Klotat....

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Jaha, då var det min tur igen då. Skulle iväg och hämta flickan igårkväll runt 8 tiden. Kommer i en långdragen höger kurva, och i slutet av kurvan hoppar en hare upp på vägen.
Kommer ihåg att jag snabbt tänkte till, gasa och riskera att flyga in i skogen i 90 knyk och kanske träffa ett träd och dö eller bromsa och hoppas på att hinner få ner farten och för hoppningsviss missa haren. Det sista jag minns är att jag bromsade, nästa gång jag minns något så gled jag på asvalten och såg hur det slog gnistor om hojen. Då tänkte jag ändå som så, fan va skönt, nu glider jag bara, snart tar det stop, men icke sa nicke, slog till något så att jag rulla runt några varv. Sedan minns jag bara att jag ställde mig upp och gick bort till hojen. Var lite yr och hade dubbel seende, men det gav sig när jag kom bort till hojen.

Är ändå glad att jag klarade mig så bra som jag gjorde, men det som jag är mest glad över är att jag inte hade flickan bakpå, hade aldrig förlåtit mig själv om jag skadat henne.

Kör på, men ta det lungt, men tappar fort tempraturen i däcken när man kommer ut på landsvägen.

Skador:
Hojen fick hela höger sidan förstörd, kåpa, motorkåpa, styre, blinkers, bakspegel mm.

Jag är, så här dagen efter, stel i hela kroppen(specielt nacken), jag har en ovanligt stor vänstertumme, jag har ett höger pekfinger där man kan skymta ledbandet. Plus diverse blåmärken över hela kroppen.

Skinnstället är helt förstört, handskarna är helt förstörda, hjälmen går inte att använda (lånad),voch stövlarna är bra sönderskrapade.

Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Aj
Inge kul detdär. Skönt att höra att du mår bra, men ta en tripp till sjukan och få en koll på läget. Dubbelsyn kan tyda på en lindrig hjärnskakning, mao inget att leka med.

gladh

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ska du bara åka runt och förstöra hojen så kan du ju lika gärna ge den till mig? :finger :D
Men alvarligt talat så, tur att de gick bra. Fram med tejpen bara :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Iväg till sjukan som sagt!
Skönt att du klarade dig med livet i behåll iallafall! Det är absolut det viktigaste! Hojen är skitsamma, det är bara pengar.
Och skönt att inte tjejen satt bakpå.

Krya på dig nu killen! Trist slut på säsongen, såvida du inte hinner fixa bågen innan snön kommer.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Ja Rikard PENGAR ÄR BARA PAPPPER ;)
Du har fresten inte ringt än?

Resten tar vi i PBR-forumet...

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Bikerbitch skrev:
Iväg till sjukan som sagt!
Skönt att du klarade dig med livet i behåll iallafall! Det är absolut det viktigaste! Hojen är skitsamma, det är bara pengar.
Och skönt att inte tjejen satt bakpå.

Krya på dig nu killen! Trist slut på säsongen, såvida du inte hinner fixa bågen innan snön kommer.

Mja, så klart att det inte är slut på sessongen :hej
(hoppas jag iaf=)

ska reparera den så fort som möjligt

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ajfan, tur att du klarade dig såpass väl iaf :(
Hur är det med försäkringarna, täcker de säkerthetsutrsutningen också...eller är det bara hojen de gäller för?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Bra att du inte blev allvarligt skadad och jag förstår dig att du är glad att du inte hade flickan på. har tänkt den tanken flera gånger, det är en rysare!!!Och att man många gånger skällt på flickan om säkerheten...

-Jag orkar inte knäppa hjälmen den är ju så jobbig att ta av..
- :eek: I helvete heller, du knäpper den där hårt!Får ju vara rädd om pallet flicka lilla :)

Man fick ju i början tvinga på henne skyddsgrejer, men nu har hon lärt sig!!:D

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Fick höra om en kille som klotat i 100 knyk i shorts och t-shirt, det var bara muskulatur kvar. Det var som att kolla i anatomi boken, sa killen jag prata med(Gammal ambulansförare).

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Gött att det inte gick värre... skogen är inte bra!

Hur gick det med haren förresten, missade du den?

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
DreeTman skrev:
Gött att det inte gick värre... skogen är inte bra!

Hur gick det med haren förresten, missade du den?
Japp, denna gång rädda jag hare istället för mig själv =)

Till alla harar där ute i världen :finger (och jag menar det)

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Nästa gång kör du rätt över haren....inte veja... gjorde samma med en hare förra året ...bara o blunda och köra på rakt...blev bara ett litet skump och inget mer.. finns massa harar men inge fler du.

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
bo$ken skrev:
Nästa gång kör du rätt över haren....inte veja... gjorde samma med en hare förra året ...bara o blunda och köra på rakt...blev bara ett litet skump och inget mer.. finns massa harar men inge fler du.

I början av sommar klippte jag ju en hare i 150 km/h fick styrfladder med fixa det. Men den gång låg jag ner i en höger kurva. Hade jag klippt den så riskerade jag att åka raktfram in i skogen.
Men du har rätt, det är bättre att riskera en hare än mitt och kanske andras liv(om man skjutsar eller åker bil). Dem borde sätta upp harstängesel och inte bara viltstängsel :hej

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...