klick, klick - 270 miljarder försvann

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
det gäller att hålla tungan rätt i mun när man klickar :gnissla

I ett rutinmässigt underhållsarbete råkade en it-tekniker vid finansförvaltningen i Alaska ta bort information om ett konto innehållande 38 miljarder dollar. Och backupen visade sig inte fungera.
I samma veva formaterade han dessutom om disken där informationen om kontot fanns.

http://www.idg.se/2.1085/1.100627

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
En dålig dag på jobbet? :D

:D

jag har själv besparat mig en hel del dåliga dagar på jobbet när kollega fick för sig något liknande, han ville städa i ekonomisystemet så han bad mig om hjälp med att rensa bort en massa konton, kollade lite på det gråa terminalemulerande fönstret och insåg att det där kommer sluta med folk ringer och undrar vart aktiva konton tagit vägen, blev inget av med rensningen :D , det tog inte länge efter det förrän man lade ner det gamla systemet, ibland är det smart att vara lat :tummenupp

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Själv har jag lärt mig att inte rensa datorn på natten när man är trött, det brukar bli lite för mycket drivrutiner o sånt som försvinner...:tungan

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Sen har dom trollat lite med rubriken också.

Det var inte pengarna som försvann, det var folks ansökningar till att ta del av pengarna (en oljefond i alaska som ger pengar till infödingar, typ).

Men ansökningarna fanns kvar i pappersform, 70 lådor eller vad det var så det var bara till att knappa in allt igen :)

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Det där ögonblicket när pekfingret är på väg ner mot entertangenten och man inser att "NEJ! TRYCK INTE..." brukar jag kalla "The Oh No! moment", där isklumpen i magen landar...

Man tar aldrig fel på den känslan :)
Vill inte ens tänka på hur den killen mådde när det blev klart vad som hänt...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det där ögonblicket när pekfingret är på väg ner mot entertangenten och man inser att "NEJ! TRYCK INTE..." brukar jag kalla "The Oh No! moment", där isklumpen i magen landar...

Man tar aldrig fel på den känslan :)
Vill inte ens tänka på hur den killen mådde när det blev klart vad som hänt...

En gång under alla år och alla dumma grejer jag skrivit har jag plötsligt drabbats av panik, jag hade just fått ett mail från VD's sekreterare som jag skulle vidarebefordra till en kollega med tillägget:
fan vad jag är trött på den där feta fittan ungefär, men knappen Reply är ju bara så nära knappen Forward. :brynad
Sekunden innan min pekfingerspets landade på den vänstra knappen var ett typiskt Oh no! moment

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
bla bla med tillägget:
fan vad jag är trött på den där feta fittan ungefär, men knappen Reply är ju bara så nära knappen Forward. :brynad
Sekunden innan min pekfingerspets landade på den vänstra knappen var ett typiskt Oh no! moment

:D
U got to love those oh no moments :rolleyes:
de e fan för jä*igt

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Så kan det gå om man har bristfälliga datorsystem och en, kanske, för överkvalificerad it-medarbetare som lätt glömmer att han inte jobbar på ett företag med 10 000 anställda. :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

en klassiker är väl tjejen på SEB som skulle skicka sin historia till kollegan om vad hon gjorde med chefen kvällen innan, eller nåt liknande, men valde fel i adressboken så ett antal fler än just bara kollegan fick mailet:näsblod

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha