Knackningar när motorn är kall Honda NSR 125

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Tjenare,

Har en Honda NSR 125, årsmodell 92 strypt :)

Jag hör knackningar när motorn är kall fast dom försvinner när motorn är varm. Är detta kolvringarna?

Vart kan man köpa kolvar, kolvringar, avgasrör, CDI box? Ska urplugga den genom att köpa nytt avgasrör, samt köpa ny CDI box som icke är strypt.

Letar även ett ställe man kan köpa Neon till den som passar.

Mvh
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
jag har svårt att tro att det är kolvringarna som knackar, men om du ska ut och åka ska man hälst varmköra den en stund innan man drar iväg.
Det sliter mindre på motorn samt att den går bättre :)

Avgassystem kan du nästan gå till vilken honda återförsäljare som hälst och skicka efter, blir ungefär samma pris. 50cc.nl har annars en del avgassystem till nsr.
Cdi hittar du billigast på ebay.
www.geiwiz.de har alla möjliga typer av kolvar till nsr, smidda och gjutna. Finns i de flesta prisklasserna men ringar vet jag inte om de har.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Kör iväg med kall motor, de värms motorn upp fortare

Lyssna med motorstetoskop/skruvmejsel på olika delar av motorn och försök lokalisera det. Jämför med nån som har lika dan cykel och se så hans inte också låter så. Vissa motorer slamrar endel kalla.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Ok, annars så går den som en klocka :D Har endast gått 2.900 mil, jag är 3e ägaren.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Endast 2900 mil kan inte användas för 2taktare, redan då är den renoverad åtminstonde ett par gånger normalt sett.

Sen kan den ju var fin ändå, men mil sliter hårt på de här hojarna, om det vore vevlagren som lät eller liknade borde ljudet inte försvinna, har du kollat om de käns glappa, enklast är väl att ta av kåpan på svvänghjulssidan och försöka känna om det finns det minsta glapp upp och ned, inget ska finnas.

Sen kan det vara vevstakslagret förstås, men då måste man riva av cylndern för att känan efter ev glapp.

Jag tycker du ska fortsätta köra, har den prestanda som den borde (svårt iofs att avgöra när den är strypt) så är det nog ingen fara, 2tktare är ganska metalliskt skramlande av sig själva faktiskt särskilt encylindriga.

Sen är det givetvis klart att man tar det lungt när motorn är kall, den behöver en stund på sig att bli varm så att kolv och cylinder fungerar ihop bra, kolven utvidgas nämligen fortare när man startar motorn och kan därför om du belastar den hårt direkt nypa i cylindern.

Varför ska du köpa alla strypta delar på nytt?, tänkte du att det skulle var lätt att montera strypningen igen senare elelr nåt? annars är ju det logiska att du själv tar bort brickan i kröken och den eventuella strypring som kan finnas på vissa av dessa i insuget.

CDI strypningen påverkar inte farten utan bara accet, det går att gräva sig in i enheten och kapa en fyrkantig tråd.

Jag menar det är ju en gammal hoj, det är ju inte direkt skitkul att lägag hojens värde på nya delar, kolla lite med hojskrotar efter delarna, jag vet att det finns NSR motorer hos Spinnin' Wheel tex, men exakt vilka delar runt om de har får du fråga om, detta blir isf mycket billigare för dig.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Endast 2900 mil kan inte användas för 2taktare, redan då är den renoverad åtminstonde ett par gånger normalt sett.

Sen kan den ju var fin ändå, men mil sliter hårt på de här hojarna, om det vore vevlagren som lät eller liknade borde ljudet inte försvinna, har du kollat om de käns glappa, enklast är väl att ta av kåpan på svvänghjulssidan och försöka känna om det finns det minsta glapp upp och ned, inget ska finnas.

Sen kan det vara vevstakslagret förstås, men då måste man riva av cylndern för att känan efter ev glapp.

Jag tycker du ska fortsätta köra, har den prestanda som den borde (svårt iofs att avgöra när den är strypt) så är det nog ingen fara, 2tktare är ganska metalliskt skramlande av sig själva faktiskt särskilt encylindriga.

Sen är det givetvis klart att man tar det lungt när motorn är kall, den behöver en stund på sig att bli varm så att kolv och cylinder fungerar ihop bra, kolven utvidgas nämligen fortare när man startar motorn och kan därför om du belastar den hårt direkt nypa i cylindern.

Varför ska du köpa alla strypta delar på nytt?, tänkte du att det skulle var lätt att montera strypningen igen senare elelr nåt? annars är ju det logiska att du själv tar bort brickan i kröken och den eventuella strypring som kan finnas på vissa av dessa i insuget.

CDI strypningen påverkar inte farten utan bara accet, det går att gräva sig in i enheten och kapa en fyrkantig tråd.

Jag menar det är ju en gammal hoj, det är ju inte direkt skitkul att lägag hojens värde på nya delar, kolla lite med hojskrotar efter delarna, jag vet att det finns NSR motorer hos Spinnin' Wheel tex, men exakt vilka delar runt om de har får du fråga om, detta blir isf mycket billigare för dig.

Jag måste ju besikta den.. Det kan man väl itne göra om man dragit pluggen?

Om jag bestämmer mig för att dra pluggen, behöver jag göra något annat då? Och vart sitter pluggen om vi räknar från mynningen (där röret går ut från cyllen). Det är ju där man monterar bort det, eller :p ? Om du skulle kunna "guida" mig skulle jag bli skitglad! :D
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag vet inte om de överhuvudtaget bryr sig, det är ju inte så att de mackar ur hojen för dig och ser hur fort den går.

Pluggen sitter bara nån halvcentimeter från kanten så du behöver inte kapa sönder kröken.
Den sitter med typ 2 svetspunkter bara så dessa får du slipa bort sen är den baar tat ta bort, på vissa har jag sett att de är så dåligt strypt så att man kan ta bort brickan med en mejsel bara, dvs man vickar loss brickan helt enkelt.

Den största faran är väl försäkringsbolagen om du råkar ut för en olycka, de kan hävda att då du inte har körkort för en ostrypt 125a så får du heller inga pengar för en skada.

Sen vet jag att det på vissa platser i landet förekommer att polisen kollar 125or, det kan bero ppå att det är väldigt utbrett med tokkörningar eller nåt, jag vet inte, annars är det normalt sett så att polisen ju inet kan ta av dig hojen rakt av, det finns ju inga bevis för att du ostrypt den.

Så det blir inte som att köra trimmad moped där de kan slita bort grejorna och se efter.

Jag har aldrig ägt en NSR själv m,en många andra då den är bland den vanligaste modernare 125a som sålts i Sverige, kanske tom. den vanligaste.

Jag har offradvarianten CRM 125 som har samma motor men saknar elstart bla, så det är därifrån mina erfarenheter kommer.

Jag är så pass gammal så jag inet behöver bry mig om 11kw lagen så det är kanske lätt för mig att skriva att det bar är att ostrypa hojen, det är ju givetvis en olaglig handling om man har A1 kort, så man får ju vara beredd på att ta ev. problem med.

Jag vet inte hur det är i Nynäshamn, för jag menar om din hoj gör 130 som du skriver eller 160+ det märker väl ingen av egentligen, det är väl mer om det åker omkring horder av folk på sånna hojar och stör som det blir liv i luckan och man kör ju inte direkt ifrån snuten med en NSR (där har ju offroaderna klart övertag).

Så jag ska väl inte uppmana till en olaglig handling, men jag skulle själv aldrig kunna lebva med en sån där hoj strypt om jag så var 16 år nu, jag ser inet vitsen alls med regeln, ok jag antar tat det kom sig av att 125or började göra 180 på mätaren osv, men vad är så ofarligt med 120 då?
Och varför stoppade de allting rakt av fast hojar är olika beroende på typ?

Miljökrav? ok jag kan svälja det men de här strypta 125orna är miljöbovar minst lika mycket strypta, kanske mer då de ständigt måste köras på full gas.

4takt i all ära det är helt ok för dem som gillar den biten, mycket tjat är ju om ljudet, så är det viktigt likaså bensinförbrukningen kör 4takt.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Jag vet inte om de överhuvudtaget bryr sig, det är ju inte så att de mackar ur hojen för dig och ser hur fort den går.

Pluggen sitter bara nån halvcentimeter från kanten så du behöver inte kapa sönder kröken.
Den sitter med typ 2 svetspunkter bara så dessa får du slipa bort sen är den baar tat ta bort, på vissa har jag sett att de är så dåligt strypt så att man kan ta bort brickan med en mejsel bara, dvs man vickar loss brickan helt enkelt.

Den största faran är väl försäkringsbolagen om du råkar ut för en olycka, de kan hävda att då du inte har körkort för en ostrypt 125a så får du heller inga pengar för en skada.

Sen vet jag att det på vissa platser i landet förekommer att polisen kollar 125or, det kan bero ppå att det är väldigt utbrett med tokkörningar eller nåt, jag vet inte, annars är det normalt sett så att polisen ju inet kan ta av dig hojen rakt av, det finns ju inga bevis för att du ostrypt den.

Så det blir inte som att köra trimmad moped där de kan slita bort grejorna och se efter.

Jag har aldrig ägt en NSR själv m,en många andra då den är bland den vanligaste modernare 125a som sålts i Sverige, kanske tom. den vanligaste.

Jag har offradvarianten CRM 125 som har samma motor men saknar elstart bla, så det är därifrån mina erfarenheter kommer.

Jag är så pass gammal så jag inet behöver bry mig om 11kw lagen så det är kanske lätt för mig att skriva att det bar är att ostrypa hojen, det är ju givetvis en olaglig handling om man har A1 kort, så man får ju vara beredd på att ta ev. problem med.

Jag vet inte hur det är i Nynäshamn, för jag menar om din hoj gör 130 som du skriver eller 160+ det märker väl ingen av egentligen, det är väl mer om det åker omkring horder av folk på sånna hojar och stör som det blir liv i luckan och man kör ju inte direkt ifrån snuten med en NSR (där har ju offroaderna klart övertag).

Så jag ska väl inte uppmana till en olaglig handling, men jag skulle själv aldrig kunna lebva med en sån där hoj strypt om jag så var 16 år nu, jag ser inet vitsen alls med regeln, ok jag antar tat det kom sig av att 125or började göra 180 på mätaren osv, men vad är så ofarligt med 120 då?
Och varför stoppade de allting rakt av fast hojar är olika beroende på typ?

Miljökrav? ok jag kan svälja det men de här strypta 125orna är miljöbovar minst lika mycket strypta, kanske mer då de ständigt måste köras på full gas.

4takt i all ära det är helt ok för dem som gillar den biten, mycket tjat är ju om ljudet, så är det viktigt likaså bensinförbrukningen kör 4takt.

Så ifall jag skruvar bort avgasröret så kommer jag se en bricka där alltså som jag kanske kan pilla bort med en mejsel?

Edit - Ifall jag pillar bort brickan, måste jag byta munstycke eller något annat då? CDI'n är strypt, men kan man köra ändå utan pluggen? Vill gärna kolla lite idag. Hör av dig :)
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Du kommer se en bricka ja om där finns nån, vilket ju är troligt.

Hur lätt den är att ta bort beror på, men det kommer inte bli svårt.

De är vad jag vet inte ombestyckade, men annars om du är osäker så får du ta bort kppen på förgasaren och se vad det sitter för huvudmunstycke i, jag har för mig att nån skrev att det var ett 135 munstycke eller nåt liknade original på dem, nån vet säkert, CRMen har inte samma munstycke utan lite konstigt nog ett större.

Du kan köra utan plugg fast CDIn är strypt, hojen går lika fort ändå, det som händer är att den kommer gå dåligt mellan 6500-8500 varv ungefär och därför begränsa accet på hojen, men den styper inte toppeffekten.

Det bästa tycker jag är att du börjar skruva lite med hojen så du har lite mer på fötterna när du frågar, det är alltid svårt att förklara för folk när du inte tagit i delarna själv ännu.
Och det är nog bra om du håller dig till en tråd, det är så lite trafik här ändå så folk läser din tråd ändå.

Och som sagt du sitter på en av sveries vanligaste 125or så det där kommer inte bli några problem, skruva lite först bara.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Okej, men som sagt. Jag vågar inte riskera att ifall jag får bort den, så kan jag inte köra pga den blöddrar eller något.. Eftersom jag måste ha den varje dag.

Ska skruva bort röret och kolla idag, men ang förgasaren. Vågar jag öppna den? Är så rädd att det kommer komma smuts i den sen så går den sönder helt..

Vart sitter föggen btw? Och ang CDI'n, Den kommer alltså inte axxa fortare om jag drar pluggen utan att ta bort CDI'n strypningen också? Hur lätt är det att göra fel om jag gräver på CDI'n?

Edit - Tänkte börja skruva lite nu, ska börja med att kolla avgasröret, om den sitter vid kröken så köper jag nytt avgasrör istället, vill inte hålla på och svetsa osv. Men kåpan som sitter vid sidan, sitter fast i 3-4 skruvar, samt 2 pegs typ där det står "rc-valve" lite åt höger.. Hur fasen får jag loss dom? Vågar inte dra för hårt ifall dom går sönder.. Och vart är fögasaren nånstans? Samt CDI boxen?

Får inte bort sidokåporna.. -.- Sitter fast med 2st plastpiggar typ.. :s

EDIT ___:::S:S:S
Fick bort avgasröret och kollade. Det var ingen bricka som jag såg, men stoppade in en ståltråd och den gick ganska långt in, sedan tog det stopp.. Är det pluggen då eller? Blir fan att köpa nytt avgasrör. Är 50cc.nl billigaste som är urpluggade? Hur kommer man åt förgasaren? Och vart är CDIn?
 
Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Okej, men som sagt. Jag vågar inte riskera att ifall jag får bort den, så kan jag inte köra pga den blöddrar eller något.. Eftersom jag måste ha den varje dag.

Ska skruva bort röret och kolla idag, men ang förgasaren. Vågar jag öppna den? Är så rädd att det kommer komma smuts i den sen så går den sönder helt..

Vart sitter föggen btw? Och ang CDI'n, Den kommer alltså inte axxa fortare om jag drar pluggen utan att ta bort CDI'n strypningen också? Hur lätt är det att göra fel om jag gräver på CDI'n?

Edit - Tänkte börja skruva lite nu, ska börja med att kolla avgasröret, om den sitter vid kröken så köper jag nytt avgasrör istället, vill inte hålla på och svetsa osv. Men kåpan som sitter vid sidan, sitter fast i 3-4 skruvar, samt 2 pegs typ där det står "rc-valve" lite åt höger.. Hur fasen får jag loss dom? Vågar inte dra för hårt ifall dom går sönder.. Och vart är fögasaren nånstans? Samt CDI boxen?

Fick bort avgasröret och kollade. Det var ingen bricka som jag såg, men stoppade in en ståltråd och den gick ganska långt in, sedan tog det stopp.. Är det pluggen då eller? Blir fan att köpa nytt avgasrör. Är 50cc.nl billigaste som är urpluggade? Hur kommer man åt förgasaren? Och vart är CDIn?

förgasaren behöver du inte skruva isär för att byta huvudmunstycke i alla fall, sitter en skruv i botten på förgasaren och på den sitter huvudmunstycket.
Strypningen vid förgasaren sitter som en 2-3mm tjock metallplatta som sitter mellan insuget och redventilen.

För att komma åt förgasaren tror jag att det räcker med att lossa tanken och luftburken. Kommer inte ihåg helt hundra för att det var 2 år sen jag hade nsr.

50cc.nl tror jag har ungefär samma priser på rör, brukar inte skilja så mycket i pris när det gäller märkesgrejer.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
förgasaren behöver du inte skruva isär för att byta huvudmunstycke i alla fall, sitter en skruv i botten på förgasaren och på den sitter huvudmunstycket.
Strypningen vid förgasaren sitter som en 2-3mm tjock metallplatta som sitter mellan insuget och redventilen.

För att komma åt förgasaren tror jag att det räcker med att lossa tanken och luftburken. Kommer inte ihåg helt hundra för att det var 2 år sen jag hade nsr.

50cc.nl tror jag har ungefär samma priser på rör, brukar inte skilja så mycket i pris när det gäller märkesgrejer.

Okej, ifall jag tar bort den eventuella brickan, måste jag byta inställningar i föggen då? Kikade i avgasröret och tyvärr så sitter pluggen längre in, så jag kapar den i vinter och håller på mecka då istället.

Vart lokaliserar jag min CDI box? Vill gräva in i den och kapa koppartråden. Men som sagt, behöver jag ändra inställningar i föggen om jag tar bort insugsbrickan?
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Okej, ifall jag tar bort den eventuella brickan, måste jag byta inställningar i föggen då? Kikade i avgasröret och tyvärr så sitter pluggen längre in, så jag kapar den i vinter och håller på mecka då istället.

Vart lokaliserar jag min CDI box? Vill gräva in i den och kapa koppartråden. Men som sagt, behöver jag ändra inställningar i föggen om jag tar bort insugsbrickan?

beror på vad som sitter i, sök i tidigare trådar och se efter.
Cdi:n är bara leta efter, kommer inte ihåg vart den satt. Men se till att du inte tar fel på cdi och styrdosa för avgasportarna innan du gräver i någon dosa.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Okej. I vinter kommer jag o min far börja mecka med hojjen!

Det jag letar efter, är en bra, billig shop som säljer kolvar, kolvringar, munstycken, varför inte ett kolvpaket?

Hojjen har gått 3.000 mil, den startar relativt lätt, riktigt lätt när den är varm, när den har stått över natten kanske man behöver hålla inne elstarten ca 5sek för att starta den. (typ 3-4 varv på startmotorn)

det är en Honda NSR 125, årsmodell 1992.

Det jag kommer göra i vinter är:
Ta bort pluggen i kröken.
Ta bort eventuella insugsbrickan
Gräva i CDI boxen och dra koppartrådarna
Kolla om jag kan göra något ang avgasventilerna eller nu vad det är som öppnas vid 70% bara.

Detta kommer jag göra under vintern! :)

Men behöver jag byta kolv/ring efter det jag förklara hur den starta?
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
innan du öppnar förgasaren. tvätta eventuella smutsiga ställen på och runt om förgasaren så kommer det inte in så mycket skit.

om det gör det varefall man har skitiga händer eller vad som helst så är det bara tvätta ur den med bensin.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Idag tänker jag fixa CDIn! Skulle man kunna få en liten guide av er? Har läst alla guider när jag har sökt, men vill vara lite mer säker från en person som har nyligen gjort det typ. I ägarbeviset står det att den är strypt till 11kw via avgasröret samt tändning.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Du har sett bilderna som finns på forumet va?

De visar iofs det som att CDIn vore jätteliten, men det förändrar inget.

Skrapa med något vasst nedanför mellan de båda anslutningarna på CDIn du kommer att hitta en koppartråd som är fyrkantig ich det är denna som ska delas, var lite försiktig då allt är ingjutet i boxen och du vill inte skära av nån annan ledning.

Jag har gjort detta själv och det gick fortare än jag trodde även om jag inte försökte stressa nåt, det blir väl inet så vackert efteråt mn man kan gjuta igen det igen med epoxy kanske, jag använde bara silvertejp själv, men det är kanske inte lika seriöst.
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Du har sett bilderna som finns på forumet va?

De visar iofs det som att CDIn vore jätteliten, men det förändrar inget.

Skrapa med något vasst nedanför mellan de båda anslutningarna på CDIn du kommer att hitta en koppartråd som är fyrkantig ich det är denna som ska delas, var lite försiktig då allt är ingjutet i boxen och du vill inte skära av nån annan ledning.

Jag har gjort detta själv och det gick fortare än jag trodde även om jag inte försökte stressa nåt, det blir väl inet så vackert efteråt mn man kan gjuta igen det igen med epoxy kanske, jag använde bara silvertejp själv, men det är kanske inte lika seriöst.

Tjenare, okej. Tänkte börja mecka upp allt nu. Men vad jag har hört så finns det 2 CDI boxar, vilken är det jag ska börja skära i och är det den som sitter vid baklyktan eller där fram vid tanken eller så? Måste nog ta bort hela tanken också, den är fulltankad, kommer det börja läcka bensin?

och ang RC Valve, det är avgasventilerna va? Hur vet jag ifall de är strypta? Det går 2 vajrar från den iallafall :p

Svara gärna på båda mina frågor så jag vet! :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag har inte motorn med 2 boxar, jag trodde den kom först 94 med nya NSR.

Så har du den varianten tror jag inte det blir så lätt om du inte kan köpa rätt box tyvärr, men jag trodde 89-93 var samam modell.

Tja alltså jag har inet hört om avgasportsstrypning på NSR, isf om den är trasig då, men det är ju bara att dels kolla att porten funkar när du har avgasrört av, då alltså genom att vrida runt den med ett verktyg, sen på med avgasystemet och starta hojen och ha luck av där man ser hur porten arbetar på sidan, då ser du ju om den öppnar mer och mer när du varvar upp hojen.

På min CRM så var den öppen på låga varv för att sedan stänga och sen vid 6500 varv börja öppna sig för att sen vara öppen runt 9000 varv eller nåt sånt.

Är du säker på att din hoj har 2 CDI boxar?
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Tjenare, Nej, är inte säker. Meckade aldrig upp igår, orkade inte riktigt. Ska ju övningsköra strax, ser dom på körskolan att min CDI är ostrypt?

Enligt ägarbeviset:
Honda NSR 125R
1992
JC20 motor typ.
Dispens - Hel och halvljus ej typgodkännande.

Står även "Sweden jubileums model" på kåpan typ :p

Så.. JC20 motor, 1992 är den född.. 1 eller 2 boxar :)? Och vart?
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top