N.Blomqvist
Gudomlig sporthojare
Jag har ingen tur med mina grejor...
Jag tog fram hojen efter två säsongers förvaring i kallutrymme.
Den startade inte, bara tände till på startgas och gick någon sekund.
Kollade att alla åtta(!) tändstift hade gnista, och det hade dom, (om jag minns rätt, det har varit mycket skruva nu...) Motorcykeln har två tändstift per cylinder.
Jag rev då förgasarbryggan, och alla fyra förgasarna var full av gammalt grönt skit som såg ut som typ alger eller något liknande, men värst var dom två vänstra förgasarna där munstyckena var helt igensatta, detta troligen eftersom stödet är på vänster sida, och bensinen sålunda runnit ner i dom vänstra förgasarna mest under tiden den stått.
Jag plockade ner hela förgasarbryggan och förgasarna i beståndsdelar och körde allting i en ultraljudstvätt, vilket gjorde allting riktigt rent och snyggt.
Efter jag plockat ihop allting igen och skulle starta så tände hojen till och gick fint några sekunder, sedan tvärdog den och gick inte att få igång igen.
Kollade då stiften, och samtliga stift var blöta.
Inget stift har nu gnista.
Jag blir snart galen! Först bränsleproblem, och under tiden jag felsökte det hade jag hur bra gnista som helst, sedan när allt är fixat så bara försvinner gnistan som genom ett jävla trollslag...
Jag har inte rört någonting förutom förgasarna, vakuumslangarna, bränsletanken, bränsleslangen, och elkontakten till tankmätaren.
Vad fan kan vara fel?
Jag har helt kört fast nu.
Jag tog fram hojen efter två säsongers förvaring i kallutrymme.
Den startade inte, bara tände till på startgas och gick någon sekund.
Kollade att alla åtta(!) tändstift hade gnista, och det hade dom, (om jag minns rätt, det har varit mycket skruva nu...) Motorcykeln har två tändstift per cylinder.
Jag rev då förgasarbryggan, och alla fyra förgasarna var full av gammalt grönt skit som såg ut som typ alger eller något liknande, men värst var dom två vänstra förgasarna där munstyckena var helt igensatta, detta troligen eftersom stödet är på vänster sida, och bensinen sålunda runnit ner i dom vänstra förgasarna mest under tiden den stått.
Jag plockade ner hela förgasarbryggan och förgasarna i beståndsdelar och körde allting i en ultraljudstvätt, vilket gjorde allting riktigt rent och snyggt.
Efter jag plockat ihop allting igen och skulle starta så tände hojen till och gick fint några sekunder, sedan tvärdog den och gick inte att få igång igen.
Kollade då stiften, och samtliga stift var blöta.
Inget stift har nu gnista.
Jag blir snart galen! Först bränsleproblem, och under tiden jag felsökte det hade jag hur bra gnista som helst, sedan när allt är fixat så bara försvinner gnistan som genom ett jävla trollslag...
Jag har inte rört någonting förutom förgasarna, vakuumslangarna, bränsletanken, bränsleslangen, och elkontakten till tankmätaren.
Vad fan kan vara fel?
Jag har helt kört fast nu.