Knäskrap

tokstollen

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Trimhoj !!!
Jag har kört på mina lokala vägar runt Almunge men aldrig fått ner knät i safalten. Jag hänger som en apa men inget hjälper. Varför funkar det inte?. jag åker på några Michelin makadam men dom borde funka? eller?. Jag funderar på att byta däck till lite nyare men det ska väl gå ändå.

Tacksam för svar
Christer Robin Almunge

:huvet

BullHill#1

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
KTM 1190 Adventure
.... prova att gasa lite innan kurvan så du når styrfart... sen är jag lite nyfiken på vad en trimhoj e.. så du inte är som torleif från oxelösund eller torros från nyköping.. eller mange berg från psyket.... för rädd o dum för att köra hoj.. följdfråga: varför jaga skrapet? jag har stött på killar som kört skiten ur en utan att bromsa med knät... Heta tips om du måste ha nötta puckar: luta dig snett framåt och neråt, leta rätt på en rasp och fila lite i garaget... lycka till

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
tokstollen skrev:
Jag har kört på mina lokala vägar runt Almunge men aldrig fått ner knät i safalten. Jag hänger som en apa men inget hjälper. Varför funkar det inte?. jag åker på några Michelin makadam men dom borde funka? eller?. Jag funderar på att byta däck till lite nyare men det ska väl gå ändå.

Tacksam för svar
Christer Robin Almunge

Ska du hålla på med sådanadäringa grejer så åk inte på dom däringa skitdäcken, för det slutar bara med elände..
(Personlig uppfattning)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag har aldrig knäskrapat på väg. Ta dig till en bankörning så kommer det med lite träning.

gaffel46

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
nsr 125 och en mopperacer
har knäskrapat med moppe så om du har en sporthoj så ska det inte vara några problem. Hitta bara en bra kruva som har hel och fin asfalt. Sen är det bara att träna. luta dig lite snett framåt och ut med arslet från sadeln nästan

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
knäskrap

kör fortare då måste du lägga ner mer å vips så är knät i... :tummenupp

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
crashtestdummy skrev:
ta inte en plogad, ta en sådd.
:tungan

Eller varför inte följa DonQ:s råd och välja en lecakulefylld fålla vid en bana nära dig? Där kan man dessutom få många bra tips av folk som är snabbare än man själv.

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
R6 -08
tokstollen skrev:

Tacksam för svar
Christer Robin Almunge

åk på en bankörning värm däcken i 30 varv och tänk på nån
snygg brud :tuttar :"bara slappna av"vips är knät i backen :lol

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...