KlÄdsel FÖr En Supermotard Hoj??

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
Jag ska köpa en KTM 640 sm. Kan ni rekomendera mig nån grym klädsel då? jacka m.m.???

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Köp nått som skyddar.

Skinnställ med tröja över?
Goretex, kolla Lindstrands sortiment.

Last edited:

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Vad är grym klädsel ???

Annars är säker klädsel ett skinnställ, finns i många olika färger och mönster.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
eisbaer skrev:
jAg FÅr hiV snarT

om ja vorde du skulle jag inte bry mig om puckot som skrev det jag har citerat......... han e sån mot allt och alla tydligen, skinnställ är väll att rekomendera, eller gortex, finns massa as fräcka grejer, ut å kolla i afärerna med dig!!!

Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000R 2014
rille_b skrev:
Jag ska köpa en KTM 640 sm. Kan ni rekomendera mig nån grym klädsel då? jacka m.m.???

Sök på skinnställ t.ex. så får du upp ca en miljon trådar om för / nackdelar
med skinn och goretex.
Sen vad du rent smakmässigt väljer och tycker är "grymt" vet bara du själv....

Voiceless

Lerskvätt
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
400 EXC
:huvet :rofl
Flipflops och T-Shirt har jag hört funkar bäst...
Det ska kännas när man kvaddar. :tomten

Köp det du trivs i... svårare än så är det inte...
Själv kör jag i skinnställ och det håller bra när man kramar marken.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Dainese har snygga skinställ i min åsikt, om det nu var det du ville veta.

Jag kör i skinställ när jag åker på asfalt och hårdare kläder alá militärkläder med full utrustning under när jag åker skogsvägar/grusvägar (med motiveringen att åker man omkull så blir det inte så dyrt, och dessutom brukar man kana på skydden som är under å på så sätt inte dra på sig "glidskador". Nu bör det ju oxo tilläggas att jag hade kvar crossutrustning sen tidigare).

Sen finns det ju lite olika stil på de som åker motard, en del åker i vanliga skinställ medans andra åker i crosskläder, de som riktigt är värst å snabbast (eller iaf tror det) åker i skinställ som är gjorda specifikt för supermotard.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Skinställ! :tummenupp

Om man leker med motarden (eh, vem kan låta bli...) så är risken rätt stor att man lägger sig, någon gång eller 3..
Och med skinnställ så brukar man sällan behöva byta efter en vurpa.
Jag har marksynat 3 gånger nu och skinstället är fortfarande tipptop. Inte lika vattentätt på knäna men man kan ju inte få allt... :hihi

Jag tror att om man lägger sig och kanar 10 meter med ett gortex så får man nog köpa nya grejer. Jag ahr kanat ungefär 10 meter varje gång...
Mest glad att jag fick kana ifred utan att hälsa på Mr Lycktstolpe eller Fru Mitträcke... :p

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
"GRYMT" :va Den ska ju vara funktionell, det är bara en massa posers :cool: som skaffar grymma skinnställ. Men det är ju en smaksak som allt annat. Prova vet ja som jag har sagt tidigare.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.iceman.se/index3.asp

Fleshgear --> Jerseys & shirts --> Resurrection Jersey
Fleshgear --> Pants --> Resurrection Pant

det kör jag med och så ett överkroppsskydd under från http://www.zandona.net/ (den jag har finns dock inte med på deras hemsida... skumt...)
är som en jacka, med skydd för axel, armbågar, bröst, njure, skulderblad och rygg. (finns att köpa på Cross och Endurocompaniet)

mäktigt snyggt är det :tummenupp

http://catten.no-ip.org/werre/xt/fleshgear.jpg

ska komplittera med ett par knäskydd med, antaligen storlek större (har ingen hoj just nu, den är stulen...) hann knappt köra med detta innan den blev snodd, men det får inte direkt vara kallt ute, fast då får man la lägga till en tjock tröja under eller nåt, T-shirt med outlast i finns har jag för mig, en tunn T-shirt som håller värmen mycket bra.
är det lite kyligare dagar blir det tyglappar (goretex jacka och byxor)

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RMZ450 SX144
Werzion skrev:
http://www.iceman.se/index3.asp

Fleshgear --> Jerseys & shirts --> Resurrection Jersey
Fleshgear --> Pants --> Resurrection Pant

det kör jag med och så ett överkroppsskydd under från http://www.zandona.net/ (den jag har finns dock inte med på deras hemsida... skumt...)
är som en jacka, med skydd för axel, armbågar, bröst, njure, skulderblad och rygg. (finns att köpa på Cross och Endurocompaniet)

mäktigt snyggt är det :tummenupp

http://catten.no-ip.org/werre/xt/fleshgear.jpg

ska komplittera med ett par knäskydd med, antaligen storlek större (har ingen hoj just nu, den är stulen...) hann knappt köra med detta innan den blev snodd, men det får inte direkt vara kallt ute, fast då får man la lägga till en tjock tröja under eller nåt, T-shirt med outlast i finns har jag för mig, en tunn T-shirt som håller värmen mycket bra.
är det lite kyligare dagar blir det tyglappar (goretex jacka och byxor)

KÖR I SKINNSTÄLL. Slog pricis över med hojen kör i såna där cross bralor och en sefteyvest. Det var inte skönt att vurpa i, kommer nu alltid kör i skinnställ

Bifogat

• PICT0001.JPG
    PICT0001.JPG
    21.4 KB · Visningar: 120

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
RGV Nisse skrev:
KÖR I SKINNSTÄLL. Slog pricis över med hojen kör i såna där cross bralor och en sefteyvest. Det var inte skönt att vurpa i, kommer nu alltid kör i skinnställ

:3freak :brinnerup :jisses *snyft*

hmmm... dum som jag är så måste det nog inträffa samma sak för min del... men jag ska helt ha bilden i huvudet! :rolleyes:

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Leta i sånna fall reda på ett "grymt" skinnställ!!! Det är det enda, verkligen det enda som i slutet av dagen räddar dig på bästa möjliga sätt vid en vurpa. Och tro mig, åker man motard aktivt (vilket man ska, annars kan man köpa en Dragstar eller nått) så kommer det att vurpas nån gång. DET är jag helt övertygad om. Känner ingen som INTE har vurpat på motard tror jag...

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
Ebbe skrev:
Leta i sånna fall reda på ett "grymt" skinnställ!!! Det är det enda, verkligen det enda som i slutet av dagen räddar dig på bästa möjliga sätt vid en vurpa. Och tro mig, åker man motard aktivt (vilket man ska, annars kan man köpa en Dragstar eller nått) så kommer det att vurpas nån gång. DET är jag helt övertygad om. Känner ingen som INTE har vurpat på motard tror jag...
Men det blir väll väldigt dyrt om man ramlar och te xrepar hela hojjen? Eler hur mycket kostar plast, på en KTM lc4

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
rille_b skrev:
Men det blir väll väldigt dyrt om man ramlar och te xrepar hela hojjen? Eler hur mycket kostar plast, på en KTM lc4

Nej, till KTM är plasten skit billig. Dessutom behöver du ju inte byta bara för att den råkar vara repig.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
rille_b skrev:

Lite skrapad plast på en motard är ingenting mot en skrapad kropp! :( Om jag nu ska erkänna det, så vurpade jag MÅNGA ggr med min Husa förra året (mer än 10... :3freak ) och det enda som blev skadat på den var knappt synliga skrapmärken på höger kylvinge och något deformerad hjulaxelmutter. Annars var det mest skinnstället som fick en härjad patina vartefter... Hojen såg mer eller mindre ny ut ff!

Plast till en motard är inte dyrt (beror naturligtvis på vad man jämför med) , men kroppen kan vara irrreparabel. Förresten är det ingen som bryr sig om ifall en motard är lite skrapad... :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:mattias Plast till en Honda XR650 är skitdyrt...

Men som alla säger, vem bryr sig om att motarden är lite repad??
Körs den som den skall köras blir den repig... :hihi

Jag har skrapat fram och bakskärm (på ovansida på båda :va ), men det syns igentligen bara om hojen står stilla, annars vibbrerar det så mkt att det inte syns... :hihi

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Instämmer med alla föregående talare angående plast...

Hojen går ju inte sämre för att det råkade bli en repa i kylarvingen! Finns alldeles för många posers (både moppe å mc) därute som ser till att premierna stiger pga nån liten jävla skitrepa som dom pga egen klantighet åstadkommit. Ringer gråtandes till försäkringsbolaget och ska ha en ny. Fy fan säger jag bara, jobbade föra året på mc-firma och ni anar inte hur mycket småtjafs folk tar på försäkringarna.... *suck*
Motarder blir repiga och så är det! Punkt!!!! :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...