Klädsel

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
650V-strom
Tjeer!

Undrar bara vad man har på sig när man möter hojåkare i jeans och typ en långärmad sweatshirt.

Jeansen kan ju vara typ draggin eller liknande, men vad finns under tröjan?
Är det bara ryggplatta eller har ni några andra skydd på er:va

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Själv är det lättaste jag har på mig vanliga jeans med superunderställ under. På överkroppen har jag alltid skinnjacka, ryggskydd och eventuellt en tjocktröja under. Trångt men tryggt.

Folket som kommer körandes i sweatshirts eller munktröjor har förmodligen inte mer än en T-shirt på sig under tröjan.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Själv är det lättaste jag har på mig vanliga jeans med superunderställ under. På överkroppen har jag alltid skinnjacka, ryggskydd och eventuellt en tjocktröja under. Trångt men tryggt.

Folket som kommer körandes i sweatshirts eller munktröjor har förmodligen inte mer än en T-shirt på sig under tröjan.

Superundestället är det sånna där kevlargrejjer?

Själv funderar jag på att skaffa mig ett par mo'cycle jeans och en skyddsjacka som man bara drar en tröja över. Eller en extra jacka som är längre än den som ingår i skinnstället. Eventuellt en sån här som ska vara sval: http://www.mototags.com/wp-content/uploads/2009/04/blouson-moto-dainese-air-2.jpg

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Skyddsväst med alla skydd och tröja upptill och att par lindstrands tyg med skydd nertill.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Va ere då för skyddsväst? En sån som crossåkarna har typ http://www.biltema.se/Archive/Product_images/82/Large/82-293_l.jpg

Jag fundera på att köpa något i stil med den här,
skulle inte köpa biltema iaf...
dainese_gladiator_evo_07.jpg

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
650V-strom
Jag skulle heller inte köpa biltemas väst, det var bara i exempelsyfte.
Kör själv enduro så jag har redan en väst och undrade mest om det var samma utrustning som används.:tummenupp

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...har du bara reflexväst, kan du köra helnaket...ev. i sockiplast om du känner för det...

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009

Bifogat

• motorcycle-body-armour-review-dainese-wave-v-1-2-3-neck-jacket.jpg
    motorcycle-body-armour-review-dainese-wave-v-1-2-3-neck-jacket.jpg
    68.3 KB · Visningar: 143

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
650V-strom
Sådan kör jag med sen självklart med SH hood-tröja över. Om du ser mig i s-tälje. Blinka med lyset så kanske jag stannar å låter dig klämma å känna om det känns bra ;)

Det ska jag göra.
Jag ska bara ta mig igenom en "fullsmetad" semester utan inplanerad mc åkning:huvet

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
Kawasaki ER-5

Brukar det gå att ta loss bröstskyddsdelen på såna där? Den jag fingrat på gick det inte på... ännu bättre vore det ju om det fanns såna gjorda även för kvinnor.
Med en snygg hood-tröja över så man slipper se ut som Robocop skulle det nog vara den ultimala mc-klädseln varma, soliga dagar...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Brukar det gå att ta loss bröstskyddsdelen på såna där? Den jag fingrat på gick det inte på... ännu bättre vore det ju om det fanns såna gjorda även för kvinnor.
Med en snygg hood-tröja över så man slipper se ut som Robocop skulle det nog vara den ultimala mc-klädseln varma, soliga dagar...

Det jag kan ta bort på min är skydden för nyckelbenen thats it.

Anledningen jag valde denna var att tyget mellan skydden är grov mesh eller nät eftersom jag har stora problem med sommarvärmen:rolleyes:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
När det blir lugnare turer som till vänner osv så är det en skyddsväst som gäller, liknande VBK's, tröja över samt lindstrands fokker byxor med CE-skydd, övrigt fullt skydd dvs mc-stövlar och handskar.
Även skönt när det bara är för varmt..

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
650V-strom
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...