Klädstorlekar i USA

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tänkte se om någon har koll på storlekarna där borta?
Är dom stora, små, lagom, något som svenska storlekar?

Därifrån jag vill beställa går dom efter byststorlek när det gäller tröjor och midja och höfter när det gäller jeans. Problemet är när man vill beställa jeans är att höftmåttet passar en storlek och midjemåttet ett annat.

Kanske någon som har koll.
Då jag har mailat butiken men dom hänvisar endast deras sizechart och det säger inte så mycket om storlekarna egentligen.

inte möe till information men endå:

en polare köpte fyra stiliga byxor från USA en gång (över internet) som var tänkt att han skulle ha dom på jobbet (dresscode i stil med mäklare typ).
det han fick var (fem! hehe) finbyxor som på honom vart ungefär lika pösiga som mina baggy :D

Storlekarna stämmer inte ett skit med de europeiska; jag har large på skjortor och t-shirts, men en amerikansk medium sitter som ett nattlinne.

en amerikansk medium sitter som ett nattlinne.

vad kan det bero på, the greatest :rolleyes:

fat_american_walking_dog_from_car.jpg

FatBurger.jpg

Nedre bilden på han som käkar lite mellanmål/snacks, han har nog storlek medium over there. :D

Är det allstå bättre att gå en storlek mindre än vad man tror att man borde ha enligt deras storlekstabeller eller?

Enligt tabellerna så ska jag ha deras Large men man borde kanske ta Medium istället då?

Är det allstå bättre att gå en storlek mindre än vad man tror att man borde ha enligt deras storlekstabeller eller?

Enligt tabellerna så ska jag ha deras Large men man borde kanske ta Medium istället då?
När jag köper t-shirts, skjortor etc i USA måste jag köpa medium, jag drar XL här hemma så jag hade nog gått ner en storlek ytterligare om jag vore dig.

När jag köper t-shirts, skjortor etc i USA måste jag köpa medium, jag drar XL här hemma så jag hade nog gått ner en storlek ytterligare om jag vore dig.

Även fast centrimetrarna blir helt fel då?

Det står ju att man ska ha ett visst mått för en viss storlek. Borde dom inte stämma hyfsat?
Kanske någon som har gått efter såna storlekstabeller och vet om dom stämmer eller inte?

Last edited:

Det står ju att man ska ha ett visst mått för en viss storlek. Borde dom inte stämma hyfsat?

Ok, nu hänger jag med. Jag köpte på plats så jag prövade dem utan att kolla tabeller, men som sagt det är en ordentlig skillnad på svensk o amerikansk storlek.

Ok, nu hänger jag med. Jag köpte på plats så jag prövade dem utan att kolla tabeller, men som sagt det är en ordentlig skillnad på svensk o amerikansk storlek.

Jag har räknat om mina mått i centimeter till inches och då fått vissa amerikanska storlekar. Dock kan det alltid skilja ändå. Om det är stora eller små storlekar. Känns som att man vill ha rätt från början eftersom det är så mycket skatt och tull på det man beställer

De t-shirtar jag köpte i New York var i stort sett samma storlek som här. Verkar dock skilja lite på formen, de är lite bredare och något längre men samma längd på ärmar och storlek på huvudhålet :)

Kan tänka mig att det skiljer lite på var man handlar kläderna. Folk har en tendens att bli större ju längre söderut inåt landet man kommer :P

Last edited:
I Adidas kläder har jag för mig att det brukar stå storlekar från halva världen. Men just nu kommer jag inte ihåg hur de förhåller sig till varandra. :va

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa