philsson skrev:delning vad?.
vadå delar man inte kedjan på alla hojar på samma sätt?.flexbert skrev:På kedjan menar han väl?
philsson skrev:vadå delar man inte kedjan på alla hojar på samma sätt?.![]()
![]()
det är ju knappast så att kedjan beror på hojen. Tvärtom.. kör du med originalkedja på en NS kanske den är lite annorlunda men en ny kedja bör väl hålla ungefär samma kvalite till alla hojar oavsätt?.flexbert skrev:Den kan ju vara nitad och så kan det vara kedjelås.
Kan tänka mig att den är nitat på rs för den är så pass ny![]()
flexbert skrev:Den kan ju vara nitad och så kan det vara kedjelås.
Kan tänka mig att den är nitat på rs för den är så pass ny![]()
philsson skrev:det är ju knappast så att kedjan beror på hojen. Tvärtom.. kör du med originalkedja på en NS kanske den är lite annorlunda men en ny kedja bör väl hålla ungefär samma kvalite till alla hojar oavsätt?.
Det finns speciella verktyg för att ta bort länkar på kedjor. Någon slags avdragare. Trodde de funkade till alla kedjor..![]()
God_Of_Aprilia skrev:Verkar ju väldigt dumt att ha en nitad kedja. Menar dom att man måste köpa en ny kedja om man ska byta drev t.ex? Trodde alla kedjor hade ett kedjelås.
flexbert skrev:Men när jag skrev att jag trodde den var nitad så menar jag det för att det är en (racinghoj)
Man får väl inte ha kedjelås på motorer över 125cc eller något sånt?
flexbert skrev:Nejnej
Man köper ett litet kit med delar för att nita ihop den igen.
Om man ska ha isär den får man väl ta vinkelslipen. Finns säkert något speciellt verktyg för det också
Egentligen ska man ju byta kedja när man byter drev också för dom sliter ner varandra mycket fortare om den ena är ny och den andra använd
stämmer inte..God_Of_Aprilia skrev:Aldrig hört.. kanske stämmer..
philsson skrev:stämmer inte..
det finns olicka typer av kedjelås. Nitade osv men de vanligaste är de med låsbricka och de är de även på större hojar.flexbert skrev:Det finns någon sån gräns det fick vi lära oss på körskolan. Om inte annat skulle det vara någon specialanordning som håller fast låsbrickan eller vad den heter.
ståltråd..Solid snake skrev:Annars kan man sätta najtråd på det.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |