Sigos
Ny medlem
- Gick med
- 17 Jul 2013
- Hoj
- KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
åker själv med hi-art jeans till vardags, är ett par lindstrands som jag är jätte nöjd med när jag suttit och läst denna tråd så blir man lite fundersam på allt möjligt.. men det som missas som kan ha en stor vikt i det hela är, jag vet när jag själv skulle köpa ställ och jag fundera på allt ifrån race-ställ till cross kläder.. läste som fan för o hitta dem bästa skydden och måste säga att jag var vid tillfället rätt påläst om skydd och klassificeringar och vad som krävdes. var in till mc-handlarn såg dessa snygga byxor fråga lite om dem och mkt riktigt dessa var ce-godkända osv.. fundera länge på om detta verkligen var vettigt, men när jag fick syn på min mc-lärare som jag har stor respekt för och som tilika spenderat/spenderar mer timmar än dem flesta av oss på hojen och har förflutet som stuntförare på världsnivå åka i dessa och säger att dessa byxor skyddar näst intill lika bra som en race byxa eftersom man helt enkelt inte glider i 10 sekunder i trafiken ut i en sandfålla så dem slits sönder, för att det finns alltid ngt som är i vägen eller nått som hugger tag så man rullar så är det nästan skitsamma vad man har för skyddskläder bara dem är ce-godkända och uppfyller kraven. vilket många av dagens Mc-jeans gör