Killar och mode?!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jeans å tisha har Jag haft sen Jag föddes. Jag har ingen aning om vad som är snyggt, Jag har inget intresse. Samma gäller möbler. En filtkavaj eller en byrå är inte snygg, en chey kan vara snygg eller en Mustang -69 fastback.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Visst, titta på bilder ur en katalog och försök få den fiten på petite moi in real life.

Det går säkert att hitta ok kläder för kaffepengar om man är 40+, har flyttat ner bredden nån knapp halvmeter och inte riktigt kan placera ordet "cablecross".

Jag är allt annat än "bitig" numer, men jag hittar fortfarande (en gång i tiden var det här mer accepterat från mig med) ingenting som inte sitter som ett tält i midjan om jag ska kunna röra mig utan att det stramar över ryggen.

Det är inte så svårt för nobrand-tillverkare att kopiera "riktiga" designers, men det får verkligen inte ordning på passformen. T-shirts, fine.. Det går faktiskt att hitta. Men skjortor.. Puh, tro mig när jag säger att jag försökt.

Och gällande prisskillnaden herr vs dam så gäller det även inom specifika märken också. Kostar ett plagg 1300 för mig hos Filippa, så kostar fröken-dito kanske 900..

Orätt är ordet!
Det där med skjortor är dock ett gissel. Jag har turen att vara en skyltdocka kroppsmässigt och kan således välja och vraka men känner även dem som måste vända sig till skräddare för att få fram vettiga resultat. Svårt plagg!
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Sen kan man i sin kammare stilla undra varför män klagar på andra mäns klädstil. Det vinner man ju ingalunda på.

Värden kan ju av sin natur ej existera om det ej ställs i relation till andra. Därmed skulle det inte kunna existera välklädda herrar, om alla var herrar var välklädda.

Därmed inte sagt att somliga värderar det som i mina ögon är välklätt - som just - dito.

Men det är precis det som är charmen, tycker jag.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Jeans å tisha har Jag haft sen Jag föddes. Jag har ingen aning om vad som är snyggt, Jag har inget intresse. Samma gäller möbler. En filtkavaj eller en byrå är inte snygg, en chey kan vara snygg eller en Mustang -69 fastback.
Vilket för det mesta är det som behövs. Det behöver inte vara svårare än så men likförbannat envisas många med att köpa det vidrigaste de hittar på MQ/Gate one.
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Ja.



Men det handlar egentligen bara om passform. Killar vet inte hur saker och ting ska sitta vilket får dem att se ut som sluskar. Tjejer vet, i större utsträckning, hur kläderna ska sitta (tajt som fan :tuttar) och kommer därför undan med lustigare kreationer.

Fast det kunde vara värre. Vi kunde i allmänhet vara lika stillösa som männen på Londons gator. :rys

Håller med, tajt är snyggt men bara om personen i fråga har kropp för det.
Tycker faan inte det är snyggt på någon som är lättare att hoppa över än att gå runt.
Gäddhäng & ölkaggar är inte snyggt oavsett kläder.
Ska bältet sitta över eller under ölmagen????:va
 

Bifogat

  • image0011.jpg
    image0011.jpg
    56.5 KB · Visningar: 54
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är allt annat än "bitig" numer, men jag hittar fortfarande (en gång i tiden var det här mer accepterat från mig med) ingenting som inte sitter som ett tält i midjan om jag ska kunna röra mig utan att det stramar över ryggen.

Ett sådant påstående kräver faktiskt bildbevis.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Swiit..

Pris?

Fattar jag det där rätt så knatar man till Eton, får sina mått och glider hem och beställer där?

Hur passar de måtten mot olika tyger och så då? Samma fit i två olika tyger kan ju sitta larvigt olika.



På vad? Att jag är allt annat än bitig?

:rofl

Tailorstore hörde jag två töntar på TGIF sitta och prata om, intressant koncept.

Ja, bildbevis på att en spink inte får plats i en skjorta. :hihi
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Håller med, tajt är snyggt men bara om personen i fråga har kropp för det.
Tycker faan inte det är snyggt på någon som är lättare att hoppa över än att gå runt.
Gäddhäng & ölkaggar är inte snyggt oavsett kläder.
Ska bältet sitta över eller under ölmagen????:va
Att fetton inte skall ha tajta kläder trodde jag var underförstått. De skall hålla sig hemma. Och äta. Det är de bäst på.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Fattar jag det där rätt så knatar man till Eton, får sina mått och glider hem och beställer där?
Jag har inte beställt därifrån själv men jag har flera vänner som tycker det är asbra. Du registrerar dig och sen får du ett brev hem med ett måttband om du nu skulle sakna det. Följ guiden hur du mäter och sen sparas det i din typ "profil" så är det bara beställa. De syr ihop skiten och skickar det. Ingen aning om hur det fungerar med olika tyg men jag antar att de vet vad de gör.
 

Dominator-Rocks

Guest
Ja.

Nu är jag inte riktigt för att diktera andras klädval även om jag spyr över bönder på stan som inte kan klä sig dugligt. Men huvtröjor går fetbort, likaså jeans med dålig passform och lustiga tvättar, gympadojjor går som tidigare nämnt bort men ett par klassiska stan smith eller superstars får väl anses vara ok.. Jag äger ju förfan två par :yoparty

Men det handlar egentligen bara om passform. Killar vet inte hur saker och ting ska sitta vilket får dem att se ut som sluskar. Tjejer vet, i större utsträckning, hur kläderna ska sitta (tajt som fan :tuttar) och kommer därför undan med lustigare kreationer.

Fast det kunde vara värre. Vi kunde i allmänhet vara lika stillösa som männen på Londons gator. :rys

Du är ghey!
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Oj, hett ämne. Det här med att män ibland verkar militant ointresserade av att vårda sitt yttre: Vad vi har på oss säger ingenting om vilka vi är, utan är en signal om hur vi själva vill bli uppfattade eller vilken grupp vi vill tillhöra. Att vårda sitt yttre visar att man anser andras åsikt om en själv viktig vilket även kan tolkas/misstolkas som osäkerhet. Det manliga idealet har länge varit en person som skiter i vad andra tycker och kan klara sig själv, så att pynta sig är omanligt. Finns en orsak till att kvinnor gärna klär ut sina män till utställningsobjekt och sen har vilt och ohämmat sex med den oborstade poolskötaren. :)
 

Dark_Messenger

Guest
Jag har inte så mycket till övers för mode, möjligtvis avantgarde-tjofräset då som ibland kan vara intressant, men ett av mina större intressen är kläder. Jag älskar att uttrycka mig genom tyget på min vilsna kropp. Samlar bland annat på ytterkläder.

Jag syr också.

Men så är jag nog inte så värst mycket till karl heller.

Det är därför jag måste kompensera med MC.

En neonfärgad dammsugare till MC.

Fan.

Marsch till gaytråden! ;)

Skämt åsido, jag syr faktiskt också, om man kan kalla ful-lagningar för att sy. En gammal militärskada jag har. Är det någon seriös mod som ska göras blir det till 101% skräddare som åker på det.

Mitt välmående går före din mages uppstötningar.

Hahaha. :tummenupp
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Orätt är ordet!

Såja, följ med tant ankan och handla nån dag så ska du se att det ordnar sig :pannkyss.

Du har ju ett rätt iaf, du är ju medveten, då är hälften vunnet.

Att fetton inte skall ha tajta kläder trodde jag var underförstått. De skall hålla sig hemma. Och äta. Det är de bäst på.

:fniss
 
Last edited:

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z400f -83
Svenska insatsstyrkan har inte Ak5:eek:r. Dom använder heckler and koch mp5.:fakta

Polisen har en variant av Ak5 i sin arsenal.
Det som skiljer den från militärens är att den är svartmålad samt att den endast har enkelskottsmekanism. Beteckningen på den är CGA5P om jag inte minns fel.

:tummenupp De var svartmålade och såg ut som AK5:eek:r, fast kanske lite mindre? eller kortare..
Inget man vill ha riktat mot sig. Fast på jobbet sitter jag bakom skottsäkert glas :hihi


Tillbaka till kläder.
Någon nämnde att kläder reflekterar den som man vill bli uppfattad som. Men inte bara uppfattad, utan även bemött. Men, för att gå tillbaka till trådskaparens fråga "Är detta pga okunskap eller att de helt enkelt skiter i att klä sig snyggt.?" så skulle jag svara att det är nog inte är så att dessa män inte -vill- klä sig snyggt (vem skulle tacka nej till att vara snygg? ) Många vill nog göra det, men tycker inte det är värt det p.g.a olika anledningar.

- Att de inte bryr sig om hur de blir uppfattade/bemötta.
- Har annat som tar upp deras tid/pengar
- Att deras vänskaps krets inte bryr sig och/eller klär sig minst lika "illa".

Jag har märkt en stor skillnad på kvinnor och män på dessa punkter. Nu pratar jag självklart aldrig om alla, utan om - vad jag tycker är tyvärr - en majoritet.

Kvinnor bryr sig oftast mera om hur dem blir uppfattade/bemötta delvis p.g.a att också deras vänner bryr sig om hur deras vänner ser ut, och det finns mycket att "bevisa" i deras närmaste vänskapskrets. Oftast brukar vänner vara högt upp på listan hos både män och kvinnor, men eftersom att kvinnornas vänninor klär upp sig också för varandra när de ska umgås (hemmakväll eller ej) så tar detta självklart av deras tid när de ska umgås, och därför också av deras pengar. Och begränsar väldigt ofta deras bredd i samtalsämnen...

Varför är det så?
På detta sätt var också deras mödrar. De bryr sig väldigt mycket om hur sina barn ser ut, (i dagis, skola, middagar, födelsedagar etc mödrarna bestämmer vad de ska ha på sig.) för att de själva inte ska se ut som dåliga mödrar. Och jag har uppfattat det som att kvinnor ser upp till sina mödrar, och män till sin fäder - och pappor brukar inte bry sig lika mycket - därför bryr sig inte sönerna lika mycket. And the circle is complete.

back to work.
 

Dr.Bike

Guest
Har sett flera mammor i stan med kamoflagebyxor och barnvagn med värsta terrängdäcken :skrämd :D
Ser ju för kul ut..

Kamouflagebyxor blandat med civila kläder = White Trash...

Oj, hett ämne. Det här med att män ibland verkar militant ointresserade av att vårda sitt yttre: Vad vi har på oss säger ingenting om vilka vi är, utan är en signal om hur vi själva vill bli uppfattade eller vilken grupp vi vill tillhöra. Att vårda sitt yttre visar att man anser andras åsikt om en själv viktig vilket även kan tolkas/misstolkas som osäkerhet. Det manliga idealet har länge varit en person som skiter i vad andra tycker och kan klara sig själv, så att pynta sig är omanligt. Finns en orsak till att kvinnor gärna klär ut sina män till utställningsobjekt och sen har vilt och ohämmat sex med den oborstade poolskötaren. :)



Så hur ser du på mig som alltid "klär ner" mig...?
(JO jag gillar snygga kläder - och har flera skräddarsydda suits. Men jag tycker: Var sak på SIN plats. Och det är spännnviden som gör det.
Dvs gummistövlar och overall, ibland. Mässdräkt, galautstyr ibland.

TYCKER faktiskt det är fjolligt att "pynta" sig vardagligt (manikyr, ögonhårsplockning osv osv för en man) Däremot tycker jag det är supernice med välskraddade snygga designerprylar/kläder. Bara de är DISKRET snygga)
Prålighet... har aldrig varit för mig.

Folk som klär sig som påfåglar (sprakande skrikande), och "pyntar rätt" dvs efter tidens trend med vad det nu månde vara, har nog personlighetsproblem.

Precis som punkarna på min tid, alla emos nuförtiden, svartrockare osv...
Deras hela attityd skriker ut ett hjärtskärande budskap:


SE MIG - ÄLSKA MIG!


Desperation...
Tragiskt.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top