Knöl i handen

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Nu vänder jag mig till Sporthojs alla sjuksköterskor, läkare och alla andra ni som har en misstanke.

Jag har upptäckt en knöl i min högerhand (handflatan). Upptäckte den i Januari någon gång av att den var väldigt öm och fick ont om man knöt handen. Den sitter mellan lillfingret och ringfingret ca 1 cm ner. Lite utstickande när man håller handen platt, pressar man lillfingret in mot handen så sticker den ut mer. Lite öm om man klämmer på den. Dock inte lika öm som när jag upptäckte den.

Kan dett avara en Senknut?

Har provat att borra men det hjälpte inte.

Last edited:
Hade ett Ganglion mellan tummen och pekfingret på vänster hand. På sjukan gjordes ultraljud och en vecka senare operation. Sövdes ner vid nio på morgonen och gick hem vid ett- halvtvåtiden. Bandage i en dryg vecka och sen var det klart.

Det coola med operationen är att ärret ger intrycket av att man varit med om en fight... :D

Onanerar du flitigt ? Isf kan det bero på det !
Har du egna erfarenheter? :hihi

För några år sen när jag va singel fick jag för mig att montera på beslag på en gammal byrå, med stenhårt trä. Skruvmejseln var knöglig å eländig, så självklart fick jag en blåsa, som tom sprack mitt i högerhanden. Nejdå, jag blev inte mobbad alls för de :rolleyes:

oseriösa svar på en sånn här fråga är väl ganska onödigt å dumt?

om han nu är orolig över detta, kom med något seriöst svar eller tips?

det kan vara vad som helst, troligen inget farligt alls, det låter som att
du har någon böld/svullnad/knöl av något slag, me största sannolikhet inget farligt alls..

men för säkerhets skull, gå kolla upp det, boka en tid hos vårdcentralen så får du en remiss vidare!

lycka till, berätta gärna hur det gick!

Jag gissar att det är ett sjätte finger som är på väg..

Dina föräldrar är möjligen inte syskon eller kusiner? :va

stick hål på den och se vad som händer?:va
Får la bli en tripp till Vårdcentralen då så får vi se. Är ingen knöl som är på utsidan av handen alltså. Är stenhård och är liksom en bite in i handen. Och den har varit kvar i 3 månader nu snudd på 4 så därför man börjar undra. :gnissla Tror heller inte det är nått allvarligt men vill inte gå med bandage och grejer runt handen för då kan jag inte jobba. :mad:

Tack för alla seriösa svar iaf. :)

oseriösa svar på en sånn här fråga är väl ganska onödigt å dumt?

om han nu är orolig över detta, kom med något seriöst svar eller tips?

det kan vara vad som helst, troligen inget farligt alls, det låter som att
du har någon böld/svullnad/knöl av något slag, me största sannolikhet inget farligt alls..

men för säkerhets skull, gå kolla upp det, boka en tid hos vårdcentralen så får du en remiss vidare!

lycka till, berätta gärna hur det gick!

Om han nu är orolig över detta så ska han väl inte posta det i sporthoj.coms överflödiga diskussioner, om han vill ha seriösa förslag ;)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick