Kläder motardkörning?

axelsson_vpg

Guest
Jag kör kevlar jeans, ryggskydd, crosshjälm och låga mc pjäxor. Funkat fint ett gäng krasher! =D

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag körde på MVD ställ i år köpte det från prosupermoto.
Och det är dom sämsta kläderna jag någonsin kört i. Sömmarna i byxorna gick sönder när man körde fort samt att dragkedjan var kass.

Det tog en väldans tid innan man fick tillbaka byxorna efter man skickade in dom för lagning ca 4-6 veckor mitt i sommaren som man var utan kläder.

Skinn är oslagbart bäst, men kör man med ställ som går sönder av fartvind vill man fan inte ha dom när man synar asfalten, så mitt tipps är köp inte MVD.

Jag har också varit väldigt intresserad av detta ställ. Är det verkligen så dåligt?

Det används ju trots allt av många supermoto proffs.

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Newsflash, denim är jeanstyg.

Prova skrubba en denimbit mot asfalten :D

Jo, ingen som vet vad Denim är när jag säger det bara ;)

Om jag ska köra bana så blir det ett riktigt ställ men på vägarna fungerar ett denimställ bättre med alla (mina) parametrar medräknade!

Såg en demonstration när någon tok satte sig på rumpan i 100 km/h i Kevlarförstärkta Denimbyxor släppte släpet och gled till stilla stående (sittande) på en och samma punkt, byxorna hade sätt bättre ut men det var inte hål i dem, vilket övertygade mig!

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Jag föreslår att du väntar med att köpa kläder eftersom att säsongen är över snart. i januari - februari är det på två hjul i göteborg. sist vart det här i stockholm och då köpte jag mig ett helställ för 2000kr. funkar fortfarande och jag kommer ha det minst en säsong till :tummenupp

Där sa du nått! Blir nog att köpa därifrån. Hade inte alls tänkt på mässan. :tummenupp

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Det var som fan! Det är inget jag hört från de jag pratat med. Hmmm, kanske får tänka om eller fråga vidare.
Fick du någon förklaring från leverantören?

Nej jag fick ingen förklaring på det.
Och det tar sjukt lång tid ifall man behöver skicka tillbaka saker som är trasiga.

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Tror jag beställer det paketerbjudandet nu i helgen, så får vi kolla på mässan i gbg om man kan hitta sig nån ny hjälm! :)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife