Klotade igår, ont i knät!

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja gled omkull med knarren igår:huvet jävla snö :mad: (Jävla fucko som körde :huvet )

Ingen större skada skedd men jag vred till knät rätt duktigt, det vreds i den ledden där knät inte är ledat om ni förstår:näsblod Jag har vart och jobbat idag gått och haltat som ett skadeskjutet djur, när knät kommer i vissa lägen gör det så jävla ont, så där så man skriker till.

Vad göra? Skall man linda skiten hårt eller köpa ett sånt där knäskydd eller skall man gå till Doktorn? Smörja med exvis Voltaren?

Skall jag vänta och se om det ger med sig eller skall jag åka till sjukan imorgon?

Känns fånigt att åka till sjukan då jag faktiskt kan gå rätt skapligt utan alldeles för svår smärta, svullet men inte så jätte mycke.

:huvet :huvet :huvet

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
Tja gled omkull med knarren igår:huvet jävla snö :mad: (Jävla fucko som körde :huvet )

Ingen större skada skedd men jag vred till knät rätt duktigt, det vreds i den ledden där knät inte är ledat om ni förstår:näsblod Jag har vart och jobbat idag gått och haltat som ett skadeskjutet djur, när knät kommer i vissa lägen gör det så jävla ont, så där så man skriker till.

Vad göra? Skall man linda skiten hårt eller köpa ett sånt där knäskydd eller skall man gå till Doktorn? Smörja med exvis Voltaren?

Skall jag vänta och se om det ger med sig eller skall jag åka till sjukan imorgon?

Känns fånigt att åka till sjukan då jag faktiskt kan gå rätt skapligt utan alldeles för svår smärta, svullet men inte så jätte mycke.

gå till läkarn så klart :va

varför ska du vänta?eller du kanske har mer ben än oss andra?

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R

om du fortfarande inte har så ont dagen efter och du kan gå utan några större problem lär det väl inte vara någottur att du inte slog dig värre

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Är det bara lite svullet har det bara ploppat ur led lite och då har inga ledband eller korsband skadats.

Möjligvis har dom blitt lite mörbultade - du kan stabilisera knät me lite tejp nån dag en vecka så du inte böjer eller belastar i onödan.

Får du fetare svullnad få du nog åka te verkstan.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Om du misstänker att du skadat något inne i knäet bör du gå ganska omgående. Knäet behöver vila så linda det eller ta en stödstrumpa så du inte anstränger det för mycket.
Du borde egentligen smörja med en salva som är till för ansträngda/skadade ledband. Voltaren är ju till för inflammationer.
Om du inte märker någon förbättring på någon dag så tycker jag att du ska uppsöka läkare.
Knä är känsliga så var försiktig.:pannkyss

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är det bara lite svullet har det bara ploppat ur led lite och då har inga ledband eller korsband skadats.

Möjligvis har dom blitt lite mörbultade - du kan stabilisera knät me lite tejp nån dag en vecka så du inte böjer eller belastar i onödan.

Får du fetare svullnad få du nog åka te verkstan.

SKITSNACK! Om man inte vet vad man snackar om bör man hålla igen käften när det handlar om sjukdomar och skador!

Jag har slitit av bägge främre korsbanden och töjt ut inre ledbandet och symtomen var svullet ömt och stelt! Korsbanden förtvinar snabbt så väntar man för länge finns det inga band kvar att montera tillbaka hos doktorn.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Trist att du är skadad. Inget roligt alls. Hoppa att allt e OK.

Men, om man glider omkull i snö, klotar man då. Vad kallas en totalramponering? Vurpa kanske?

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Tycker nog du ska uppsöka doktor.
Har ledband och liknande töjts ordentligt så kan det ibland kännas lite sladdrigt, precis som inte knät hänger med riktigt.
Om det inte är det så kan mycket väl någon av miniskerna tagit skada vilket även det måste åtgärdas av en doktor.
För mig hände något liknand på en hockeymatch men jag klarade ledband och korsband dock så åkte yttre minisken ur sig position så den fick dom leta upp lite högre upp i benet vid operationen.
För mig svullnade det upp och gjorde grymt ont och fastnade i vissa lägen iblan.
Lycka till och krya på dig...

MVH Jonas

Dominator-Rocks

Guest
Tack för alla svar :Bugar

Jag får se imorgon hur det känns............

:6surkart Snö är jävulens påfund

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Tack för alla svar :Bugar

Jag får se imorgon hur det känns............

Det viktiga med en undersökning är inte bara att se om ngt blivit skadat utan även att kunna utesluta skada. Beroende på resultat så får man olika behandling (med utesluta skada menar jag kraftigt trauma där saker har gått sönder på riktigt. Är det bara en stukning eller så brukar sån behandlas med tex smärtlindrande, stödförband och vila).

Så. Bums iväg till läkaren för undersökning.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

det kan jag nog inte hålla med om, skidåkning i 100 blås är förbannat roligt:D hoppas att knäet ditt blir bättre och att det inte är nåt allvarligt fel med det men uppsök du en läkare, mest för att vara på säkra sidan. om allt står rätt till så är det några timmar åt skogen (om ens det) men skulle det visa sig vara något skumt så är det nog ganska bra investerade timmar:tummenupp

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Håller med dom andra, ta det säkra före det osäkra! Hoppas det inte e nått allvarligt och du e redo igen så fort snön försvinner! :)

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Tänk så här:

Om du misstänker att du har pajat nåt på hojen kan du gladeligen pröjsa 1500 spänn på att lämna in/kolla upp/köpa nya delar.

Nu misstänker du att du själv har gått sönder och kan inte betala 150 spänn för att lämna in/kolla upp/ev undvika bestående men. :va :confused:

Det är ditt knä och dina pengar men vi är jäkligt duktiga på att klaga på skattetrycket här på SH (mig själv inräknad). Ta nu och utnyttja lite av dina skattekronor + 150 kr extra och kolla upp det här. Du kan få söt sköterska som tar på dig (om du har tur), fina röntgenbilder att ha på väggen, ev fullservice med operation och hela kitet.:yoparty Det kan det väl vara värt?

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Hemma amputatiorn ee det ända rätta. Fram med brödkniven och börja såga.
Ta sen fram silvertejpen och tejpa för det som blev kvar för att stoppa eventuella blödningar.:näsblod

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Gå till läkaren!
Även om det kanske inte är allvarligt så är det alltid bra att ha dokumenterat ifall det blir komplikationer senare i livet

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Var med om liknande sak för 1 år sedan. Läkaren klämde lite på knät och sa åt mig att gå ut. Bara stödja osv som vanligt. Kunde knappt röra golvet utan smärta. Knakar ännu i knät när jag går i trappor och gör förbannat ont om jag råkar hamna lite snett med det. Hoppas ditt läker bättre.

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
Tjenare gubben haha komiskt va hos läkaren idag för mitt knä kan knappt gå o speciellt inte upp i uppförsbacka trappar voltaren kur i 2 veckor annars ska den in o röntgas

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
:tummenupp Kolla med nån bra sjukgymnast på din vårdcentral. De brukar vara bra på att bedöma knäskador samt rehabilitering eller annan åtgärd

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

AJ AJ..känner igen symptomen, snart 1 år sedan min knävridning, är inte helt Ok ännu...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati