Klä en kedja för att skydda fälgarna?

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Någon som klätt en kedja för att skydda fälgarna från repor osv? Skulle behöva vattentålig och slittålig duk av något slag. Kanske är det någon av er som redan löst detta problem?

Trevlig helg!
/Thelinski

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
En kätting som han låser fast hojen med, puckon! :mad:

Vad gäller själva frågan... Kanske nån sorts gummiaktigt, liksom? Krympslang utan krymp, på nåt vis. Kuntze & Co kan nog hjälpa dig, men det lär kosta fett med deeeg mannen.

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Klä kättingen med något ogenomskinligt, jag vill inte att tjuvarna ska se hur dassig min clasohlson-kätting egentligen är ;)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Limstift vann med sin cykelslangidé tycker jag. Gör så.

Sen vill jag passa på att be om ursäkt för att jag kallade er puckon. Det var fel av mig och jag är uppriktigt ledsen för det. Förlåt.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Om du inte redan har en kedja så har CO billiga (ca 400kr) klass 3-kedjor, överdragna med tyg :tummenupp
Annars röstar jag för cykelslang också, förutsatt att man får tag i så pass grov cykelslang...

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Hahah, inser nu att jag kanske skulle valt att skriva "kätting" istället för "kedja". Om kedjan tar i fälgen så har man helt andra problem :)

Eftersom jag redan har en ok kätting så nappar jag nog på cykelslangen, kan bli lite krångligt att få igenom, men med lite vilja ska det nog gå fint. Bra tips!

Nu ska jag klä min kedja!
/Thelinksi

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jag köpte en billig "platt slang" på närmaste slangbutik och klädde kättingen med den. Sedan satte jag bara lite krympslang i ändarna.

Raderad medlem 21068

Guest
Någon som klätt en kedja för att skydda fälgarna från repor osv? Skulle behöva vattentålig och slittålig duk av något slag. Kanske är det någon av er som redan löst detta problem?

Trevlig helg!
/Thelinski

jag klädde min 13mm kätting med vanlig tappslang. finns på swedol eller nån hydraul firma.
det funkar kanonbra. när du trär på slangen stå typ på balkongen och häll i kättingen.:tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy