Kluven! Helsystem eller turbo?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hej! på Er.
Är lite lite kluven av val till min hoj (R1:a) och söker Er erfarenhet av Akrapovics helsystem racing line eller Evolution eller turbo.
Står lite inför ett kluvet val om jag ska välja och köpa ett turbokit eller nöja mej med helsystem.
Det är ju helt 2 skilda saker,systemet ger väl en 10-14 hästar medan turbon ger helt andra möjligheter.
Vill höra Era för o nakdelar med helsystem eller turbo.
Blir hojen mycket känslig med ett turbokit i hanterbarhet? tänker
då inte på raksträckor o sånt utan vid vanlig körning i stad eller små slingriga vägar.Reagerar den vid minsta gaspådrag så man måste sitta klistrad till hojen o styret?.
Är turbomontage mycket slitsamt på hojen,oki givetviss beror det oxå på hur man kör men håller cykeln o motorn för såna påfrestningar?.
Vad säger besiktningen om Era turbo hojar? eller det går snällt o smita förbi om man bjuder på en vetekrans?.
Tackar på förhand.
Mvh Peter.
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Om du funderar mellan ett helsystem och turbo, ta helsystemet .
För det går inte att jämföra dom sakerna.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Har du kort en Turbo bil? Samma sak.
Turbo's fran t.ex MC Express ar valdigt bra och du har inte den dar gamla goa (farliga) ketchup effekten langre.

Jag rekommenderar dock inte turbo om du gillar riktigt kurvigt, lite val mycket pulver i backen.

Finns en film pa www.fuelmedia.org som innehaller en R1'a med turbo.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
R1 racer skrev:
Hej! på Er.
Är lite lite kluven av val till min hoj (R1:a) och söker Er erfarenhet av Akrapovics helsystem racing line eller Evolution eller turbo.
Står lite inför ett kluvet val om jag ska välja och köpa ett turbokit eller nöja mej med helsystem.
Det är ju helt 2 skilda saker,systemet ger väl en 10-14 hästar medan turbon ger helt andra möjligheter.
Vill höra Era för o nakdelar med helsystem eller turbo.
Blir hojen mycket känslig med ett turbokit i hanterbarhet? tänker
då inte på raksträckor o sånt utan vid vanlig körning i stad eller små slingriga vägar.Reagerar den vid minsta gaspådrag så man måste sitta klistrad till hojen o styret?.
Är turbomontage mycket slitsamt på hojen,oki givetviss beror det oxå på hur man kör men håller cykeln o motorn för såna påfrestningar?.
Vad säger besiktningen om Era turbo hojar? eller det går snällt o smita förbi om man bjuder på en vetekrans?.
Tackar på förhand.
Mvh Peter.

10 - 14 HK med helsystem, ska man inte ha lite tur då......*kommentarer från dom som har erfarenhet önskas*...tror nog mer på runt 8 Hk med helsystem.....

Du kan ju PM min polare samma text som ditt inlägg, han har erfarenhet av Akra & Turbo på sin R1.

Hans nick är Våga Vurpa
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Har man riktig otur får man ingen ökad effekt alls med helsystem. Det beror på flera faktorer om effekten ska öka, bestyckning och liknande.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Att jämföra mellan att köpa helsystem eller turbo är väl lite som att fundera över om man ska åka tunnelbanan eller JAS till jobbet? Du ska nog fundera på vad det är du är ute efter med hojen.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top