KIA Magentis 2.0 2002

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Klurar lite på en KIA Magentis 2.0 2002 vad säger den samlade panelen om det? Har hittat ett pedantskött ex med en ägare sen ny! Vågar jag köpa? Ngn som har erfarenhet av denna modell? Nu pratar vi inte om några jättepengar men jag vill ha en driftsäker andrabil som inte krånglar och som inte haft 17 ägare typ. Fyll gärna på med både ris och ros:tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har du slagit i skallen? Skämt åsido.
Använder mazda-teknik från generationen före (90-tal).

Inte mycket som kan strula rent tekniskt. Om det är 2.0 16v jag tänker på är den rätt duktig på att få krokig topp så fort mätaren visar rött.

Billiga delar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Rostskyddsbehandling.

Pedantskött omfattar ofta inte underredet = kika under.

Den är underredsbehandlad genom åren men självklart kommer jag att syna den ordentligt! Svärfar som rostbehandlar bilar hänger med som ett par extra ögon när jag ska kika på den:tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Har du slagit i skallen? Skämt åsido.
Använder mazda-teknik från generationen före (90-tal).

Inte mycket som kan strula rent tekniskt. Om det är 2.0 16v jag tänker på är den rätt duktig på att få krokig topp så fort mätaren visar rött.

Billiga delar.

Min ordinarie bil står 200 mil hemifrån med rasad oljepump i väntan på att få komma hem så just nu söker jag bara efter en billig bra bil för fem personer tills det tyska vw skrotet kommer hem! Försök att hotta en bil på blocket som inte säljs av kalle aka ali, ja du vet, toppskick fan och när man kommer dit håller knappt hjulen ihop men den är i jäääääävligt bra skick bruschan! Hände senast idag! Kom ut en annons, säljaren håkan hette visst inte håkan utan mohammed, åkte jag ens å kollade på bilen? Nej! Denna bil äger en svenne söder om göteborg, han köpte den ny och har vårdat den ömt genom alla år servad på aukt. verkstad regelbundet genom åren och han lät brutalt ärlig i telefon men hur ärlig han nu var återstår att se imorgon! Hoppas nu att den är i det skicket han säger! Vad jag har förstått så är magentis och sonata samma bil!?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, allt i övrigt är nog nära släkt med Hyundai.
Rostskydd är nog som redan nämnts det primära. Sen får du nog inte räkna med att ac funkar nåt vidare länge, om den ens gör det.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Ja, allt i övrigt är nog nära släkt med Hyundai.
Rostskydd är nog som redan nämnts det primära. Sen får du nog inte räkna med att ac funkar nåt vidare länge, om den ens gör det.

AC funkar klockrent:tummenupp köpte bilen, väldigt välvårdad måste jag säga! Service etc är skött till punkt å pricka! Går bra, inget laggande eller några tveksamheter från motorn etc! Nu ska bara kamremmen bytas sen är det förhoppningsvis bara att tuta å köra:tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...