Klona telefon?

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Tappade min Oneplus one i toan :huvet. Efter mycket om och men så har ja fått liv i den men skärmen ser inte så skoj ut. Köpte därför en ny då ja va nöjd me luren i övrigt.
Nu skulle ja vilja klona den så ja slipper starta från skratch me den nya, nån som har tips på app som löser detta?
Efter lite googlande hittade ja nåt som hette "my backup pro" som ja tänkte testa såvida ingen sitter på nåt annat tips?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Finns inte den funktionen i datorprogrammet som hör till? Har bara haft Iphone och Samsung sen 2007 och backup funktionen är väl huvuddraget i datorprogrammen?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns inte den funktionen i datorprogrammet som hör till? Har bara haft Iphone och Samsung sen 2007 och backup funktionen är väl huvuddraget i datorprogrammen?

Vilka datorprogram?

Jag har haft en uppsjö olika Androidtelefoner och aldrig haft något program på datorn?

I fallet med OnePlus vet jag faktiskt inte, det följde förvisso med en CD, men min dator har ingen CD läsare så den är oöppnad

Det finns en massa backup-program på oneplus forum, för såna som vill göra en backup innan dom rootar telefonen och börjar labba med olika ROM, nåt av dom gör säkert det du vill.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Iphone=Itunes: auto backup
Samsung=Kies: auto backup

Ädit: När jag bytte från Galaxy S2 till S4 så funkade S2:ans backup fil i fyran. Meddelande historik och allt. Märkte knappt att jag bytt telefon. Undrar om man i framtiden kommer han 10 års sms historik med kompisarna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min förra telefon var en Samsmug men jag använde aldrig något Kies?

Jag körde antingen USB kabel och dra och släpp eller cloudlagring för dom få bilder jag nödvändigtvis ville ha på datorn.

Jag ser det snarast som en välsignelse om all gammal skit försvinner vid ett telefonbyte so_good.png

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...