Kinnekulle på Måndag? 16:e

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Verkar som du och jag blir de enda från SH? Det blir race mellan oss två då om titeln som SH's snabbaste runt K-kulle på måndag:D. Och sol blir det oxå:cool:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Är det bankörning på kinnekulle på måndag??? Vet inget, vad kostar det att köra, hur anmäler man sig?

Är ny här så jag har inte sett mig runt så mycket ännu!

/Exup

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
Jodå, det är bankörning på Kinnekulle på måndag och visst ska det bli sol. Sen vet jag att det är fler än ni två på SH som är anmälda...

Tror mig veta ganska säkert att det tom finns chans att det blir fler än 3 st SV på Kinnekulle vilket måste vara ett rekord, mer än en SV på en å samma bankörning...

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
Info och frågor besvaras via pst_1@passagen.se

• Banan bokad måndagen den 16 juni 2003.
• Åkning från 10:00 till 16:30 (dyk upp senast 09:15)
• Det är frågan om trafikövningskörning, inte tävling eller träning inför tävling. Vi ska inte prestera nya varvrekord eller kora någon ny Kinnekulle mästare, bara ha kul samtidigt som vi övar mcåkning utan att trängas med elaka bilister.
• Max 50 åkare, det blir bättre kvalité om vi inte är så många. Med andra ord ett guldtillfälle för dig som kört lite eller inte alls på bana.
• Alla som kör måste ställa upp och arbeta som funktionär 1 timme, arbetet är i form av flaggvakt och innebär nog ett välbehövligt avbrott i körandet. Instruktioner om vad som ska göras kommer efter att du anmält dig.
• Föråkare/instruktörer som visar spårval/körteknik etc kommer att finnas.
• Gatreggad, besiktad, skattad och försäkrad (minst trafik) hoj. Med andra ord, inga rena rr-maskiner är välkomna.
• För mc-åkning anpassad klädsel, dvs hjälm, handskar, stövlar, ställ (skinn rekommenderas) och ryggskydd (krav!).
• Krav på ljudnivå, max 95dBm vid förbipassering mätt 5-10m från bankanten.

En liten edit; Glömde en sak, det ÄR MAX 50 pers så hör av dig om du vill med.

Last edited:

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Jävlar va kul jag har haft :hoppa

Första banåkningen för mig men det blir fler..
Nästa körning är Bike Week i karlskoga.. Måndag o Tisdag ska det köras på banan.

Det började med två grupper..
Men det blev lite väl stora skillnader, så man delade upp i tre..
Mellangruppen var perfekt för mig, det blev liksom fritt fram att gasa som man ville..

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Jap, det var multimultiskoj, även om Kinnekulle är den minst roliga banan jag åkt hittills - obs, det kan ju aldrig vara tråkigt att åka bana :) Bilder kommer inom kort (måste ta färdigt rullen bara). Körde i snabba gruppen utom sista passet då jag körde i mellangruppen för att öva omkörningar :D :cool:

Två avåkningar av ca 40 deltagare var godkänt tycker jag. Lite läskigt bara att plötsligt tvingas väja för en TLS som ligger mitt på banan. Dock ingenting emot den flygande trädgårdskawwan förra året...

Tack till P. Strandelin (hoppas du läser detta) och de andra funktionärerna för en bra genomförd bandag!

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
Eeh, vad är det du skriver!? :eek:

Kinnekulle den minst roliga banan? Jaha, på den punkten är vi minst sagt ovänner för så länge man håller så PÅ banan så är Kinnekulle bland det trevligaste jag åkt på. Körde på SViesta dagarna efter Kinnekulle och den banan känns minst sagt en aning blek i jämförelse.

Tackar, ska framföra ditt tack till instruktörerna vars insats är helt ovärderlig för en lyckad bandag .

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
MTS Aero skrev:
Eeh, vad är det du skriver!? :eek:

Kinnekulle den minst roliga banan? Jaha, på den punkten är vi minst sagt ovänner för så länge man håller så PÅ banan så är Kinnekulle bland det trevligaste jag åkt på. Körde på SViesta dagarna efter Kinnekulle och den banan känns minst sagt en aning blek i jämförelse.

Tackar, ska framföra ditt tack till instruktörerna vars insats är helt ovärderlig för en lyckad bandag .

Jag har hört att Sviesta ska vara trist, ja. Men som sagt, K-kulle var inte så jätteupphetsande. Jag har ju bara åkt skojiga banor förut juh! ;)

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
Ace Niki skrev:
Jag har hört att Sviesta ska vara trist, ja. Men som sagt, K-kulle var inte så jätteupphetsande. Jag har ju bara åkt skojiga banor förut juh! ;)

:confused: vilka banor har du då åkt på? Kinnekulle är väl som gjord för en hoj som SV650?

Nja, SViesta är inte trist och sen är det ju en bana i närheten av min brevlåda. :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår