Kedjespänning?

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Halloj alla kunniga, kan någon vänlig själ beskriva hur man spänner kedjan på min zx6r från 98? Det finns gott om plats att flytta bak däcket då jag antar att det är så man ska göra.? Det låter som att kedjan rasslar när man åker sakta, kan det bero på en för slapp kedja? Spelet verkar vara lite stort, men jag vet ju inte så mycket om detta.... Hilfe!

Last edited:

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
capi skrev:
Halloj alla kunniga, kan någon vänlig själ beskriva hur man spänner kedjan på min zx6r från 98? Det finns gott om plats att flytta bak däcket då jag antar att det är så man ska göra.? Det låter som att kedjan rasslar när man åker sakta, kan det bero på en för slö kedja? Spelet verkar vara lite stort, men jag vet ju inte så mycket om detta.... Hilfe!

Vet inte exakt hur det ser ut på din hoj, men i vanliga fall brukar man ju bara lossa på däckbulten och sedan skruva tillbaka däcket, (du ser var du skall skruva). Var noga med att skruva lika mycket på båda sidorna bara, så att däcket inte hamnar snett (drivpaketet slits snabbt då).

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
foobar skrev:
Vet inte exakt hur det ser ut på din hoj, men i vanliga fall brukar man ju bara lossa på däckbulten och sedan skruva tillbaka däcket, (du ser var du skall skruva). Var noga med att skruva lika mycket på båda sidorna bara, så att däcket inte hamnar snett (drivpaketet slits snabbt då).

Ja, det sitter ju markeringar med en liten visare på där i krokarna, det borde ju gå att använda...Antar att det man ska skruva på är den där mojen som ser ut att kunna expanderas, som en mutter med två huvuden ungefär?

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
ja det är där du ska skruva, kontrollera bara att det blivit rakt när du dragit åt hjulaxelbulten.
Kedjan ska väl slappa mellan 2-4cm när du sitter på hojen.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år