Killar och mode?!!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Kan man plugga mode för offentliga medel? Fy fan vad vänster.

Kan du ge mig offert på nya klinker i köket?

Om du är från Polen borde du inte kalla det ett östland, så vida du inte skäms för din historia förstås.
Jag är i polen varje månad och har inte sett en enda av de där tröjorna, kanske beror på i vilket skikt man rör sig.

Japp, på SU finns en mängd kurser inom etnologi; "Kläder, Kropp och Identitet"
och det finns t.o.m en modevetenskaplig instutition på SU som har en mäng kurser som handlar om modeindustrin vad gäller marknadsföring/reklam, ideal, normer, sexualitet, ekonomi mm..
På Gotlands högskola kan man läsa dräkthistoria,
mer praktiska utbildningar finns i Borås. :) :tummenupp

Vad gäller offertern på klinker, är jag fel person att fråga.
Jag är egentligen bara här i Sverige normalt under bär-säsongen :D
Och nej, jag skäms inte för att vara polack, jag är tvärtom stolt över mina rötter!:yoparty
Så min benämning på östland är inte negativ på nåt sätt! Polen tillhörde öststaterna och ligger i östra europa, inget krux med det.

Vad gör du i Polen varje månad Markus? :va :tungan
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Vad tror du jag pluggar, sötnos? :)
Jo, jag förstod det redan i början av tråden. Skulle bara retas lite. Men kläder kan vara tidlösa. Ett par bruna brougeskor är ett par bruna brougesksor. Swaines reseffekter är tidlösa. En vit tshirt är tidlös.

Men modestudier som akademiskt ämne är ganska utskrattat.
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Men modestudier som akademiskt ämne är ganska utskrattat.

I know. Unviker att säga att jag pluggar det, då många tror att man sitter och bläddrar i ELLE och diskuterar vad som är innne/ute på förläsningarna.
Om ändå. :D
Många gör narr av detta, lite tröttsamt i längden faktiskt. :gnissla
Flera som läser detta läser också pararellt juristlinjen och civilekonomprogrammet tycket att den här kursen är asrolig men skitsvår.
Nog en av de svårate kurserna jag läst faktiskt, dels för att det finns så många aspekter som ekonomi, historia, genus, sociala aspekter spelar roll för hur modeindustrin utvecklas.
Dessutom är alla föreläsningar på engelska likaså all kurslitteratur.
Lite skillnad att läsa en universites avhandling på engelska jämfört med att ha den på svenska. Blir lite att bita i. :)
Vi studerar mer mode och modeindustrin som fenomen, mycket sociologi, ekonomi, analyser, man blir iaf grymt allmänbildad.

ah, si? dove hai imparato italiano?:)

Vill inte spamma, kolla din gästbok ist :)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag förstår vad du säger, men har du varit i Italien? Självklart finns dom du nämner, men majoriteten är inte sån. Jag har inte en synlig logo på några av mina "finkläder", jag skiter i vad märket är, men jag vill ha ting som ser bra ut och är av bra kvalitet.

Ursäkta att svaret dröjde, jag har suttit på trend-café och druckit Latte..

Jag menar inte att folk springer omkring med logos på kläderna, men alla klär sig likadant, eftersom det är ett begränsat urval av kläder/klockor/mopeder som anses inne, sen slafsar dom en halv burk vax i håret och kammar det bakåt, för det har varit snyggt i Italien dom senaste 100 åren så det måste ju vara rätt...

Sen att du jobbar på Italienskt modehus och hävdar att det Italienska modet är rätt :va
Mode är högst nationellt, Italienskt mode går inte hem i sverige, utom bland ett fåtal stureplans-stekare som vill förstärka sin Italiano-image...
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Gårdagens inköp:
Tiger
n1hspa3.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fan vad du e på mej hela tiden.. :fatta! :bladder

du är inte precis ödmjukheten själv heller :D

Om vi vänder på det, om jag hade ragistrerat mig på ett balettforum med 40.000 medlemmar varav 10 var homosexualla killar och resten honor så hade jag förväntat mig värre reaktioner på min fiktiva tråd om Varför ingen tjej någonsin gett en rimlig dricks vid restaurangbesök och ingen dricks alls vid barbesök än vad du fått på den här översittartråden.

Gårdagens inköp:
Tiger
n1hspa3.jpg

Snyggt, men jag tycker Tiger är bögskor för de görs bara till strl45 vad jag vet. :confused:
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Dessutom är alla föreläsningar på engelska likaså all kurslitteratur.
Lite skillnad att läsa en universites avhandling på engelska jämfört med att ha den på svenska. Blir lite att bita i. :)
Måtse var ännu såvrare om mna är dyslecktiker. Att kurslitteraturen är på engelska är inte unikt för modevetenskapen. Modevetare :rofl

förlåt

Gårdagens inköp:
Tiger
n1hspa3.jpg
Plastsula och limmat för två lax? :huvet
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Om vi vänder på det, om jag hade ragistrerat mig på ett balettforum med 40.000 medlemmar varav 10 var homosexualla killar och resten honor så hade jag förväntat mig värre reaktioner på min fiktiva tråd om Varför ingen tjej någonsin gett en rimlig dricks vid restaurangbesök och ingen dricks alls vid barbesök än vad du fått på den här översittartråden.

????
Detta är en tråd, likt många andra där man diskuterar ämnen,
i detta fall är ämnet mode/kläder.

Vad får du det ifrån att det skulle vara en översittartråd?!???
Om du inte är intresserad av att läsa eller delta i detta ämne, så tvingar ingen dig.

Jag vill inte bråka, men du din attityd gentemot mig är lite provocerande.
Gå inte runt och döm ut människor du inte känner,
det är väl om nåt att ha en översittarattityd.
Var får du det ifrån att det skulle vara en översittartråd?!
Du verkar antagligen störa dig på mig iom att det inte är första gången du hackar på mig. Om du ändå inte har något att säga mig, så kan du lika gärna vara tyst, istället för att göra narr av mig.
Stör det dig att jag är tjej och registrerad här och har andra åsikter än dig?
jag kanske ska gå till ett balettforum istället?
Kan du inte ta en diskussion?
Herregud, skärp dig.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det är en översittartråd för du skapade den och skrev att män är jättemycket sämre än kvinnor på mode och det verkar lite som att vi är sämre människor för det.

Kanske Markus skulle sluta hålla på med dig om du slutar vara så dryg.

P.s Mode måste vara sjukt svårt ämne om föreläsningar och litteratur är på engelska.

:tungan
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Ajdå - var har ironin tagit vägen?
Åjasomtrodde du kände mig... :gråta
Som sagt, det var lite ironiskt.

Såklart att "tarty" kläder inte gör sig inom huvuddelen av arbetslivet.
(även om såna flickor trots allt kommer långt... mycket långt på vårt jobb t.om)

Det är ju fler än du och jag som läser här, ibland kan man inte vara nog tydlig.

Och sen, ang tartsen - de må (till synes) komma långt, men de blir itne tagna på allvar. Sådant kommer visa sig när det väl gäller.
 

Kneedrag

Guest
Ursäkta att svaret dröjde, jag har suttit på trend-café och druckit Latte..

Jag menar inte att folk springer omkring med logos på kläderna, men alla klär sig likadant, eftersom det är ett begränsat urval av kläder/klockor/mopeder som anses inne, sen slafsar dom en halv burk vax i håret och kammar det bakåt, för det har varit snyggt i Italien dom senaste 100 åren så det måste ju vara rätt...

Sen att du jobbar på Italienskt modehus och hävdar att det Italienska modet är rätt :va
Mode är högst nationellt, Italienskt mode går inte hem i sverige, utom bland ett fåtal stureplans-stekare som vill förstärka sin Italiano-image...


Göta Kanal 2 ? där har de fångat det italenska modet klockrent ha ha rätt kul film också
 

Dr.Bike

Guest
Det är ju fler än du och jag som läser här, ibland kan man inte vara nog tydlig.

Och sen, ang tartsen - de må (till synes) komma långt, men de blir itne tagna på allvar. Sådant kommer visa sig när det väl gäller.

Där har du nog rätt - i bägge fallen.

Att kategoriskt hävda ovanstående är som att säga att alla italienska motorcyklar spenderar mer tid på verkstan än på vägen.

Vilket de ju oxå gör.
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
En vit tshirt är tidlös.
En vit t-shirt är inte tidlös (annat än som en undertröja som inte syns). Det kan från år till år skifta hur passformen ska vara, materialet, längden, krage, sömmar, etc.

Jag menar inte att folk springer omkring med logos på kläderna, men alla klär sig likadant, eftersom det är ett begränsat urval av kläder/klockor/mopeder som anses inne, sen slafsar dom en halv burk vax i håret och kammar det bakåt, för det har varit snyggt i Italien dom senaste 100 åren så det måste ju vara rätt...

Sen att du jobbar på Italienskt modehus och hävdar att det Italienska modet är rätt :va
Mode är högst nationellt, Italienskt mode går inte hem i sverige, utom bland ett fåtal stureplans-stekare som vill förstärka sin Italiano-image...
Italienskt mode och design är överskattat. För att inte tala om amerikanska märken som Abercombie & Fitch, Ralph Lauren, Kenneth Cole eller liknande som har kläder som ser ut som om de är hämtade direkt ur den senaste Ellos-katalogen.

Lite orelaterat angående Italien:
[YOUTUBE-ID]KBSd725Yp5U[/YOUTUBE-ID]

Vilket de ju oxå gör.
Vilket också gäller svenska motorcyklar. Tänk på t.ex. Husaberg. Eller Highland...
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Vilket också gäller svenska motorcyklar. Tänk på t.ex. Husaberg. Eller Highland...

Absolut!
Maken till dåliga tekniska lösningar får man leta efter. Särskilt i Highland.
Husa har väl sakteliga (för sakta enligt mig) lärt sig läxan, och stadigt blivit bättre.


Apropå herrmode! :D
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
En vit t-shirt är inte tidlös (annat än som en undertröja som inte syns). Det kan från år till år skifta hur passformen ska vara, materialet, längden, krage, sömmar, etc.
Förlåt, jag glömde att vara övertydlig. En vit tshirt gjord av bomull som är sydd med enkla sömmar, rundhals och 1/4 ärmar är tidlös.

james_dean_bullets.jpg


daniel+craig+3.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top