Jag vet inte om de överhuvudtaget bryr sig, det är ju inte så att de mackar ur hojen för dig och ser hur fort den går.
Pluggen sitter bara nån halvcentimeter från kanten så du behöver inte kapa sönder kröken.
Den sitter med typ 2 svetspunkter bara så dessa får du slipa bort sen är den baar tat ta bort, på vissa har jag sett att de är så dåligt strypt så att man kan ta bort brickan med en mejsel bara, dvs man vickar loss brickan helt enkelt.
Den största faran är väl försäkringsbolagen om du råkar ut för en olycka, de kan hävda att då du inte har körkort för en ostrypt 125a så får du heller inga pengar för en skada.
Sen vet jag att det på vissa platser i landet förekommer att polisen kollar 125or, det kan bero ppå att det är väldigt utbrett med tokkörningar eller nåt, jag vet inte, annars är det normalt sett så att polisen ju inet kan ta av dig hojen rakt av, det finns ju inga bevis för att du ostrypt den.
Så det blir inte som att köra trimmad moped där de kan slita bort grejorna och se efter.
Jag har aldrig ägt en NSR själv m,en många andra då den är bland den vanligaste modernare 125a som sålts i Sverige, kanske tom. den vanligaste.
Jag har offradvarianten CRM 125 som har samma motor men saknar elstart bla, så det är därifrån mina erfarenheter kommer.
Jag är så pass gammal så jag inet behöver bry mig om 11kw lagen så det är kanske lätt för mig att skriva att det bar är att ostrypa hojen, det är ju givetvis en olaglig handling om man har A1 kort, så man får ju vara beredd på att ta ev. problem med.
Jag vet inte hur det är i Nynäshamn, för jag menar om din hoj gör 130 som du skriver eller 160+ det märker väl ingen av egentligen, det är väl mer om det åker omkring horder av folk på sånna hojar och stör som det blir liv i luckan och man kör ju inte direkt ifrån snuten med en NSR (där har ju offroaderna klart övertag).
Så jag ska väl inte uppmana till en olaglig handling, men jag skulle själv aldrig kunna lebva med en sån där hoj strypt om jag så var 16 år nu, jag ser inet vitsen alls med regeln, ok jag antar tat det kom sig av att 125or började göra 180 på mätaren osv, men vad är så ofarligt med 120 då?
Och varför stoppade de allting rakt av fast hojar är olika beroende på typ?
Miljökrav? ok jag kan svälja det men de här strypta 125orna är miljöbovar minst lika mycket strypta, kanske mer då de ständigt måste köras på full gas.
4takt i all ära det är helt ok för dem som gillar den biten, mycket tjat är ju om ljudet, så är det viktigt likaså bensinförbrukningen kör 4takt.