sidan for två år sedan blev repad på markesverkstad som kaskoskada, behøver dack samt 2400 service. den har dynojet, tankvaska, och slipon. men priset ar sankt ner 10000 kronor så priset ar nog ratt..nåt specielt at tanka på?...har kollat upp i dag hur slitna skivorna det ar igjen ca 2mm tills byte så dom håller nog i somras (dom var 46mm tjokka, bytes gransen ar på 44mm) hur tjokka ska dom vara och hur mycket slits dom?..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top