Kedje-HELVETE

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Vad är det för fel på min kedja/drivpaket/spänningssystem???

När jag spänner min kedja är det skitsvårt att få den lagom för direkt man drar åt axelbulten blir kedjan som en pianosträng! :mad:

Men, det andra problemet är att kedjan kan vara helslapp när cykeln står i ett visst läge :fakta , sen om man rullar en halv meter fram så är den helspänd :confused: !!! Precis som hela systemet skulle slunka, men de gör de knappast??? När man kör hör man oxå ljudet av kedjan, å de känns som den skulle sträta emot lite just i när ljudet uppstår... :(

Cykeln har gått knappt 1500 mil å de e original drivpaket... kan det vara det att kedjan e slut bara, å att den passar in lite olika i dreven bara så den ibland späns å ibland inte!?!? Dreven e inte dåliga!!!

Blir så jävla less på dehär... :zpy

Funderar på å sätta nytt drivpaket!!! Men, sånt kostar, å dreven e inte alls dåliga så.... :confused:

Last edited:

SimonJ

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX-6R
Kanske nån av länkarna på kedjan har skurit. Rulla bakhjulet & kolla om nån av länkarna står snett, det kan vara ett tecken på det
Om så är fallet kanske kedjan i vissa fall blir sträck respektive slak.

Om du ändå ska byta kedja kan du lika gärna byta dreven med. Dom kostar ine så väldigt mycket, den stora kostnaden är kedjan.

mvh
Simon

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Byt kedja och drev innan kedjan går av...nått är ju uppenbarligen dåligt.
skulle kedjan gå av så lär du bittert ångra att du inte bytte innan den gick av.
Dessutom så är sannolikheten ganska stor att mer än bara kedjan pajjar om det händer.

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha WRF250 -07
Ditt drivpaket är heltklart slut, bara att bita i det sura äpplet och köpa ett nytt. Addemoto har bra priser på sånt.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Byt dreven oxå....
Dom ÆR slitna æven fast det kanske inte ser ut så, och om du køper ny kedja så sliter du ut den attans fort med begagnade drev :fakta

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
1500mil låter väldigt mycket!!!

mitt förra höll i drygt 400mil ... men det borde ha smörjts lite oftare... men 1000mil är väl nästan max?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Din kedja har "längdat" sig..
Hade samma problem på min ZX9. Det beror troligtvis på att kedjan har varit för spänd och när fjädringen komprimeras ihop bak så har den sträckt ut sig bara på det stället!!
Byt hela paketet på en gång, 1200:- +moms för mig.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...