Klädsel på arbetsintervju?

Vad för klädsel?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ska på intervju i slutet av veckan (till IKEA) och funderar på att antingen köra hoj dit och helt enkelt komma dit i skinnställ eller om man skall åka bil och ha vanliga kläder på sig. Någon här som har erfarenhet av att anställa folk som kanske har någon kommentar? Eller kvittar det vad man har på sig, motorcykeln är ju trots allt mitt bruksfordon och mitt största intresse.

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
får man börja fråga vad fröken ska till för typ av jobb??? det underlättar lite när det kommer till klädseln så att säga. :confused: :va

Bikerbitch skrev:
Ska på intervju i slutet av veckan och funderar på att antingen köra hoj dit och helt enkelt komma dit i skinnställ eller om man skall åka bil och ha vanliga kläder på sig. Någon här som har erfarenhet av att anställa folk som kanske har någon kommentar? Eller kvittar det vad man har på sig, motorcykeln är ju trots allt mitt bruksfordon och mitt största intresse.

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:) på IKEA mmmmm mitt lilla råd är nog att ta bilen och sätta på sig nå snyggt men bekvämt, det vinner du på då jag har för mej att IKEA kan vara lite kinkiga (även om man kan undra på den pukten på vissa IKEA hus hihi)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Bikerbitch skrev:
Ska på intervju i slutet av veckan (till IKEA) och funderar på att antingen köra hoj dit och helt enkelt komma dit i skinnställ eller om man skall åka bil och ha vanliga kläder på sig. Någon här som har erfarenhet av att anställa folk som kanske har någon kommentar? Eller kvittar det vad man har på sig, motorcykeln är ju trots allt mitt bruksfordon och mitt största intresse.
Om du ska till en manlig personalchef så gäller,vit blus,rutig kjol,vita knäsockar,svarta lågskor med spänne,flätor på sidorna o en polkagrisklubba i handen så e jobbet ditt.Är det en kvinna skulle du ju kunna ta skinnstället o hoppas på att hon e flata o gillar "butchar".

Mingves

Guest
Hoppas att du skojar när du säger att du skall komma i skinnställ:D
Jag skulle nog som chef tycka att du var lite speciell, inte på ett positivt sätt tyvärr...

Överkläd dig inte men ta inte hojen!!!
IKEA lever enligt filosofin att man skall jobba sig upp i hierarkin så skall du jobba på golvet kom kanske inte i dress men heller inte i jeans o t-shirt. Absolut inte i kortbyxa. Kom i en snygg kjol och en blus eller dyl

Lycka till

/M

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Efter ktmjackes svar så vet du vad som gäller... :D
Men annars om vi säger så här: Ta vanliga kläder så chansar du inte och det kan säkert inte bli fel. :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ärsch, jag som ville köra hojen. I skinnställ känner jag mig trygg.
Nåväl, det får bli vanliga svarta byxor och någon vanlig tröja istället då.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Bikerbitch skrev:
Ärsch, jag som ville köra hojen. I skinnställ känner jag mig trygg.
Nåväl, det får bli vanliga svarta byxor och någon vanlig tröja istället då.
Annars kan du ju ta på dig en röd skjorta,så ser det ju ut som att du redan gillar "uniformen".

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:7peta lite smart sakt om att ta en röd tröja eller skjorta på sig.......inte helt of ska jag säga.....ger en hit om att man gillar färgerna mm mm

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Ta du nåt snyggt som du känner dig bekväm och "hemma" i. Inte skinnstället dock.

Ett par snygga byxor och en blus/top till funkar för det mesta.
Men som sagt, det viktiga är att du känner dig bekväm i kläderna. Det syns
oftast väldigt tydligt när någon fått på sig nåt dom inte trivs i och då blir
inte resultatet av intervjun så bra heller.. Stelt och osäkert..

Hoppas du hittar nåt bra i garderoben och Lycka till på intervjun!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Så man skulle undvika att ta hojen bara för att kunna klä sig snyggare? Nä, bara att kränga av sig stället vid hatthyllan och ha vettiga kläder under :tummenupp

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Men lilla gumman du har ju plugga MEDIA... inte handel eller bygg :hihi

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
jag hade stället på mig på en anställningsintrevju. visade sig att han jag snackade med också körde hoj så det blev mest hojsnack hum har inte hört nått om det jobbet fan va ju 2 månader sedan. :confused:

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Bikerbitch skrev:

Inom IKEA finns det såkallade "ramar" ( Du får veta mer om det på mötet)
Tröja med topp funkar.

(Vet mer om IKEA än vad jag borde :3freak )

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Du ska ju vara dig själv egentligen - men det blir nog en liten tagg i ögat om du kommer dit i skinnställ.

Klä dig anständigt och var dig själv så får du säkert jobbet om de söker personal.

Push-up skadar nog inte :hihi

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Självklart ska du inte komma i skinnställ om du vill ha jobbet. Att gå på anställningsintervju iklädd skinnställ skulle jag se som att be om nobben. :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Man kör hoj i skinnställ, det är inte något man knallar runt med på fritiden vare sig hemma eller på jobbet..
Vill du ha skyddskläder på ditvägen, så låna ett goretex-ställ som du kan ha dina vanliga kläder under.
Hel ren och fräsch är det som gäller.. Skinnställ brukar lukta och vara skitiga..

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Är det verkligen så här numera även i Sverige, att man har anammat en så pass fördomsfull inställning till en persons klädsel? När t.o.m. "din chef" kör hoj och är aktiv här på forumet och säger "tyvärr passar du inte in i vår profil". Det är SKIT! Det skulle vara väldigt intressant att höra en arbetsgivares argument och urvalskriteriat.

Jag kom till min första anställningsintervju i skinnställ, blöt som en dränkt hund efter att kört 8 mil i hällande regn. Har sen dess bara blivit erbjuden nya jobb och inte behövt söka aktivt själv, som tur är (tydligen). Kanske snart dags att starta eget, men det bär emot lite... stort steg.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
andersbrink skrev:
Är det verkligen så här numera även i Sverige, att man har anammat en så pass fördomsfull inställning till en persons klädsel? När t.o.m. "din chef" kör hoj och är aktiv här på forumet och säger "tyvärr passar du inte in i vår profil". Det är SKIT! Det skulle vara väldigt intressant att höra en arbetsgivares argument och urvalskriteriat.

Jag kom till min första anställningsintervju i skinnställ, blöt som en dränkt hund efter att kört 8 mil i hällande regn. Har sen dess bara blivit erbjuden nya jobb och inte behövt söka aktivt själv, som tur är (tydligen). Kanske snart dags att starta eget, men det bär emot lite... stort steg.

Tycker iaf att man ska kunna visa sig hel och ren på jobbet. Hur bekväm är du i ett skinnställ efter 8 mil i hällregn?
Sen skiter jag personligen fullständigt i klädstil på folk, ok, "polsk hora utstyrsel" skulle jag kanske tänka efter en extra gång innan anställning.
Skulle du anställa naken-janne om han kom in näck på ditt kontor, för det är ju hur han är, eller vill vara..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år