Klassisk hårdrock

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
YES!!!!
Tomten kom tidigit till mig i år, jag måste helt enkelt ha varit oerhört snäll.:tomten
Igår fick jag tag på en trippel-DVD med den klassiska hårdrockskonserten från Westfallenhalle-83 som t.o.m. visades på svenska tv. (Till alla barn: Detta var innan MTV, mobiltelefoner och internet och när hårdrocken fortfarande skrämde "allmänheten". Konserten visades t.ex. mitt i natten.) Grupperna är Judas, Ozzy, Maiden, Def Leppard, Scorpions, Quiet Riot, Krokus och MSG. Fast på DVD:n är alla bandens samtliga nummer med vilket de inte var på TV.
Rock On!!!:Rockbanan :rock

Alla riktiga hårdrockare från min generation vet vad jag pratar om, tror jag.
Så nu ska jag hem leta upp min gamla jeansväst, alla knappar och dekaler, låsa in sambon, plocka fram luftgitarren och med en tår i ögat konstatera att ALLT var bättre förr.

Enda smolket i min bägare är: Är jag oerhört nördig som fortfarande tänker på en TV-sänd konsert från -83 och borde detta inlägg legat i tråden om tecken på ålderdom??:va

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Haha
Klassisk konsert. minns det faktiskt. Var på den tiden man lirade in alla hårdrocksvideos från Bagen eller vad det hette. På VHS :D

Se det inte som ett ålderstecken :rolleyes:

Sweden Rock nästa då eller? :yoparty

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Nejdå... du är inte ensam :) Jag har alla mina vinylplattor kvar från den tiden prydligt uppställda i orangadrickabackar..min jeansjacka med egenhändigt ditsatta nitar och obligatoriska gruppnamnen skrivit med svart tusch på ryggen.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Westfallenhalle, underbart! Var tusan hittade du den samlingen?

Köpte Judas Priest/Defenders of the Faith häromdagen, total nostalgitripp..
"Sworn to avenge, condemn to hell.. Tempt not the blade, all fear the Sentinel" :yoparty

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja jädrar i min lilla låda. Det där var tider det!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Judas, Ozzy, Maiden, Def Leppard, Scorpions, + Poison, skidrow, mfl har Jag sett lajv! Dessutom har Jag lyckats få uppleva White Snake lajv 2 ggr!

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Judas, Ozzy, Maiden, Def Leppard, Scorpions, + Poison, skidrow, mfl har Jag sett lajv! Dessutom har Jag lyckats få uppleva White Snake lajv 2 ggr!

Wajtsnejk! Dom är ju en given detalj i ett korrekt raggande. Uj uj uj vad många flicker en har fått ikull genom att dra på "Is this löve" på sterjokasettdäcket därhemma å sen gola med för kung och fosterland. Sen när John Sajks kommer igång så äre bara att hiva fram luftgitarren och ge gärnet. Såntdär gillar de, flickera! :mattias

Edit:
Man får inte glömma att direkt efter jitarrsolot så måste man ropa åt cheyen och tala om att "själv hade man ju lagt stråferna litte annorlunda, dragit lite i svajjen" och sånt därnt. Då fattar de att man har koll!

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Wajtsnejk! Dom är ju en given detalj i ett korrekt raggande. Uj uj uj vad många flicker en har fått ikull genom att dra på "Is this löve" på sterjokasettdäcket därhemma å sen gola med för kung och fosterland. Sen när John Sajks kommer igång så äre bara att hiva fram luftgitarren och ge gärnet. Såntdär gillar de, flickera! :mattias

DU skulle gilla serien Utí vår hage!:tummenupp

Jorru, wajtsnejk gillarom cheyerna. Men Tåmmy aldridje ska alltid spela trummor med händerna som om det vore fantastiskt. Han är ju tyvärr en sopa också. Däremot mr syx är ju en legend.

freeplay

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
Suzuki
Var inte det på Lucianatten den konseren var? kommer ihåg hur vi samlades hos en kompis för den kvällen, men hälften av oss somnade ju!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
DU skulle gilla serien Utí vår hage!:tummenupp

Jorru, wajtsnejk gillarom cheyerna. Men Tåmmy aldridje ska alltid spela trummor med händerna som om det vore fantastiskt. Han är ju tyvärr en sopa också. Däremot mr syx är ju en legend.
Vad pratar du och Dreggel om???
I whitesnake spelar Micky Moody och Bernie Marsden gitarr, inget annat!!!! Helgerån!

(En hemlighet: Jag såg fusksättningen med Vai och Vandenberg i USA någon gång runt 88. Queenryche som förband...)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
I whitesnake spelar Micky Moody och Bernie Marsden gitarr, inget annat!!!! Helgerån!

(En hemlighet: Jag såg fusksättningen med Vai och Vandenberg i USA någon gång runt 88. Queenryche som förband...)

I vilken dimmension? Vi snackar RIKTIGA whitesnake:tummenupp Du vet när det var John sykes som lirade innan Steve Vai. Ta tex hrere we go again... sykes spelar solot på första versionen och Vai på andra I tells ya!

Den såg Jag med i globen och då var även Quireboys med...

När de lirade på sweden rock för ett par år sen var det klassiska uppsättningen med Sykes på gurka. Marco "the animal" mendoza på bas och Tommy på trummor...

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj

John Sykes + Vandenberg på -87 plattan. Fan det är ju Sykes+Coverdale som gör hela Wajtsnejk!
Lyssna på Sykes "Blue Murder" projekt så hör man ju direCkT vem som grejade musiken till -87 plattan, med Still of the Night, Crying in the rain, Is this love och remaken av Here I go again t.ex :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
John Sykes + Vandenberg på -87 plattan. Fan det är ju Sykes+Coverdale som gör hela Wajtsnejk!
Lyssna på Sykes "Blue Murder" projekt så hör man ju direCkT vem som grejade musiken till -87 plattan, med Still of the Night, Crying in the rain, Is this love och remaken av Here I go again t.ex :)

Amen!:arsele

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Stiiv Vaj är ju dessutom en förrädare! Han har ju aldrig ens haft reglementsenlig tuperad dödshockeyfrilla. Han hade säkert inte ens vit midjekavaj med axelvaddar. :mad:
Kolla originalvideon till "Is this löve" där man ser hur Cavverdejl's wardrobe manager har brunnit av totalt i flanellen. Uj uj, den där Cavverdejl han hade flicker han!
http://www.youtube.com/watch?v=ujnH4yNqL8E

Vad har Stiiv gett jitarrvärlden bortsett från ett fånigt smajl och en dålig video med en fet chey med finnar?

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
SUCK! Ni ungtuppar har ingen koll!:tomten
Whitesnake blev bara skit när Coverdale kickade gamla bandet å tog in Sykes m.fl.
Crying In The Rain från Saints & Sinners 1982 är en riktig dräparen med Marsden & Co medan ylandet på 1987 går fetbort!

Jag tror t.o.m. att divan Coverdale har insett att det gamla soundet var bättre eftersom han gått tillbaka åt det hållet på senaste skivan.:tummenupp

Clyde

Bygg om golfbanor till crossbanor...
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
Honda CRF 450
Uhhh..

Såg DIO i Indianapolis 1986 när jag var där som utbytesstudent !!! Vaknar fortfarande kallsvettig mitt i natten och nynnar på "Holy Diver"... :yoparty

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ajajajajaj....var hittar man en sån raritet?! Jaaa...det va tider det! :yoparty

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Var inte det på Lucianatten den konseren var? kommer ihåg hur vi samlades hos en kompis för den kvällen, men hälften av oss somnade ju!
Vill minnas samma sak, tror SVT skull bidra till ett lugnare lussefirande genom att hålla "huliganerna" framför tv:n. Verkar som dom lyckades, ni somnade ju :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
aaa Westfallenhalle, det va tider, finns på nätet, vet ej var men polarn har den nertankad.
den rullar ibland på fester :yoparty

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping